REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Coraz bardziej komfortowa podróż w interesach

REKLAMA

Dla linii lotniczych pasażer biznesowy to najlepszy klient, choć wymagający. Specjalnie nie zależy mu na cenie biletu, ale bardziej na bezpieczeństwie, punktualności i komforcie podróżowania. Nic dziwnego, że wszyscy przewoźnicy na świecie, łącznie z tanimi liniami, do których ponoć należy przyszłość rynku powietrznego, zabiegają o takich pasażerów, oferując im liczne udogodnienia, gdyż wiąże to ich na dłużej z operatorem.

Należy do nich także największy przewoźnik w Europie, niemiecka Lufthansa, która w ub. roku przewiozła ponad 50 mln pasażerów, z czego ok. 50 proc. to podróżujący właśnie w interesach. Lufthansa od dawna koncentruje się na obsłudze pasażerów biznesowych. Jednym z elementów tej koncepcji jest dywersyfikacja portfolio produktów skierowanych do górnego segmentu rynku. Działania te mają służyć umacnianiu pozycji Lufthansy jako lidera w najwyższym segmencie rynku.
Usługi dla pasażerów biznesowych
Poza innowacyjnym produktem, Lufthansa oferuje bardzo bogatą siatkę połączeń. Dzięki współpracy w ramach sojuszu Star Alliance pasażerowie mogą w bardzo wygodny sposób dotrzeć do 375 miejscowości w 93 krajach.
Ponieważ większość pasażerów Lufthansy stanowią ludzie biznesu, którzy nawet podczas lotu lubią mieć łączność z firmą, Lufthansa jako pierwsza linia lotnicza wprowadziła w maju 2004 r. usługę FlyNet.
Aby zaspokoić potrzeby pasażerów klasy biznes, na trasach interkontynentalnych skonstruowano nowy fotel – najdłuższy w klasie, gwarantujący wygodny odpoczynek. Dla tych klientów Lufthansy, którzy lubią pracować podczas lotu, nowe fotele w klasie biznes mogą być również przekształcane w indywidualne „miejsca pracy” z wygodnym gniazdem do podłączenia laptopa. Ponadto jest tam również znacznie większy stół do pracy i praktyczna przegroda na laptopa i dokumenty. Indywidualna lampka do czytania zintegrowana z siedzeniem zapewnia właściwe oświetlenie umożliwiające czytanie dla odpoczynku albo wytężoną pracę.
Lufthansa jest jedyną europejską linią lotniczą, która w klasie biznes na trasach wewnątrz Niemiec i na rejsach europejskich nie oferuje do sprzedaży środkowych miejsc w samolocie. Odnosi się to do wszystkich połączeń między Polską i Niemcami. Dzięki temu pasażerowie klasy biznes mają do 50 proc. więcej miejsca, lepszą kuchnię i serwis na pokładzie, a także więcej miejsca na przechowywanie bagażu.
Ponadto począwszy od lata 2004 r. Lufthansa wprowadziła dla pasażerów klasy biznes: priorytetową odprawę, oddzielną odprawę bezpieczeństwa, a także system przyspieszający otrzymanie bagażu w terminalu.
W grudniu 2004 r. we Frankfurcie nad Menem otworzono specjalny terminal dla pasażerów I klasy. Luksusowa obsługa rozpoczyna się na ziemi we Frankfurcie w nowo wybudowanym terminalu i nowych poczekalniach. Obsługa specjalnych zleceń, przejazd limuzyną bezpośrednio do samolotu, atmosfera luksusu z wyśmienitą restauracją i osobistą obsługą od przyjazdu na lotnisko po odlot czynią podróż pasażerów I klasy komfortową.
W przyszłości Lufthansa będzie pomagać pasażerom I klasy we Frankfurcie w rutynowych czynnościach, towarzyszących przyjazdowi na lotnisko, od zaparkowania samochodu po odprawę, kontrolę bezpieczeństwa i odprawę celną. Wszystko po to, aby oszczędzać czas i uczynić podróż mniej kłopotliwą.
Co to jest FlyNet
System ten gwarantuje szerokopasmowy dostęp do internetu podczas rejsu na wysokości przelotowej (ok. 12 tys. m). Dzięki niemu pasażerowie mogą bezpiecznie łączyć się z serwerem swojej firmy, otrzymywać i wysyłać e-maile.
LOT nie chce być gorszy
– PLL LOT oferuje wiele udogodnień zarówno przed, w trakcie, jak i po rejsie – mówi Piotr Klimiuk z biura rzecznika firmy. Są więc oddzielne stanowiska kontroli na lotniskach zapewniające szybszą i wygodniejszą odprawę, w kabinie biznesowej są większe i wygodniejsze fotele, podwyższony standard serwisu pokładowego (rozbudowane menu i ciepłe posiłki, porcelanowa zastawa). Na rejsach transatlantyckich posiłki serwowane są z karty oraz każdy pasażer otrzymuje poduszeczkę i koc oraz saszetkę zawierającą maszynkę i krem do golenia, szczoteczkę i pastę do zębów, grzebień, skarpety, okulary do spania oraz zatyczki do uszu. Pasażerowie ci mają pierwszeństwo przy opuszczaniu samolotu i dostępie do odbioru bagażu. Większy jest jego limit (30 kg na trasach europejskich) oraz obowiązuje dodatkowa sztuka bagażu podręcznego w locie nad Atlantykiem. Elastyczny system taryfowy umożliwia wygodne planowanie podróży biznesowych. Pasażerowie mogą korzystać z saloników biznesowych na lotniskach. Istnieje też możliwość odprawy przez telefon dla pasażerów odlatujących z Warszawy, o ile podróżują z bagażem podręcznym. Mogą skorzystać z internetowej i telefonicznej rezerwacji, a bilet elektroniczny Etix wystawiany jest równocześnie na krajowe oraz wybrane zagraniczne trasy.
Tanie linie też chcą biznesmenów
Tanie linie, które już podbiły rynek polski i np. na trasie Warszawa-Londyn wożą więcej pasażerów niż tradycyjni przewoźnicy, jak LOT czy British Airways, także liczą na ludzi podróżujących w interesach. – Wiemy, że polscy biznesmeni nie należą do ludzi zamożnych. Dlatego oferujemy im tanie przeloty oraz dużą elastyczność w rezerwacji miejsc bez żadnych dodatkowych kosztów w ramach usługi Wizz Bizz. Na razie stanowią o­ni 20 proc. wszystkich pasażerów, ale ich liczba szybko rośnie i liczymy, że niebawem dojdzie do ok. 40 proc. – mówi Jozsef Varadi, prezes linii Wizz Air, która obsługuje prawie 40 proc. ruchu tanich przelotów z i do Polski. Wizz Bizz daje możliwość wprowadzenia zmian w rezerwacji aż do północy przed oczekiwanym dniem podróży. Co oznacza, że jeśli klient nie zdąży na samolot z jakiegoś powodu, to może przebukować bilet na inny termin bez żadnej dodatkowej opłaty. Bilety można rezerwować poprzez internet przy użyciu kodu rejestarcji firmy. Kod można uzyskać po rejestracji swojej firmy jako klienta biznesowego na wizzair.com.
Lufthansa Private Jet
Dzięki tej usłudze pasażerowie będą mogli odbywać podróż prywatnymi odrzutowcami z ponad 1000 europejskich lotnisk do hubu Lufthansy w Monachium, skąd dalej w klasie I lub biznes mogą podróżować do dowolnego punktu na kuli ziemskiej. Klienci będą mogli dowolnie wybierać lotniska, z których chcą wystartować i porty docelowe, a także ustalać swoje własne rozkłady lotów. W Polsce przez telefon można zamówić taki 7-osobowy odrzutowiec we wszystkich portach międzynarodowych (w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie) i dolecieć stąd na każde 1000 lotnisk Unii oraz Norwegii i Szwajcarii. Przelot zwierający wszystkie opłaty waha się dla pierwszego pasażera od 4,5 tys. do 9,5 tys. euro. Każdy następny płaci już tylko 300 euro. Rejsy można rezerwować od 180 dni do 24 godzin przed startem. – Mieliśmy już wiele pytań od firm w naszym kraju, zainteresowanych tą ekskluzywną usługą – mówi Agnieszka Róg z Sigma International, firmy reprezentującej Lufthansę w Polsce.
Zbigniew Żukowski


Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Rodzice dzieci z chorobami rzadkimi czekali na to latami. Prezydent właśnie podjął decyzję

Przełomowe zmiany w Funduszu Medycznym zatwierdził Prezydent RP. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do finansowania leczenia chorób rzadkich u dzieci oraz tworzy nowe subfundusze. Miliardy złotych na ochronę zdrowia w najbliższych latach zapewnić ma budżet państwa. Co dokładnie się zmieni?

Likwidacja abonamentu RTV: jest pierwszy prawny konkret ale finał nie wcześniej niż w 2027 r. Co w zamian? Kto będzie płacił na publiczną telewizję i radiofonię?

O likwidacji abonamentu RTV mówiło się wiele od dłuższego czasu. Mamy wreszcie pierwszy prawny konkret w tej sprawie, a jest nim projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw, którego obszerne założenia zostały opublikowane 5 grudnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. W tych założeniach wprost planowane jest uchylenie ustawy o opłatach abonamentowych, a co za tym idzie likwidację obowiązku płacenia tzw. abonamentu RTV. Za opracowanie gotowego projektu jest odpowiedzialna Marta Cienkowska Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt – zgodnie z założeniami MKiDN- ma być przyjęty przez Radę Ministrów i skierowany do Sejmu w II albo III kwartale 2026 r. A zatem – jeżeli wszystko pójdzie po myśli projektodawców – likwidacja abonamentu RTV będzie możliwa najwcześniej od 2027 roku.

"Kazali mi się rozebrać do bielizny". Tak wygląda komisja ZUS. Co zrobić, gdy badanie zamienia się w upokorzenie?

Kazali jej stanąć na środku pokoju, w samej bieliźnie. Przed trzema lekarzami, bez parawanu, bez wyjaśnienia, bez cienia empatii. "Czułam się, jakbym była przesłuchiwana, a nie badana" – mówi nauczycielka po mastektomii. Jej historia wywołała lawinę podobnych relacji i ujawniła to, o czym pacjenci mówią od lat: że komisje ZUS potrafią przekroczyć granice godności. Co możesz zrobić, jeśli spotka cię to samo? Jak złożyć skargę, jak bronić swoich praw i jak wygrać w sądzie z instytucją, która twierdzi, że "wszystko odbyło się zgodnie z procedurą"?

Co daje znaczny stopień niepełnosprawności? Ulgi, zasiłki, dofinansowania [Pełna lista 2026] Kwoty, warunki i ograniczenia

Znaczny stopień niepełnosprawności otwiera w 2026 roku dostęp do najszerszego pakietu świadczeń i ulg w polskim systemie wsparcia. Osoby z tym orzeczeniem mogą korzystać ze stałych wypłat sięgających kilku tysięcy złotych miesięcznie, wysokich dopłat PFRON, ulg podatkowych, preferencji transportowych oraz szczególnych praw w miejscu pracy. To realne ułatwienia, które obejmują zarówno finanse, jak i codzienne funkcjonowanie, od rehabilitacji i mobilności, po dostęp do usług publicznych. Poniżej przedstawiamy pełne, aktualne zestawienie uprawnień na nadchodzący 2026 rok.

REKLAMA

Pracodawca wtedy musi zapłacić, choć pracownik nie pracuje, a nie jest to urlop - te dni wolne a płatne należą się

Pracujesz na etacie i myślisz, że znasz wszystkie swoje prawa? Okazuje się, że polskie prawo pracy przewiduje specjalne dni wolne z zachowaniem pełnego wynagrodzenia, o których wielu pracowników nawet nie słyszało. Nie chodzi wcale o urlop wypoczynkowy ani zwolnienie lekarskie - to zbyt proste. Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz legalnie nie przyjść do pracy, a pracodawca i tak musi Ci zapłacić.

Kontrowersyjna reforma PIP: czy jej potrzebujemy? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze zmiany

Kontrowersyjna reforma PIP to m.in. nowe uprawnienie inspektorów pracy do przekształcania umów cywilnoprawnych jak umowa o dzieło czy zlecenie w umowy o prace. Czy potrzebujemy tak dużych zmian? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze punkty projektu ustawy o zmianie ustawy o PIP.

Co daje lekki stopień niepełnosprawności? Ulgi, zasiłki, dofinansowania [Pełna lista 2026] Kwoty, warunki i ograniczenia

Wokół lekkiego stopnia niepełnosprawności narosło mnóstwo mitów. Jedni są pewni, że „nic nie daje”, inni oczekują szeregu świadczeń, których w rzeczywistości nie dostaną. Tymczasem w 2026 roku osoby z lekkim stopniem mogą otrzymać więcej niż w latach poprzednich, dzięki cyfrowym wnioskom, zmianom w orzecznictwie, nowym programom PFRON oraz szerszemu stosowaniu ulgi rehabilitacyjnej. Ten artykuł pokazuje realne, konkretne i aktualne uprawnienia na 2026 rok. Jasno oddziela to, co przysługuje, od tego, czego nie dostaniesz z lekkim stopniem, aby nikt nie wprowadził Cię w błąd.

Alarmujące dane GUS: albo bezpiecznie, albo szybko. Dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy

Alarmujące dane GUS z 2024 r. i pierwszego półrocza 2025 r.: dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy. Trzeba wybrać: albo bezpiecznie, albo szybko. Jak zahamować niebezpieczny kierunek?

REKLAMA

Emerytury czerwcowe 2026 - kiedy przeliczenie przez ZUS?

Emerytury czerwcowe - nowe przepisy wchodzą w życie w styczniu 2026 r. Komu ZUS przeliczy emeryturę? Kiedy nastąpi przeliczenie? Czy trzeba składać wnioski do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?

PPK: nie każdy o tym wie, że uczestnik PPK może przenosić środki między swoimi rachunkami PPK

Podmiot zatrudniający dokonuje wpłat do PPK na rachunek uczestnika utworzony w związku z zatrudnieniem w tym podmiocie. Uczestnik PPK, który ma kilka rachunków PPK, może jednak w każdym czasie złożyć wniosek o wypłatę transferową środków między tymi rachunkami. Oznacza to, że osoba mająca kilka rachunków PPK ma możliwość przenoszenia środków pomiędzy tymi rachunkami.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA