| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: usługi turystyczne

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu usługi turystyczne. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące usługi turystyczne.

Prawa turystów pod lepszą ochroną w UE

Aktualizacja: 14.01.2016

Turyści, którzy kupują wyjazdy wakacyjne w internecie, uzyskają taką samą ochronę, jak korzystający z tradycyjnych biur podróży. Taką ochronę przewidują unijne przepisy, które zostały przyjęte przez Parlament Europejski. »

Czy klient musi zapłacić za niewykorzystaną rezerwację w hotelu?

Aktualizacja: 13.10.2015

Niepojawiający się w hotelu gość, który uprzednio dokonał rezerwacji, nosi w żargonie turystycznym anglojęzyczną nazwę „no-show”, której polskim odpowiednikiem są „niedojazdy”. Brak jednolitej unijnej regulacji w tym przedmiocie, w przeciwieństwie do prawa dotyczącego przewozów samolotowych, powoduje duży nieład prawny i brak pewności, jeśli chodzi o rezerwacje dokonywane na terenie Polski. »

Rola tabeli frankfurckiej przy szkodach za zmarnowany urlop

Aktualizacja: 13.10.2015

Tabela frankfurcka może pełnić istotną rolę w określeniu wysokości odszkodowania należnego turyście od biura podróżny w przypadku niezgodności oferty wakacyjnej z rzeczywiście świadczonymi usługami. »

Czy biuro turystyczne może wprowadzić górną granicę odszkodowania za zmarnowany urlop?

Aktualizacja: 13.10.2015

Podstawą dla oznaczania zasad organizacji imprez turystycznych jest ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, zwana dalej Ustawą. Ustawa zatem oznacza granice swobody organizatorów wycieczek i innych imprez turystycznych, w tym również w zakresie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych. »

Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Aktualizacja: 08.10.2013

Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody. »

Reklamacja wycieczki turystycznej

Aktualizacja: 18.07.2013

Reklamacja wycieczki turystycznej jest możliwa w ściśle określonych przypadkach. W związku z obecnym okresem urlopowym, warto jest wiedzieć, kiedy można reklamować zakupiony przez nas wyjazd wakacyjny i czego można żądać od organizatora wycieczki. »

Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie

Aktualizacja: 10.07.2013

Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie przez klienta biura turystycznego może być dla niego dotkliwa zwłaszcza, gdy w sposób rażący jest wyższa od tej ustalonej uprzednio. Istnieje jednak ograniczony krąg przypadków, w których taka zmiana może mieć miejsce. »

Święta poza domem - twoje prawa

Aktualizacja: 21.11.2012

Kiedy decydujemy się na spędzenie okresu świątecznego poza domem, warto zapoznać się z naszymi prawami, jakie nam przysługują w związku z korzystaniem z usług biur turystycznych. Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy o świadczenie usługi turystycznej. »

Reklamacja wycieczki jako rodzaju imprezy turystycznej

Aktualizacja: 06.09.2012

Coraz częściej planując i organizując urlop decydujemy się na skorzystanie z usług polskich biur podróży. Niestety, naruszenia praw klientów nie należą do rzadkości. Najczęstsze zastrzeżenia konsumentów dotyczą zakwaterowania, wyżywienia, transportu i programu zwiedzania. »

Pozew grupowy przeciwko biuru podróży

Aktualizacja: 02.08.2012

Zbiorowy pozew przeciwko biurom podróży może złożyć co najmniej dziesięciu poszkodowanych. Nie wszyscy muszą uczestniczyć w samym procesie przed sądem. »

Reklamacja do biura podróży za nieudane wakacje

Aktualizacja: 16.07.2012

Każdy ma możliwość złożenia reklamacji do biura podróży w przypadku nieudanych wakacji, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od powrotu z wycieczki. »

Podwyższenie ceny wycieczki - co robić?

Aktualizacja: 21.05.2012

Niekiedy zdarza się, że cena wycieczki ulega podwyższeniu przed samym wyjazdem. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Co mogą zrobić w takim przypadku konsumenci? »

Jakie są rodzaje ubezpieczeń turystycznych?

Aktualizacja: 29.03.2012

Obecnie ubezpieczenia turystyczne są coraz bardziej popularne, a turyści chętnie korzystają z możliwości wykupienia polisy na wyjazd, oferowanej przez towarzystwo ubezpieczeniowe. Każdy turysta może zatem ubezpieczyć w czasie podróży samochód, zdrowie, bagaż oraz wykupić polisę od rezygnacji z wakacji. »

Najczęstsze skargi konsumentów

Aktualizacja: 15.03.2012

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, który przypada 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowuje 2011 r. Najwięcej skarg konsumentów dotyczyło umów zawieranych przez internet. »

Jakie są obowiązki narciarzy na stoku?

Aktualizacja: 13.01.2012

Tegoroczna zima nie rozpieszcza narciarzy. Nie oznacza to jednak, że miłośnicy białego szaleństwa mogą rekompensować sobie słabe warunki jazdy łamiąc przepisy określające obowiązki narciarzy na stokach i nartostradach. Jakie to obowiązki i co grozi narciarzom za ich nieprzestrzeganie? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Artur Tim

Prawnik w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego Kancelarii Mariański Group w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »