REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej PKO BP od 6 maja 2025 r. M.in. domyślne i maksymalne limity przelewów w iPKO

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
bank PKO Bank Polski S.A
Nowe limity przelewów w iPKO od 6 maja 2025 r. (domyślne i maksymalne). Będą też inne zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej PKO BP
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

PKO Bank Polski poinformował, że od 6 maja 2025 r. wprowadzi zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej, by zwiększyć bezpieczeństwo transakcji w internecie. Bank wprowadzi domyślne dzienne limity na przelewy i nowe rodzaje maksymalnych limitów w serwisie iPKO. Ma to pomóc klientom lepiej chronić się przed skutkami działań oszustów.

rozwiń >

Zmiany regulaminu bankowości elektronicznej w PKO Banku Polskim od 6 maja 2025 r.

Od 6 maja 2025 r. PKO Bank Polski wprowadzi zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej. Chodzi o dokument "Szczegółowe warunki świadczenia usługi bankowości elektronicznej i usługi bankowości telefonicznej oraz składania oświadczeń w PKO Banku Polskim S.A."
Informacje dot. tych zmian każdy klient bankowości elektronicznej tego banku dostał na skrzynkę wiadomości w iPKO.

PKO BP informuje, że jeżeli klient zgadza się z tymi zmianami, nic nie musi robić i nowe warunki wchodzą w życie 6 maja 2025 r. Natomiast gdy klient nie zgadza się na zmiany, to najpóźniej do 5 maja 2025 r. włącznie może bez ponoszenia opłat:
- wypowiedzieć umowę w formie pisemnej w zakresie uregulowanym ww. "Szczegółowymi warunkami (....)" ze skutkiem od dnia poinformowania klienta o zmianie, nie później jednak niż od 6 maja 2025 r.,
- zgłosić sprzeciw do zmian – jeśli to zrobi ale nie wypowie umowy, to umowa wygaśnie 5 maja 2025 r.

REKLAMA

Jakie nowe limity dla przelewów w iPKO

PKO BP wprowadzi od 6 maja 2025 r. następujące limity przelewów w serwisie internetowym iPKO:
- dzienny limit domyślny w wysokości 10 tys. zł i
- maksymalny limit dzienny w wysokości 300 tys. zł

Klient będzie mógł samodzielnie w serwisie iPKO obniżyć limit dzienny lub podwyższyć go do limitu maksymalnego.

Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit (domyślny), bank automatycznie obniży mu go do 10 tys. zł.

Klient banku będzie mógł podnieść domyślny limit dzienny do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł).

Maksymalny limit zależeć będzie od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych usług bezpieczeństwa, z których korzysta dany klient.

Ważne

Co należy zrobić, żeby ustawić największy dzienny limit maksymalny? Trzeba używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, dzięki której bank sprawdza wybrane cechy zachowania użytkownika w swoim serwisie internetowym. Klienci, którzy potrzebują znacznie wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem.

Poniżej publikujemy treść § 23 dokumentu "Szczegółowe warunki świadczenia usługi bankowości elektronicznej i usługi bankowości telefonicznej oraz składania oświadczeń w PKO Banku Polskim S.A.", w którym jest uregulowana kwestia tych limitów:

§ 23.
1. Bank ustanawia rodzaje oraz wysokość maksymalnych limitów transakcji płatniczych, jakie mogą być wykonywane:
1) za pośrednictwem aplikacji mobilnej,
2) z rachunku płatniczego za pośrednictwem serwisu internetowego i serwisu telefonicznego.

2. Z uwzględnieniem ust. 1, Klient może do rachunków płatniczych, których jest posiadaczem, ustanowić limit dla transakcji płatniczych inicjowanych w ramach usługi inicjowania transakcji płatniczych, o ile Bank udostępni taką możliwość.

3. Bank ustanawia rodzaje oraz wysokość domyślnych limitów dla transakcji płatniczych:
1) dzienny limit kwotowy transakcji płatniczych wykonywanych za pośrednictwem aplikacji mobilnej,
2) dzienny limit liczby transakcji płatniczych wykonywanych za pośrednictwem aplikacji mobilnej,
3) dzienny limit kwotowy transakcji płatniczych wykonywanych z rachunku płatniczego za pośrednictwem serwisu internetowego i serwisu telefonicznego.

4. Po aktywacji aplikacji mobilnej przez Klienta dla transakcji płatniczych wykonywanych za pośrednictwem aplikacji mobilnej obowiązują limity, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i pkt 2.

5. Limity, o których mowa w ust. 3, mogą być zmieniane przez Klienta w dowolnym czasie, chyba że dana Umowa stanowi inaczej oraz z zastrzeżeniem ust. 9.

6. Wysokość limitów, o których mowa w ust. 1, może być przez Klienta indywidualnie uzgodniona z Bankiem, o ile Bank udostępni taką możliwość, o czym poinformuje w Komunikacie.

7. O wysokości oraz rodzajach limitów, o których mowa w ust. 1, Bank poinformuje Klienta w Komunikacie na trwałym nośniku.

8. O wysokości oraz rodzajach limitów, o których mowa w ust. 3, Bank poinformuje Klienta w Komunikacie.

9. Bank może zmienić limity, o których mowa w ust. 3 i ust. 5, gdy występuje uzasadnione ryzyko naruszenia bezpieczeństwa korzystania z usługi bankowości elektronicznej i usługi bakowości telefonicznej lub w wyniku weryfikacji limitów transakcji płatniczych przeprowadzonej przez Bank. Bank poinformuje o takiej zmianie Klienta w Komunikacie.

10. Zmiana limitu, o której mowa w ust. 5, następuje bezpośrednio po złożeniu takiej dyspozycji. Ze względów bezpieczeństwa Bank może wydłużyć okres między złożeniem dyspozycji zmiany limitu przez Klienta a jej realizacją, o czym poinformuje Klienta w serwisie internetowym lub serwisie telefonicznym lub aplikacji mobilnej lub w wiadomości SMS, wskazując termin jej realizacji.

Ważne

PKO BB informuje:
a) 6 maja 2025 r. pojawią się domyślne limity dzienne na Twoich kontach w serwisie iPKO.
b) Jeżeli Twoje dotychczasowe limity dzienne na przelewy w serwisie iPKO są wyższe niż domyślne – które wprowadzimy 6 maja 2025 r. – obniżymy je do wartości domyślnych.
c) Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy jest głównie w Twoich rękach. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania, zgłoś je do nas: 800 302 302 (bez opłat dla numerów krajowych w Polsce, w pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawką operatora). Przydatne informacje znajdziesz na naszej stronie w sekcji Bankowość elektroniczna → Bezpieczeństwo.

W korespondencji PKO BP poinformuje klientów również o:
• zmianie miejsca głównej siedziby naszego banku,
• arkuszu informacyjnym BFG dla deponentów, których obowiązuje system gwarantowania depozytów.
Najważniejsze zmiany z uzasadnieniem oraz pełną treść materiałów znajdziesz w serwisie iPKO.

Limity maksymalne w aplikacji mobilnej

REKLAMA

Dla osób, które ukończyły 18 lat maksymalne dzienne limity dla transakcji płatniczych w aplikacji mobilnej to:
1) 50 000 zł – dla przelewów na konto,
2) 3000 zł – dla przelewów na telefon,
3) 20 000 zł – dla transakcji inicjowanych przy użyciu kodu BLIK, z wyjątkiem pkt 6,
4) 1000 zł – dla transakcji inicjowanych przy użyciu czeku BLIK,
5) 20 000 zł – dla płatności zbliżeniowych BLIK,
6) 5000 zł – dla wpłat we wpłatomatach przy użyciu kodu BLIK.

Dla osób, które ukończyły 13 lat, ale nie ukończyły 18 lat, maksymalne dzienne limity dla transakcji płatniczych w aplikacji mobilnej to:
1) 5000 zł – dla przelewów na konto,
2) 3000 zł – dla przelewów na telefon,
3) 5000 zł – dla transakcji inicjowanych przy użyciu kodu BLIK,
4) 500 zł – dla transakcji inicjowanych przy użyciu czeku BLIK,
5) 5000 zł – dla płatności zbliżeniowych BLIK.

Dla osób, które ukończyły 18 lat - maksymalne dzienne limity transakcji płatniczych dla przelewów na konto w aplikacji mobilnej, które będą obowiązywać od 3 lutego 2026 r. to:
1) 50 000 zł – gdy w aplikacji mobilnej masz aktywne dodatkowe funkcje zabezpieczające bankowość elektroniczną,
2) 20 000 zł - gdy w aplikacji mobilnej nie masz aktywnych dodatkowych funkcji zabezpieczających bankowość elektroniczną.

Inne też będą limity dzienne dla transakcji płatniczych wykonywanych z konta w serwisie internetowym i w serwisie telefonicznym – zależnie od narzędzia autoryzacji, z którego korzysta klient:
1) dla klientów z narzędziem autoryzacji w formie kodów SMS lub karty kodów jednorazowych: 50 tys. zł,
2) dla klientów z narzędziem autoryzacji w aplikacji IKO: 200 tys. zł,
3) dla klientów z narzędziem autoryzacji w aplikacji IKO z aktywną usługą dodatkowego zabezpieczenia logowania do bankowości elektronicznej: 300 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Limity domyślne w aplikacji mobilnej

Oprócz limitów maksymalnych bank wprowadzi też limity domyślne.

Dla osób, które ukończyły 18 lat - domyślne dzienne limity dla transakcji płatniczych w aplikacji mobilnej, wyniosą od 6 maja 2025 r.:
Przelew na telefon: 20 transakcji, 1500 zł,
Transakcja w terminalu płatniczym przy użyciu kodu BLIK: 20 transakcji, 3000 zł,
Wypłata z bankomatu przy użyciu kodu BLIK: 20 transakcji, 1500 zł,
Płatność internetowa przy użyciu kodu BLIK: 20 transakcji, 3000 zł,
Transakcja w terminalu płatniczym, wypłata z bankomatu, płatność internetowa przy użyciu czeku BLIK: 500 zł,
Przelew na konto: 20 transakcji, 3000 zł,
Płatność zbliżeniowa BLIK: 3000 zł,
Wpłata we wpłatomacie przy użyciu kodu BLIK: 3 transakcje, 3000 zł.

Znacznie mniejsze będą limity dzienne transakcji płatniczych w aplikacji mobilnej dla osób, które ukończyły 13 lat, ale nie ukończyły 18 lat.
Klient będzie mógł w każdej chwili zmienić swoje limity, które nie mogą być wyższe, niż limity maksymalne.

Pozostałe zmiany w regulaminie

Bank PKO BP zapowiada, że w nowej wersji regulaminu bankowości elektronicznej będą też jeszcze inne rozwiązania, które pomogą w walce z oszustwami w internecie. Szczegółowe informacje na ten temat klienci otrzymają w najbliższych tygodniach w korespondencji z banku.

W czasach coraz bardziej zuchwałych ataków cyberprzestępców, którzy wykorzystują nieuwagę oraz czasem nadmierną ufność swoich potencjalnych ofiar, robimy wszystko, by pomagać naszym klientom chronić ich oszczędności. Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które mają przeciwdziałać wyłudzeniom. Kolejnym narzędziem, które wspomaga bezpieczeństwo pieniędzy klientów są właśnie limity na przelewy w serwisie iPKO. Co jednak najważniejsze – nie chcemy ograniczać korzystania z naszej bankowości cyfrowej. Dlatego dajemy klientom bezpieczną i wygodną możliwość zmiany limitu i dopasowania go do własnych potrzeb – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Jakie zmiany wejdą jeszcze w życie 6 maja 2025 r. dla klientów bankowości elektronicznej PKO BP:

- wskazanie sposobów jak PKO BP podpisuje składane przez ten bank oświadczenia, np. podpisem elektronicznym (§ 5 ust. 2).
- bank będzie mógł poprosić klienta o udzielenie niezbędnych informacji, aby ustalić wiedzę i potrzeby klienta w zakresie bankowości elektronicznej i telefonicznej (§ 17 ust. 9),
- bank będzie mógł ze względów bezpieczeństwa dostosować zakres dostępu klienta do poszczególnych funkcji, produktów lub usług bankowości elektronicznej i telefonicznej na podstawie uzyskanych od klienta informacji (§ 3 ust. 11),
- rozszerzono katalog przypadków, w których bank nie zrealizuje dyspozycji klienta, np. jeśli bank będzie podejrzewał, że narusza zasady bezpieczeństwa lub ma oszukańczy charakter (§ 5 ust. 8),
- rozszerzono katalog przypadków, w których bank będzie mógł zablokować w całości lub częściowo dostęp do usługi bankowości elektronicznej (§ 21 ust. 1),
- rozszerzono katalog obowiązków klienta dot. bezpieczeństwa w korzystaniu z usług bankowości elektronicznej, np. zakaz udostępniana osobom trzecim kodu BLIK (§ 17 ust. 5).

Więcej o zmianach w:
• Wykazie zmian Szczegółowych warunków świadczenia usługi bankowości elektronicznej i usługi bankowości telefonicznej oraz składania oświadczeń w PKO Banku Polskim S.A.,
• Szczegółowych warunkach świadczenia usługi bankowości elektronicznej i usługi bankowości telefonicznej oraz składania oświadczeń w PKO Banku Polskim S.A.,
• Komunikacie o wysokości limitów dla transakcji płatniczych wykonywanych w serwisie internetowym i w serwisie telefonicznym,
• Komunikacie o wysokości limitów dla transakcji płatniczych wykonywanych w aplikacji mobilnej.

Jak PKO BP dba o cyberbezpieczeństwo klientów?

PKO Bank Polski od lat stale wzmacnia bezpieczeństwo klientów w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej. W ostatnim czasie bank wdrożył kilka nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają bezpieczeństwo logowania i korzystania z usług bankowych w internecie m.in. obsługę kluczy bezpieczeństwa oraz dodatkowe zabezpieczenia logowania w serwisie iPKO. Jako jeden z pierwszych na rynku bankowym w 2022 r. PKO Bank Polski wprowadził możliwość sprawdzenia przez klienta w aplikacji IKO tożsamości pracownika banku, który do niego dzwoni.

Ponadto PKO Bank Polski regularnie prowadzi działania edukacyjne i komunikacyjne w zakresie cyberbezpieczeństwa i w znacznej mierze dostosowuje je do aktualnych zagrożeń cyberprzestępczości i „sezonowych” działań oszustów. Te działania przede wszystkim dostarczają klientom wiedzę - jak działają oszuści i jak manipulują odbiorcami. Doradcy i eksperci PKO Banku Polskiego spotykają się stacjonarnie z klientami, bo takie spotkania pozwalają na bezpośrednią interakcję i dotarcie także do grupy osób mniej zaznajomionych z cyfrowych światem np. seniorów.

Największy polski bank także na swoich stronach internetowych, w serwisie internetowym iPKO aplikacji IKO oraz na profilach w mediach społecznościowych systematycznie edukuje i informuje na temat zagrożeń jaki czyhają na klientów banku oraz zasad cyberbezpieczeństwa.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd odpowiada na wysokie ceny energii! Nie boi się weta prezydenta Nawrockiego

Rząd w najbliższy wtorek zajmie się ustawą, która ma zagwarantować utrzymanie cen energii na dotychczasowym poziomie – zapowiedział minister energii Miłosz Motyka. Dodał, że od stycznia 2026 r. możliwe będzie odejście od mrożenia cen energii.

Prawo jazdy kat. B od 17 roku życia, za jazdę po zatrzymaniu prawka – ponowny egzamin i obowiązkowe kaski dla rowerzystów i użytkowników hulajnóg elektrycznych. Rząd zmienia przepisy prawa o ruchu drogowym

Większa mobilność osób młodych, czyli prawo jazdy kat. B od 17 roku życia, cofnięcie uprawnień do kierowania pojazdami w przypadku prowadzenia samochodu po zatrzymaniu prawa jazdy oraz obowiązkowe kaski dla dzieci do 16 roku życia, poruszających się rowerem lub hulajnogą elektryczną. To najważniejsze założenia nowego projektu ustawy o zmianie prawa o ruchu drogowym autorstwa rządu.

Sąd w Warszawie pyta TSUE o WIBOR. Czy bank jasno informował konsumentów o ryzyku i zasadach ustalania zmiennego oprocentowania kredytu? Komentarz radcy prawnego

W dniu 30 czerwca 2025 roku, Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie wydał postanowienie w sprawie II C 1440/24, w którym sformułował pytania prejudycjalne do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczące wskaźnika WIBOR. Uzasadnienie tego postanowienia komentuje dla infor.pl Beata Strzyżowska, radca prawny, której Kancelaria reprezentuje kredytobiorców w tej sprawie.

Młodsi i bardziej zadłużeni – multidłużnicy w Polsce

Profil polskiego multidłużnika wyraźnie się zmienia. Coraz większą część tej grupy stanowią młodsi konsumenci, a udział kobiet systematycznie maleje. W ciągu trzech lat udział osób w wieku 18–25 lat wzrósł sześciokrotnie, a w grupie 26–35 lat o ponad 7 pkt proc. Mężczyźni nie tylko stanowią większość, lecz także odpowiadają za coraz większą część zadłużenia. Szczegóły analizy poniżej.

REKLAMA

Przepada świadczenie wspierające. Umierają kolejne osoby niepełnosprawne. Co na to sądy?

Wszyscy wiemy, że przyznawanie świadczenie wspierającego obciąża przewlekłość. Okres oczekiwanie na przyznanie punktów w ramach poziomu potrzeby wsparcia wynosi w skrajnych przypadkach rok. Na punkty czekają osoby niepełnosprawne w tak poważnych stanach (i sędziwym wieku), że część z nich umiera. Ostrzegano przed takimi sytuacjami jeszcze przed wprowadzeniem świadczenia wspierającego. Niestety te obawy się spełniły. W efekcie rodziny osób zmarłych idą do sądu bo świadczenie wspierające ... przepada. Przykład takiej sytuacji poniżej.

Młodzi Polacy w trybie oszczędzania. Najczęściej od 20 do 60 proc. towarów kupują w promocjach [RAPORT]

Jak wynika z najnowszego raportu rynkowego, Polacy w wieku 18-25 lat najczęściej robią od 20% do 40% codziennych zakupów w promocjach – 32,5%. Głównie dotyczy to osób z dochodami w przedziale 3000-4999 zł, ze średnim wykształceniem i z mniejszych miejscowości. Z kolei 26,5% młodych konsumentów kupuje na co dzień od 40% do 60% podstawowych produktów w promocjach. Szczegóły poniżej wraz z omówieniem wyników raportu.

Zasiłek z MOPS? Tak, ale pamiętaj o wywiadzie środowiskowym

Osoby ubiegające się o świadczenia z pomocy społecznej często zapominają o ważnej roli, jaką odgrywa rodzinny wywiad środowiskowy. Jest to podstawowe narzędzie, które pozwala na ocenę sytuacji majątkowej i rodzinnej. Kto i gdzie przeprowadza taki wywiad? Czy jest on obowiązkowy?

MOPS od 10 lat naruszają prawo wbrew TK. Nie ma limitu 18 lat przy świadczeniu pielęgnacyjnym (starym) [osoba niepełnosprawna, stopień znaczny)

Nieufność staruszki z demencją (osoba niepełnosprawna, stopień znaczny) jest dodatkowym argumentem dla przyznania świadczenia pielęgnacyjnego. Bo staruszka ufa tylko swojej córce. I nie może wykonywać czynności opiekuńczych nikt inny. To ciekawostka z omówionego w artykule wyroku sądu. Wyrok ten pokazuje jednak stały problem z MOPS - urzędnicy wiedzą o tym, że nie ma limitu wieku (18 lat dla osoby nieuczącej się) przy świadczeniu pielęgnacyjnym (jako data powstania niepełnosprawności. Ale wciąż ten limit stosują. To karygodne. Bo wynika to w mojej ocenie z obawy, że wojewoda odbierze gminom pieniądze na świadczenie pielęgnacyjne albo RIO zarzucą gminie naruszenie zasad gospodarki środkami publicznymi - bo przepisy wciąż mówią o limicie 18 lat, a to że limit nie obowiązuje wynika z wyroku TK, którego Sejm nigdy nie przełożył na nowelizację przepisów

REKLAMA

Kłopoty ze skargą na MOPS za odebrany zasiłek pielęgnacyjny 215,84 zł. Tylko ePUAP albo papierowy dokument

W przepisach jest pułapka. Jeżeli spierasz się o zasiłek pielęgnacyjny (215,84 zł) z MOPS to nie można obecnie wnosić elektronicznie pism do sądu z nowym systemem e-Doręczenia. Będzie to możliwe dopiero od 2029 r. (o czym informują przepisy przejściowe, które łatwo przegapić). Można skorzystać z ePUAP. I tak wniesioną skargę na decyzję MOPS sąd przyjmie. Przez e-Doręczenia to się nie uda. W artykule przykład utraconego w ten sposób zasiłku pielęgnacyjnego. Na dziś najbezpieczniejszym prawnie sposobem wniesienia skargi na MOPS (i SKO) w sprawie zasiłku pielęgnacyjnego jest po prosty tradycyjna "papierowa" skarga.

1,1 mln osób dostanie czternastą emeryturę wcześniej. Ale nie każdy dostanie 1558,81 zł na rękę

Zakład Ubezpieczeń Społecznych kontynuuje wypłatę czternastych emerytur. Jeszcze przed najbliższym weekendem (do piątku 5 września 2025 r.) przelew na konto i przekaz pocztowy otrzyma prawie 1 mln 136 tys. osób. To emeryci i renciści, którym ZUS ustalił termin płatności głównego świadczenia na 6 dzień miesiąca.

REKLAMA