| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Upadłość niewypłacalnego przedsiębiorcy

Aktualizacja: 16.07.2018

Dłużnik będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą w momencie powstania stanu niewypłacalności zobowiązany jest zgłosić wniosek o upadłość do właściwego sądu rejonowego. Jak pokazuje praktyka, jedynie nieliczni przedsiębiorcy podlegający wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej postępują właściwie w momencie utraty zdolności do wykonywania wymagalnych zobowiązań pieniężnych. »

Reklamacja nieudanej wycieczki - ułatwienia dla konsumentów od połowy 2018 r.

Aktualizacja: 12.07.2018

Od początku lipca 2018 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Ułatwiają one m.in. złożenie reklamacji nieudanej wycieczki. Pomimo korzystniejszych przepisów przy wyborze biura podróży zawsze warto zachować rozsądek. »

Nowe zasady dotyczące terminów przedawnienia długów w 2018 r.

Aktualizacja: 10.07.2018

Od 9 lipca 2018 roku obowiązują nowe zasady dotyczące terminów przedawnienia długów. Jedną z najważniejszych zmian jest skrócenie podstawowego terminu przedawnienia do lat 6. »

Platforma ODR czyli jak rozwiązać spór przez internet

Aktualizacja: 03.07.2018

Platforma ODR (ang. Online Dispute Resolution) obsługiwana przez Komisję Europejską to narzędzie internetowe pozwalające na rozwiązanie sporu z e-sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE. Z użyciem ODR możesz łatwo i szybko rozwiązać spór ze sprzedawcą lub klientem bez wychodzenia z domu. »

Podróżni lepiej chronieni od 1 lipca 2018 r.

Aktualizacja: 29.06.2018

Od 1 lipca 2018 r. zacznie obowiązywać ustawa o imprezach turystycznych. Celem nowych przepisów jest lepsza ochrona podróżnych i klientów sektora turystycznego. »

Czy frankowicze powinni obawiać się krótszego okresu przedawnienia?

Aktualizacja: 27.06.2018

Ustawa z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy – Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw, przyprawiła konsumentów z umowami kredytowymi, szczególnie w walucie CHF o szybsze bicie serca. »

Sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego (wzór)

Aktualizacja: 11.06.2018

Typową sytuacją, w której możemy zgłosić sprzeciw, jest przetwarzanie naszych danych w celach marketingowych. Za tym celem mogą się kryć rozmaite praktyki o różnym stopniu ingerencji w prywatność: od okazjonalnej wysyłki reklamowego mailingu na nasz adres, przez zbieranie okruchów naszych danych z różnych źródeł i tworzenie spójnego profilu, po monitorowanie naszej lokalizacji i analizowanie historii transakcji. »

Ogłoszenie upadłości przez jednego z małżonków a majątek wspólny

Aktualizacja: 07.06.2018

Kwestia zawiązana z majątkiem wspólnym małżonków w przypadku ogłoszenia upadłości jednego z nich nie jest dostatecznie uregulowana. Niejasne przepisy powodują liczne problemy interpretacyjne, z którymi mierzą się sądy upadłościowe. Nie ma dzisiaj pewności, czy w przypadku ogłoszenia upadłości przez jednego z małżonków ich majątek wspólny zostanie zaliczony do masy upadłości w całości czy tylko w udziale. »

Telefon z zagranicy? Oddzwaniaj z głową - UKE ostrzega!

Aktualizacja: 07.06.2018

Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed podejrzanymi telefonami z numerów międzynarodowych i oddzwanianiem na te numery - jest to oszustwo, które może skończyć się naliczeniem wysokich opłat przez operatora. Numery zagraniczne, z których dzwonią oszuści do złudzenia przypominają krajowe numery stacjonarne. Sprawdź numer i oddzwaniaj z głową! »

Długi weekend w europejskim mieście - jakie mamy prawa?

Aktualizacja: 29.05.2018

Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc? »

Korzystne zmiany dotyczące upadłości konsumenckiej w 2018 roku

Aktualizacja: 18.05.2018

Ogłoszenie upadłości konsumenckiej może być ostatnią deską ratunku, aby rozwiązać problem ciążących na nas zobowiązań pieniężnych. Choć zainteresowanie skorzystaniem z instytucji upadłości konsumenckiej w ostatnich latach rośnie (ok. 4,4 tys. osób w 2016 roku i ok. 5,5 tys. osób w 2017 roku), to w bieżącym roku planowana jest zmiana w przepisach dotyczących upadłości konsumenckiej, która ma ułatwić konsumentom uwolnienie się od długów. »

Facebook ma lepiej chronić dane użytkowników

Aktualizacja: 18.05.2018

Facebook ma nagradzać osoby, które zgłoszą nadużycia dotyczące wykorzystywania danych osobowych użytkowników. Inną ważną dla konsumentów zmianą jest brak możliwości wyszukiwania użytkowników za pomocą adresu e-mail. »

Dodatkowa zgoda dla usług Premium Rate

Aktualizacja: 16.05.2018

Nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego ma zabezpieczyć użytkowników przed ponoszeniem dodatkowych opłat z tytułu niechcianych usług Premium Rate. Co się zmieni? »

Odszkodowanie za opóźnienie pociągu 2018

Aktualizacja: 18.05.2018

Osoby podróżujące pociągiem często odczuwają negatywne skutki opóźnienia pociągu. Wielu z nich zastanawia się, czy należy im się odszkodowanie za opóźniony pociąg. Co na to prawo? »

Reklamacja usługi pocztowej - uprawnieni, terminy

Aktualizacja: 11.05.2018

Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

GSW Legal Grabarek, Szalc i Wspólnicy Sp.k.

Warszawska kancelaria prawna założona w 2011 roku, będąca członkiem międzynarodowej firmy prawniczej GRATA International.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK