| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji.

Wyjątki

Organizator turystyki odpowiada za każde niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. Wyjątek jest wtedy, gdy są one spowodowane:

  • działaniem lub zaniechaniem klienta;
  • działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo
  • siłą wyższą.

Ponieważ impreza turystyczna składa się z kilku usług turystycznych: np. zakwaterowanie, transport, przelot itp., za podmioty, które nie wykonały prawidłowo swoich zobowiązań odpowiada organizator turystyki. Do niego więc należy składać reklamacje.

Wykupiono wycieczkę do Hiszpanii. Rezerwacja została zrobiona w czterogwiazdkowym hotelu. Po przyjeździe okazało się, że pokój w hotelu jest 3 a nie 2 osobowy. Powoduje zmniejszenie komfortu zakwaterowania. Po powrocie do kraju konsument chciał złożyć reklamacje, jednak zastanawiał się czego może żądać.                                                                                                                                             Konsument może żądać odszkodowania, ponieważ umowa nie została należycie wykonana. W tym wypadku wartość odszkodowania może stanowić 20-25 % wartości ceny całej wycieczki. Reklamacje najlepiej złożyć na piśmie. W załączeniu można przesłać wszelkie dodatkowe informacje potwierdzające ten fakt, np. zdjęcia.

Takim samym zasadą podlegają wszystkie wycieczki, również te wykupione w systemie tzw. last minute.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Organizator turystyki odpowiada za każde niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi turystycznej.
Organizator turystyki odpowiada za każde niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi turystycznej.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Chmielniak

Specjalista prawa karnego gospodarczego, autor bloga Białe kołnierzyki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »