| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: usługi turystyczne

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu usługi turystyczne. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące usługi turystyczne.

Umowa o udział w imprezie turystycznej - co powinna zawierać?

Aktualizacja: 17.07.2019

Umowa o udział w imprezie turystycznej powinna zawierać pełną treść uzgodnień co do transportu, hotelu, wyżywienia, atrakcji oraz inne informacje wymagane ustawą. Warto wiedzieć co powinno być zapisane w umowie, aby później móc dochodzić swoich praw. »

Za zmarnowany urlop należy się odszkodowanie

Aktualizacja: 28.06.2019

Nie zawsze wymarzony urlop przebiega zgodnie z planem. Co możemy zrobić, jeśli usługa turystyczna jest wykonywana niezgodnie z umową? Kiedy za zmarnowany urlop należy się odszkodowanie, a kiedy zadośćuczynienie? »

Ubezpieczenie turystyczne a stan wojenny na Ukrainie

Aktualizacja: 29.11.2018

W związku z wydarzeniami na Morzu Azowskim na części terytorium Ukrainy wprowadzono stan wojenny, który potrwa do 27 grudnia 2018 r. Osoby, które wybierają się do tego kraju powinny sprawdzić, czy w miejscu pobytu będą mogły korzystać z ubezpieczenia turystycznego ponieważ nie zawsze będzie to możliwe! »

Pracownicy linii lotniczych protestują - czy masz szansę na odszkodowanie?

Aktualizacja: 29.10.2018

Uczestnicy nielegalnego strajku muszą się liczyć ze służbowymi konsekwencjami. Najsurowszą może być dyscyplinarne zwolnienie z pracy. Jednocześnie strajk załogi linii lotniczej nie zwalnia przewoźnika od odpowiedzialności odszkodowawczej. W przypadku opóźnionych lub odwołanych lotów na skutek protestu pracowników linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowanie w wysokości do 600 euro. »

Urok Sadlinek

Aktualizacja: 18.10.2018

Turystyka, drogi, bezpieczeństwo i prospołeczność – to priorytety działania władz gminy Sadlinki »

Drawno zachwyca

Aktualizacja: 18.10.2018

Aktywna działalność branży turystycznej, skrupulatne realizowanie inwestycji, dbałość o dobro mieszkańców – wszystko to czyni Drawno wyjątkową gminą »

Czarny Bór rośnie

Aktualizacja: 18.10.2018

Niewielka gmina z Dolnego Śląska, uhonorowana Symbolem Polskiej Samorządności 2018, przy kultywowaniu tradycji sportowych planuje kolejne inwestycje. »

Turystyczne Drawno

Aktualizacja: 07.08.2018

O rozwoju, planach i walorach turystycznych zachodniopomorskiej gminy z jej burmistrzem Andrzejem Chmielewskim rozmawiała Agnieszka Moj. »

Reklamacja nieudanej wycieczki - ułatwienia dla konsumentów od połowy 2018 r.

Aktualizacja: 12.07.2018

Od początku lipca 2018 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Ułatwiają one m.in. złożenie reklamacji nieudanej wycieczki. Pomimo korzystniejszych przepisów przy wyborze biura podróży zawsze warto zachować rozsądek. »

Podróżni lepiej chronieni od 1 lipca 2018 r.

Aktualizacja: 29.06.2018

Od 1 lipca 2018 r. zacznie obowiązywać ustawa o imprezach turystycznych. Celem nowych przepisów jest lepsza ochrona podróżnych i klientów sektora turystycznego. »

Dziecko na wakacjach - jak sprawdzić organizatora wypoczynku?

Aktualizacja: 18.06.2018

Wybierając dla swojego dziecka formę letniego wypoczynku, należy zadbać przede wszystkim o sprawdzenie wiarygodności organizatora. MEN stworzyło publiczną bazę danych o wypoczynku, za pomocą której każdy rodzic może przekonać się, czy dany organizator zgłosił turnus do właściwego kuratorium oświaty na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wyjazdu oraz na 14 dni w przypadku półkolonii i wypoczynku organizowanego za granicą. »

Długi weekend w europejskim mieście - jakie mamy prawa?

Aktualizacja: 29.05.2018

Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc? »

Reklamacja usługi turystycznej - zmiany w 2018 r.

Aktualizacja: 13.03.2018

Od 1 lipca 2018 r. konsument będzie mógł zareklamować usługę turystyczną w ciągu trzech lat od jej zakończenia. Nowe przepisy na nowo określają pojęcie usługi turystycznej i dają większe uprawnienia konsumentom. »

Prawa turystów pod lepszą ochroną w UE

Aktualizacja: 14.01.2016

Turyści, którzy kupują wyjazdy wakacyjne w internecie, uzyskają taką samą ochronę, jak korzystający z tradycyjnych biur podróży. Taką ochronę przewidują unijne przepisy, które zostały przyjęte przez Parlament Europejski. »

Czy klient musi zapłacić za niewykorzystaną rezerwację w hotelu?

Aktualizacja: 13.10.2015

Niepojawiający się w hotelu gość, który uprzednio dokonał rezerwacji, nosi w żargonie turystycznym anglojęzyczną nazwę „no-show”, której polskim odpowiednikiem są „niedojazdy”. Brak jednolitej unijnej regulacji w tym przedmiocie, w przeciwieństwie do prawa dotyczącego przewozów samolotowych, powoduje duży nieład prawny i brak pewności, jeśli chodzi o rezerwacje dokonywane na terenie Polski. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kapała-Sokalska

Adwokat, właściciel Kancelarii Adwokackiej AKS

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »