| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Kto odpowiada za szkodę wywołaną przewróceniem się kubka z gorącym napojem w samolocie

Aktualizacja: 03.01.2020

To przewoźnik lotniczy ponosi odpowiedzialność za szkody (np. oparzenia) spowodowane przewróceniem się kubka z gorącą kawą. Warunkiem uznania tego zdarzenia za wypadek nie jest zmaterializowanie się ryzyka typowego dla przewozów lotniczych. Bowiem rozpatrywane pojęcie „wypadku” obejmuje wszystkie sytuacje mające miejsce na pokładzie statku powietrznego, w których przedmiot wykorzystywany na użytek serwisu pokładowego spowodował uszkodzenie ciała pasażera, bez konieczności ustalenia, czy owe sytuacje są wynikiem ryzyka typowego dla przewozów lotniczych. Tak uznał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 19 grudnia 2019 r. w sprawie C-532/18 Niki Luftfahrt. »

Nowy wykaz naturalnych wód mineralnych do picia - sprawdź swoją wodę

Aktualizacja: 23.12.2019

20 grudnia 2019 r. został opublikowany najnowszy wykaz wód uznanych jako naturalne wody mineralne, który przynajmniej raz w roku ma obowiązek przedstawić Główny Inspektor Sanitarny. W aktualnym wykazie znalazło się 136 wód mineralnych w tabeli zawierającej informacje: o nazwie handlowej wody (pod jaką jest sprzedawana), o nazwie źródła z którego jest wydobywana i miejscu wydobywania. Tylko wody mineralne ujęte w tym wykazie mogą być sprzedawane z oznaczeniem „naturalna woda mineralna”. Trzeba też wiedzieć, że naturalne wody mineralne różnią się co do zasady (m.in. zawartością minerałów) od wód źródlanych i wód stołowych, które nie mają takich urzędowych wykazów. »

Karta podarunkowa w Europie - co warto o niej wiedzieć?

Aktualizacja: 16.12.2019

Czy kartę podarunkową można kupić w innym kraju Unii Europejskiej? Co warto wiedzieć o ewentualnych zwrotach i reklamacjach? Gdzie szukać pomocy, gdy karta nie działa? »

Prezent dla dziecka - poradnik Ministerstwa Cyfryzacji

Aktualizacja: 05.12.2019

Inteligentne zabawki oraz gry komputerowe to coraz popularniejsze prezenty dla dzieci. Ministerstwo Cyfryzacji podpowiada jak przy okazji zakupów dbać o dane osobowe oraz bezpieczeństwo najmłodszych. »

Usługi platform inwestycyjnych - Rzecznik Finansowy ostrzega

Aktualizacja: 09.12.2019

Rzecznik Finansowy apeluje o rozwagę przy korzystaniu z usług platform inwestycyjnych. Klienci często skarżą się na problemy m.in. z odzyskaniem pieniędzy. »

Upadłość konsumencka 2020 - zmiany od 24 marca

Aktualizacja: 02.12.2019

24 marca 2020 roku wejdzie w życie większość przepisów nowelizacji z 30 sierpnia 2019 r. prawa upadłościowego. W komunikacie o podpisaniu nowelizacji Ministerstwo Sprawiedliwości podało: "szacuje się, że ponad 2 mln Polaków nie może się uporać z przeterminowanymi długami”. Nowe przepisy uproszczą zasady ogłoszenia upadłości konsumenckiej. Konsekwencje odczują również wierzyciele i to już w 2020 roku. »

Niezbędnik konsumenta przed Black Friday

Aktualizacja: 25.11.2019

Wielu konsumentów decyduje się na zakupy podczas „Black Friday” oraz „Cyber Monday”. Europejskie Centrum Konsumenckie oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypominają o prawach, jakie przysługują klientom sklepów. »

Zwrot towaru bez paragonu - czy jest możliwy?

Aktualizacja: 15.11.2019

Zwrot towaru bez paragonu w wielu przypadkach jest możliwy. Warto jednak pamiętać, iż paragon ułatwia dochodzenie praw przez konsumenta. »

Jak sprawdzić wiarygodność e-sklepu?

Aktualizacja: 09.10.2019

Nieuczciwe e-sklepy mogą wykorzystać nieuwagę konsumentów. Jak je przechytrzyć? Europejskie Centrum Konsumenckie i CERT Polska radzą, jak szybko sprawdzić wiarygodność sklepu i nie dać się nabrać. »

Jak rozpoznać kosmetyki wegańskie i wegetariańskie?

Aktualizacja: 02.10.2019

Zainteresowanie kosmetykami wegańskimi, wegetariańskimi i halal rośnie od kilku lat. Jak je rozpoznać na sklepowych półkach? Za pomocą jakich symboli są one oznaczane? »

Zakup biletow lotniczych - bezpośrednio czy na stronie pośrednika?

Aktualizacja: 26.08.2019

Konsumenci mogą dokonać zakupu biletów bezpośrednio na stronie przewoźnika lub korzystając z wyszukiwarki pośrednika. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, który zakup jest bardziej opłacalny dla klienta. »

Tabela Frankfurcka pomocna przy określaniu wysokości odszkodowania od biura podróży

Aktualizacja: 20.08.2019

W celu ujednolicenia zasad odpowiedzialności organizatorów usług turystycznych została opracowana Tabela Frankfurcka. Zawiera ona usługę, rodzaj wady i procentową wysokość odszkodowania jakie powinien otrzymać podróżny od biura podróży. »

Brak pouczenia o możliwości restrukturyzacji zadłużenia a wypowiedzenie kredytu

Aktualizacja: 17.07.2019

Banki, jako profesjonalne podmioty na rynku usług finansowych, zobligowane są w stosunkach ze swoimi klientami, zwłaszcza konsumentami będącymi osobami fizycznymi, do zachowania szczególnej dbałości o przestrzeganie regulujących ich działalność przepisów. Choć w umowach pożyczek czy kredytów kredytobiorcy oświadczają, że znany jest im skutek w postaci możliwości wypowiedzenia umowy przez bank w przypadku wystąpienia opóźnienia w spłacie, to jednak samo opóźnienie nie stanowi wystarczającej przesłanki do skutecznego dokonania wypowiedzenia. »

Kosmetyk „ekologiczny”, „hipoalergiczny” - opakowania po zmianach od 1 lipca 2019 r.

Aktualizacja: 02.07.2019

Zgodnie z nowymi przepisami producenci kosmetyków muszą ostrożniej posługiwać się takimi hasłami jak „ekologiczny”, „hipoalergiczny” czy „nie zawiera parabenów”. Nowe przepisy, dotyczące opakowań obowiązują od 1 lipca 2019 r. »

Konsument na wakacjach - co warto wiedzieć o wyżywieniu?

Aktualizacja: 01.07.2019

Hotele oraz biura podróży w czasie pobytu oferują swoim gościom różne opcje wyżywienia. Jeszcze przed zawarciem umowy konsumenci powinni zwrócić uwagę na ważne szczegóły dotyczące posiłków. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Premium English

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »