Pytanie: Co zrobić w następującej sytuacji. Wójt gminy nie udzielił kierownikom podległych jednostek budżetowych (szkół, ośrodka pomocy społecznej) i samorządowych zakładów budżetowych (zakładu gospodarki komunalnej, zakładu gospodarki mieszkaniowej) pełnomocnictw do sprawowania zarządu mieniem gminy, w które wyposażono te jednostki organizacyjne. Kierownicy jednostek działali mimo to, zawierając umowy związane z bieżącym prowadzeniem działalności statutowej swoich jednostek - w tym dotyczące zbywania, nabywania, wynajmowania i wydzierżawiania składników mienia komunalnego.
Po nabyciu spadku podatnik złożył informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz o gruntach, jakie nabył. Po porównaniu informacji podatnika z zapisami ewidencji gruntów i budynków, otrzymanej z geodezji, stwierdzono rozbieżności. Podatnik wskazuje, że nabył nieruchomość (lokal mieszkalny), który nie został ujawniony w ewidencji. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić jako pracownik działu księgowości podatkowej?