| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Nowa ustawa konsumencka w call center

Nowa ustawa konsumencka w call center

Nowa ustawa konsumencka w call center weszła w życie 25 grudnia 2014 r. Ustawa ma na celu większą ochronę konsumenta. Jakie zmiany w zakresie zawierania umów przez telefon zostały wprowadzone?

Umowa ważna tylko na piśmie

Jeżeli firma telemarketingowa kontaktuje się z konsumentem w celu zawarcia umowy, nowa ustawa wymaga również, by na samym początku rozmowy wyraźnie poinformować go o celu rozmowy, a także podać dane identyfikacyjne osoby dzwoniącej oraz firmy, w imieniu której telemarketer nawiązuje kontakt. Co ważne, nawet jeśli w trakcie rozmowy telefonicznej konsument przyjmie ofertę i wyrazi chęć zawarcia umowy, nie wywoła to żadnych skutków prawnych. Telemarketer jest bowiem również obowiązany do przesłania konsumentowi treści proponowanej umowy na papierze lub innym trwałym nośniku informacji (a takim jest np. płyta CD, pendrive oraz e-mail). Dopiero w momencie, gdy konsument zapozna się z treścią umowy, może w pełni świadomie złożyć oświadczenie o jej zawarciu. Zatem skutek prawny w postaci skutecznego zawarcia umowy nastąpi dopiero z chwilą złożenia takiego oświadczenia przez konsumenta na papierze lub trwałym nośniku informacji.

Czy umowa przez telefon jest ważna?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

MotoKariera

Kariera w motoryzacji na najwyższym biegu!

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »