Atak SPAM-u
REKLAMA
REKLAMA
Spamem określa się niechcianą korespondencję, która pojawia się na platformach komunikacyjnych, takich jak: poczta elektroniczna, telefon, fax, komunikatory internetowe czy też reklamy znajdujące się na stronach www.
REKLAMA
Spam uznany jest za nieuczciwą praktyką rynkową, która jest zabroniona.
Niezamówioną informacją jest natomiast przedstawienie oferty bez uprzedniej zgody konsumenta, propozycja zawarcia umowy. Przekazywana ona jest za pomocą poczty elektronicznej. Czynnościami spamerskim jest również przesyłanie korespondencji w taki sposób, że konsument może być wprowadzony w błąd, co do ich pochodzenia oraz ich statusu prawnego. Przykładem może być wskazanie w polu Nadawcy listu/wiadomości błędnego nadawcy, który przesyła w rzeczywistości informację handlową na zlecenie reklamodawcy bez uzyskania zgody adresata. Taki czyn może być czynem nieuczciwej konkurencji, który jako godzący w zbiorowe interesy konsumentów stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.
Podstawa prawna:
- art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (tesskt jedn. Dz. U. Nr 22, poz. 271, z późn. zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat