| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | IDEORIA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

"Chwilówki" i zakupy na raty - nowe przepisy

Aktualizacja: 18.02.2019

Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało ustawę antylichwiarską. Nowe przepisy mają chronić osoby zaciągające krótkotrwałe pożyczki tzw. chwilówki. »

Walentynki - poradnik dla konsumentów

Aktualizacja: 08.02.2019

Walentynki to dla wielu konsumentów okazja do kupna prezentu czy romantycznego wyjazdu. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie prawa przysługują klientom sklepów, serwisów randkowych i hoteli. »

Wyjazd na narty a prawa konsumenta

Aktualizacja: 01.02.2019

Jakie prawa mamy jako konsumenci podczas wyjazdów na narty? Co warto wiedzieć, jeśli podróżujemy pociągiem lub samolotem? Przydatne rady dla miłośników sportów zimowych przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie. »

Reklamacja żywności ma być łatwiejsza

Aktualizacja: 25.01.2019

Reklamacja żywności wciąż należy do rzadkości. Czy nowe przepisy ułatwią konsumentom dochodzenie swoich praw? »

Jakich świadczeń od 2019 roku nie zabierze konsumentowi ani syndyk ani komornik?

Aktualizacja: 21.01.2019

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje znowelizowana treść przepisów o stosowaniu limitu potrąceń oraz kwoty wolnej od zajęcia do świadczeń powtarzających się innych niż wynagrodzenie za pracę. Reguły te przeważnie dotyczą pracodawców (a także podmiotów wypłacających inne świadczenia, takich jak zleceniodawcy), z uwagi na procedurę zajmowania świadczeń przez komorników i syndyków (chociaż w tym drugim przypadku zależy to od przyjętej praktyki). »

Z jakimi wyzwaniami będą się mierzyć konsumenci w 2019 r.?

Aktualizacja: 21.01.2019

Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestawienie porad, trendów i prognoz na 2019 r. Dotyczą one najważniejszych wyzwań, z jakimi będą mierzyć się konsumenci w najbliższych miesiącach. »

Warto pamiętać o EKUZ podczas zimowych wyjazdów

Aktualizacja: 11.01.2019

Bezpłatna karta EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego) zapewnia pomoc w przypadkach nagłych zachorowań w trakcie pobytu za granicą. Warto zabrać ją ze sobą na zimowy wyjazd. »

Bezpieczne zabawki - wskazówki UOKiK

Aktualizacja: 21.12.2018

UOKiK podpowiada jak kupować bezpieczne zabawki. Warto zwrócić uwagę na to, czy wybrany przez nas produkt posiada odpowiednie atesty. »

Nowe uprawnienia Prezesa UOKiK w związku z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów

Aktualizacja: 17.12.2018

Od 15 grudnia 2018 r. Prezes UOKiK ma nowe uprawnienia. Może nakładać kary finansowe na osoby z kadry zarządzającej przedsiębiorstwem, gdy stwierdzi umyślne przyczynienie się do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. »

Jak zwrócić towar w Allegro Smart?

Aktualizacja: 17.12.2018

Usługa Allegro Smart od jakieś czasu funkcjonuje na rynku i zdobywa coraz większą popularność. Zakupy w kwocie min. 40 zł można bezpłatnie odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, stacjach Orlen i kioskach oraz salonikach Ruchu. Z Allegro Smart klienci mają również możliwość bezpłatnego zwrotu zakupów - jak to zrobić? »

Święta w UE a prawa konsumenta (wywiad)

Aktualizacja: 13.12.2018

Coraz częściej spędzamy Święta Bożego Narodzenia czy Sylwestra w innych państwach europejskich. "Wyjeżdżając do krajów UE powinniśmy byś świadomi podstawowych uprawnień jako konsumenci i pasażerowie" - mówi Joanna Sołtan z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. »

Usługi telekomunikacyjne - w życie weszły ważne zmiany w przepisach

Aktualizacja: 13.12.2018

W dniu 12.12.2018 r. w życie weszła duża nowelizacja prawa telekomunikacyjnego. Korzystne dla konsumentów zmiany precyzują przepisy dot. odstąpienia od umowy - konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, nawet jeśli przedsiębiorca uruchomił usługi. Co więcej, zmieniają się zasady dot. SMS-ów premium - po nowelizacji prawa telekomunikacyjnego dostawca usługi premium, musi uzyskać zgodę konsumenta zanim zacznie ją świadczyć. Wprowadzona zostanie również możliwość określenia u operatora kwoty, do której wyrażasz gotowość ponoszenia wydatków na SMS-y premium - domyślna to 35 zł. »

Turystyka bożonarodzeniowa - jakie mamy prawa?

Aktualizacja: 12.12.2018

Turystyka bożonarodzeniowa staje się coraz popularniejsza w Europie. Jakie triki stosują handlarze na europejskich targach świątecznych? Jakie prawa mają konsumenci? »

Prawa konsumenta kupującego w internecie

Aktualizacja: 04.12.2018

Nadchodzą święta - czas prezentów. Jak co roku, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzmaga działania informacyjne w zakresie praw konsumenckich. UOKiK radzi i przypomina Mikołajom kupującym prezenty przez internet o podstawowych prawach jakie im przysługują: np. prawie do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny lub prawie do reklamacji. »

Zakupy a RODO

Aktualizacja: 30.11.2018

Jak RODO chroni nasze dane osobowe podczas zakupów? Kiedy musimy wyrazić zgodę na wykorzystanie danych? Czy prawo do bycia zapomnianym działa w każdej sytuacji? Przeczytaj, aby nie dać się nabrać. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

E-sprawozdania

Eksperci portalu infor.pl

Dawid Tomaszewski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »