REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polisy dla wirtualnych podróżników

Marcin Jaworski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kupując on-line bilet lotniczy, ubezpieczymy się np. na wypadek braku śniegu. Rośnie liczba usług assistance, do których mamy dostęp w sieci. Istnieją nawet specjalne programy dla uczestników znanej gry Second Life.

To już niemal standard, że przy zakupie biletu lotniczego on-line czy wycieczki możemy też kupić dodatkowe ubezpieczenia czy usługi assistance, przygotowane specjalnie dla podróżnych. Coraz częściej za taką ofertą stoją firmy assistance, które mają podpisane globalne umowy z przewoźnikami lub touroperatorami.

REKLAMA

Wykorzystują przy tym globalne platformy e-commerce, które pozwalają im na stosowanie tych samych standardów sprzedaży na całym świecie. Jednocześnie oferta może być dostosowana do lokalnego rynku i potrzeb klienta, bo nie są to wystandaryzowane pakiety, tylko każdy sam określa sobie zakres ochrony i sumy ubezpieczenia. A wybór jest spory, bo oferta nie ogranicza się tylko do prostych ubezpieczeń kosztów leczenia (wraz z całym pakietem pomocy w razie problemów ze zdrowiem) czy na wypadek opóźnienia lotu. Są też opcje ubezpieczenia na wypadek zamknięcia tras narciarskich czy kosztów rezygnacji z imprezy gry w golfa.

Dla linii lotniczych czy biur podróży taka współpraca to nie tylko źródło przychodów z prowizji od polis sprzedanych przy biletach czy wycieczkach. Czasami jest to sposób na zaoferowanie swoim klientom dodatkowych bonusów, np. rocznych programów ochrony.

Mało tego: okazuje się, że firmy assistance oferują też polisy wirtualnym podróżnikom w ramach popularnej gry Second Life. Europ Assistance ubezpiecza awatary, czyli wirtualne wcielenia graczy od nieszczęśliwych wypadków w razie... teleportacji.

POLISA NA PROBLEMY PRZY TELEPORTACJI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawym przykładem ubezpieczeń na wypadek kłopotów w podróży jest ubezpieczenie nieszczęśliwych wypadków podczas teleportacji w Second Life, przygotowane przez Europ Assistance. Second Life to gra typu MMORPG (ang. Massively-Multiplayer Online Role Playing Game) - taka, w której gracze wcielają się w wykreowane przez siebie postacie, dowolnie kierując ich działaniami w wirtualnym świecie. Opcją dodatkową do polisy jest specjalny program treningowy dla nowych użytkowników Second Life, informujący m.in. o tym, jak poruszać się w wirtualnym świecie, jak udoskonalić swojego awatara, jak prowadzić dialogi z innymi postaciami itp.

93 proc. o tyle wzrosła sprzedaż polis turystycznych Europ Assistance w rok po uruchomieniu platformy e-commerce

 

Wszystko załatwimy w sieci

- Niektóre linie lotnicze proponują swoim klientom całoroczne ubezpieczenia typu annual multi trip (polisa obejmuje wszystkie wyjazdy w ciągu roku) - mówi Marzena Kozdrowicz z Mondial Assistance.

REKLAMA

Firmy assistance tworzą globalne platformy e-commerce które pozwalają im stosować takie same standardy sprzedaży na całym świecie. Jednocześnie oferta może być dostosowana do lokalnego rynku i potrzeb klienta, bo nie są to wystandaryzowane pakiety, tylko każdy sam określa zakres ochrony i sumy ubezpieczenia.

- Platforma e-commerce uruchomiona na początku 2007 roku pozwala na dostosowanie oferty na niej umieszczanej do potrzeb każdej z 34 naszych filii na świecie - zaznacza Joanna Bełza, rzecznik Europ Assistance Polska. Dodaje, że właśnie trwają prace nad uruchomieniem takiej platformy w Polsce (we współpracy z działającymi u nas liniami lotniczymi czy biurami podróży). Dodatkowo, w skali grupy, są plany wdrożenia sprzedaży usług assistance przez internet na inne ich rodzaje.

- Obok segmentu podróż, będą to usługi z kategorii samochód, zdrowie oraz dom i rodzina - mówi Joanna Bełza.

Rośnie liczba sprzedanych polis

Na razie dzięki platformie e-commerce liczba sprzedanych polis turystycznych w Hiszpanii wzrosła o 93 proc. w porównaniu z 2006 rokiem. Jej firma współpracuje z Travelsoft, Brussels Airlines, Resfeber Sverige, Air One, SAS czy Lastminute.com.

Na rynku ofert dla linii lotniczych czy biur podróży jest już ciasno. Na przykład Mondial Assistance ma podpisane kontrakty na sprzedaż polis z PLL LOT.

- W ramach tej współpracy oferujemy ubezpieczenia podróżne klientom PLL LOT w Polsce oraz w 13 innych krajach Europy, m.in. w Niemczech czy Wielkiej Brytanii - mówi Marzena Kozdrowicz.

Pasażerowie LOT-u mogą kupić ubezpieczenie obejmujące ryzyka: kosztów leczenia i assistance w podróży, uszkodzenia bagażu podróżnego oraz kosztów anulowania biletu. Zakup ubezpieczenia możliwy jest podczas rezerwacji biletu lotniczego na stronie internetowej przewoźnika (www.lot.pl), dzięki wykorzystaniu platformy e-magine.

- Centralwings, największy polski przewoźnik z sektora low-cost (tanich przewoźników), również oferuje nasze usługi, a pakiet oferowany dla klientów tej linii jest niemal zbliżony do tego, co oferuje PLL LOT - dodaje Marzena Kozdrowicz. Oprócz tych linii lotniczych, jej firma współpracuje z EasyJet, Ryanair, AerLingus, Continental Airlines i Volareweb.

Ubezpieczenie kupimy z biletem

- W ramach światowego kontraktu korporacyjnego oferujemy klasyczne ubezpieczenie podróżne, czyli koszty leczenia oraz assistance dla Sky Europe - mówi Liliana Tytz, rzecznik Inter Partner Assistance. Przypomina, że dystrybucja takiego ubezpieczenia odbywa się na stronach internetowych przewoźnika, przy zakupie biletu on-line. IPA ma podpisaną też ciekawą ogólnoświatową umowę z Air France na świadczenie usług zarządzania kryzysowego, co oznacza, że jeśli gdziekolwiek na świecie samolot Air France będzie miał wypadek, lokalna spółka grupy AXA Assistance (do której należy polska spółka IPA), działa jako przedstawiciel linii lotniczych w zakresie zarządzania kryzysowego.

- Taki pakiet obejmuje usługi logistyczne, pomoc medyczną i paramedyczną oraz komunikację zewnętrzną i wewnętrzną - mówi Liliana Tytz.

Francuski przewoźnik uruchamia właśnie z jednym z konkurentów IPA system o nazwie In Flight Medical Suport.

- To system, który w niejednym wypadku może uratować życie pasażerów - twierdzi Marzena Kozdrowicz. W przypadku nagłego pogorszenia się stanu zdrowia pasażera podczas lotu, załoga samolotu skontaktuje się z Centrum Operacyjnym Mondial Assistance w Warszawie, które zostało wybrane do obsługi całego światowego programu. Lekarze, którzy pracują 24 godziny na dobę, wskażą najdogodniejsze lotnisko na trasie przelotu, na którym samolot będzie mógł wylądować. Na płycie będzie czekać karetka pogotowia, która zajmie się chorym pasażerem.

- Do wyboru miejsca lądowania służy nam wiedza zgromadzona w bazach danych o placówkach medycznych. Te bazy danych noszą wspólną nazwę Marco Polo, a z ich zasobów korzystają wszyscy lekarze pracujący dla Mondial Assistance na świecie - mówi Marzena Kozdrowicz.

PRZYKŁADOWE UBEZPIECZENIA DLA KLIENTÓW LINII LOTNICZYCH*

Zejścia lawiny lub osunięcia się ziemi - przedmiotem ubezpieczenia są koszty związane z niewykorzystaniem pakietu narciarskiego wykupionego ubezpieczonego, spowodowane zejściem lawiny lub osuwaniem się ziemi, na skutek którego ubezpieczony uległ nieszczęśliwemu wypadkowi.

Zamknięcia tras narciarskich z powodu złych warunków atmosferycznych - przedmiotem ubezpieczenia są koszty zarezerwowanych i niewykorzystanych karnetów narciarskich w przypadku zamknięcia tras zjazdowych oznakowanych, położonych w miejscu zakwaterowania ubezpieczonego, z powodów niekorzystnych warunków pogodowych.

Kosztów zastępczego połączenia lotniczego - przedmiotem ubezpieczenia są koszty biletu lotniczego, które ubezpieczony musi ponieść, aby dotrzeć do miejsca przeznaczenia w przypadku opóźnienia lotu, skutkującego spóźnieniem się ubezpieczonego na planowane - zgodnie z rozkładem lotów - drugie w kolejności połączenie lotnicze.

Kosztów przerwania podróży - przedmiotem ubezpieczenia są koszty, jakimi ubezpieczony byłby obciążony w przypadku anulowania przez przewoźnika lotu oznaczonego w pierwszym segmencie biletu lotniczego jako pierwszy lub powrotny.

Pomoc w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w imprezie gry w golfa - zwrot kosztów poniesionych w związku z wykupieniem uczestnictwa w imprezie, w przypadku odwołania przez ubezpieczonego uczestnictwa spowodowanego nagłym, poważnym zachorowaniem lub nieszczęśliwym wypadkiem.

Pomoc w przypadku opóźnienia odlotu - w przypadku opóźnienia odlotu samolotu w trakcie podróży zagranicznej, o co najmniej 12 godzin, firma refunduje ubezpieczonemu, na podstawie oryginałów rachunków, koszty poniesione na zakup artykułów pierwszej potrzeby (tj. art. spożywcze, posiłki), do ustalonej w umowie określonej równowartości.

Pomoc w przypadku odwołania odlotu - w przypadku odwołania lotu po 24 godzinach od planowanej daty odlotu firma refunduje koszty (o ile nie mogą być one w inny sposób zwrócone ubezpieczonemu) wykupu biletu lotniczego do równowartości określonej w umowie między asystorem a linią lotniczą.

* Na podstawie oferty Mondial Assistance

JAK TO ZROBIĆ...

Czy w dowolnym momencie mogę kupić polisę?

PROBLEM: Czy jeśli nie zdecyduję się na zakup polisy przy zakupie biletu lotniczego lub wycieczki, będę mógł ją dokupić później, np. w dniu wylotu?

ROZWIĄZANIE: To zależy od tego, jaki zakres ma taka polisa. W części opcji, w których towarzystwo pokrywa np. ryzyko złej pogody czy rezygnacji z imprezy, są pewne ograniczenia dotyczące daty zakupu. Wiadomo, że mając informację o braku śniegu w rejonie wycieczki na dwa dni przed wyjazdem, chętnie wykupilibyśmy polisę dającą zwrot kosztów zarezerwowanych, a niewykorzystanych karnetów narciarskich. Dlatego tego typu polisy są sprzedawane zwykle przy zakupie biletu czy wycieczki. Z pozostałymi opcjami, np. kosztów leczenia, przerwania podróży, opóźnienia odlotu czy odwołania - nie ma problemu i można to zrobić w dniu wylotu w kilka minut. Po wybraniu i zatwierdzeniu wszystkich parametrów ubezpieczenia oraz dokonaniu płatności (również przez internet), otrzymujemy polisę drogą mejlową (wtedy trzeba ją wydrukować), a w niektórych przypadkach dodatkowo także SMS-owe potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia.

MARCIN JAWORSKI

marcin.jaworski@infor.pl

 

 

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla rolników. Oznaczanie graficzne składników pochodzących od owadów i gotowe strefy produkcji rolniczej. Propozycje Kukiz'15 i PiS

W środę poseł Jarosław Sachajko z partii Kukiz’15 ogłosił trzy nowe projekty ustaw, które zostaną złożone przez klub PiS i koło Kukiz’15. 

Ulgi ZUS dla przedsiębiorców z ul. Marywilskiej. 2.000 zł z Fundacji Agencji Rozwoju Przemysłu. Dofinansowanie do wynagrodzeń z Urzędu Pracy

Od 23 maja 2024 r. eksperci ZUS, Urzędu Pracy m.st. Warszawy oraz Fundacji Agencji Rozwoju Przemysłu będą udzielać informacji o możliwych formach pomocy przedsiębiorcom poszkodowanym w wyniku pożaru hali przy ul. Marywilskiej w Warszawie.

Zasiłek macierzyński. Od czego zależy wysokość zasiłku i okres jego pobierania

Zaprzestanie pracy na wiele tygodni, by zająć się opieką nad dzieckiem, to dla wielu rodziców duże wyzwanie finansowe. Na jakie wsparcie z ZUS mogą liczyć ubezpieczone mamy, tuż po urodzeniu dziecka?

Odpis na ZFŚS dla pracowników niepedagogicznych. Pierwsza rata do 31 maja 2024 r.

Do 31 należy przekazać pierwszą ratę odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (ZFŚS). Jakie przepisy stosujemy w 2024 r. w przypadku pracowników niepedagogicznych?

REKLAMA

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Kolejne jednostki sektora finansów publicznych objęte SWR. Co jeszcze proponuje MF?

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowana została informacja o projekcie nowelizacji ustawy o finansach publicznych. Proponowane zmiany są związane z związek z wdrażaniem nowych przepisów unijnych, które weszły w życie z końcem kwietnia 2024 r.

Jak złożyć wniosek o wydanie interpretacji ogólnej?

Nie każdy wie, że może złożyć wniosek do Ministra Finansów o wydanie ogólnej interpretacji podatkowej. Jak to można zrobić? 

Od 1100 zł do 4400 zł – tyle możesz dostać na uzyskanie wykształcenia wyższego. Sprawdź kiedy złożyć wniosek i kto ma szansę.

Od 1100 zł do 4400 zł – takie dofinansowanie można dostać na uzyskanie wykształcenia na poziomie wyższym. Wnioski na przyszły rok akademicki można już składać. Jednak trzeba spełnić określone warunki.

REKLAMA

Skrócenia czasu pracy. Kiedy? Czy uda się w 2024 r.?

35 godzin czy 4 dni pracy w tygodniu? Trwa dyskusja nad skróceniem tygodnia pracy. Kiedy zmiany mogą wejść w życie? Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, minister rodziny, pracy i polityki społecznej, chce, żeby zmiany weszły w życie jeszcze w tej kadencji Sejmu.

Ceny masła, nabiału i warzyw spadły. Czy możemy się spodziewać kolejnych obniżek?

W kwietniu bieżącego roku ceny artykułów tłuszczowych, w tym masła, obniżyły się o 10,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest to największy spadek cen spośród najczęściej kupowanych produktów, wynika z raportu “Indeks cen w sklepach detalicznych”. Spośród 17 badanych kategorii towarów, pięć z nich zanotowało spadki cen.

REKLAMA