REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audyt ubezpieczeniowy pozwala zminimalizować ryzyko szkód

EIB SA
Broker ubezpieczeniowy
Celem audytu jest znalezienie wszystkich słabych punktów działalności i zabezpieczeń stosowanych przez przedsiębiorcę/Fot. Shutterstock
Celem audytu jest znalezienie wszystkich słabych punktów działalności i zabezpieczeń stosowanych przez przedsiębiorcę/Fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy chcą ubezpieczyć swoje mienie, muszą najpierw dokładnie ocenić grożące im ryzyka, sprawdzić stan swoich zabezpieczeń oraz oszacować rozmiar potencjalnych szkód. Pomoc w przeprowadzeniu analizy oferują zarówno brokerzy, jak i towarzystwa ubezpieczeń.

Czym jest audyt ubezpieczeniowy?

Audyt ubezpieczeniowy, tzw. survey, który ma miejsce przed przedstawieniem oferty ubezpieczenia, obejmuje wszystkie aspekty zarządzania ryzykiem i sytuacjami kryzysowymi w firmie. Włącznie z oceną systemu komunikacji pomiędzy pracownikami w razie nieprzewidzianych zdarzeń. Im więcej informacji przedsiębiorca udostępni, tym większa szansa, że ubezpieczenie zapewni skuteczne wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Celem audytu jest bowiem znalezienie wszystkich słabych punktów działalności i zabezpieczeń stosowanych przez przedsiębiorcę. Na podstawie przeprowadzonej analizy ubezpieczyciel lub pośrednik ubezpieczeniowy, który jest zaangażowany w stworzenie programu ochrony dla firmy, wydaje konkretne zalecenia i uwagi do systemu bezpieczeństwa. Brak ich uwzględnienia może skutkować odmową podpisania umowy ubezpieczenia lub znacząco ograniczyć proponowany zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela za ewentualne szkody w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: RODO Jak przygotować się do kontroli

Jak wygląda analiza zagrożeń?

W procesie oceny uczestniczą zawsze eksperci o szerokim doświadczeniu w branży, w której działa przedsiębiorstwo. Posiadają oni wiedzę i doświadczenia płynące z oceny ryzyka i szkód występujących w danej gałęzi gospodarki.

Zwykle wykonywana jest wizytacja firmy, podczas której inżynierowie oceny ryzyka zapoznają się z:

REKLAMA

  • procesami technologicznymi,
  • maszynami i urządzeniami,
  • systemami zabezpieczeń,
  • dokumentacją techniczną.

Sprawdzają też zgodność procedur i narzędzi ze stanem wskazanym w dokumentacji. Niektórzy ubezpieczyciele proponują przeprowadzenie testów, np. audytów termowizyjnych, mających wykazać, w których miejscach istnieje największe ryzyko pożaru lub testów penetracyjnych sprawdzających, czy istnieją luki w infrastrukturze teleinformatycznej firmy, które mogłyby zostać wykorzystane do cyberataku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audyt może uchronić od szkody

W wyniku analizy, zwłaszcza podczas audytu wykonywanego przed ubezpieczeniem inwestycji, może pojawić się zalecenie zmiany rozważanej technologii lub zastosowania określonego materiału. Eksperci EIB spotkali się na przykład z sytuacją, w której przedsiębiorca planujący uruchomienie nowych kotłów zamierzał zastosować do ich wykonania określony rodzaj stali. Ubezpieczyciel uczestniczący w tworzeniu programu ochrony dla inwestycji zwrócił uwagę, że choć stal ta spełnia wszelkie wymogi technologiczne, to z jego doświadczeń wynika, że ma tendencję do pękania po określonym czasie. W związku z tym przedsiębiorca zdecydował się zmienić rodzaj stali, z której miały być wykonane. Dzięki temu uniknął nie tylko dodatkowych kosztów, które wiązałyby się z wymianą kotłów, ale też zminimalizował ryzyko ewentualnego wypadku, gdyby pęknięcia nie zostały odpowiednio wcześnie wykryte.

Przedsiębiorcy wspólnie z ubezpieczycielem i brokerem mogą również przygotować plan ciągłości działania na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. Mogą one dotyczyć zarówno dużych szkód, jak rozległe zniszczenia majątku i wiążący się z tym przestój w działalności, jak i konieczności wycofania produktów z rynku na skutek wykrytych wad.

Towarzystwa ubezpieczeń oferują także programy poprawy bezpieczeństwa w zarządzaniu flotą samochodową przedsiębiorstwa. Przykładowo, proponują udział kierowców w organizowanych przez nie szkoleniach.

Polecamy serwis: Ubezpieczenia

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Prowadzisz food trucka? Pamiętaj o opłacie targowej. Na ten temat krążą sprzeczne opinie. Warto znać przepisy

Czy prowadząc food trucka trzeba uiszczać opłatę targową? Opinie na ten temat są podzielone. Warto jednak wiedzieć co wynika z przepisów, by uniknąć kłopotów na gruncie podatkowym. Bo czy sprzedaż napoju jest częścią świadczenia usługi?

Zanim zarzucisz pracodawcy, że łamie prawo, zobacz co wynika z przepisów. Dlaczego będziesz musiał pokazać PIT współmałżonka?

Rozmowy o pieniądzach często wywołują emocje. Dotyczy to w szczególności tych przypadków, gdy o stanie budżetu domowego trzeba poinformować pracodawcę. Czasami jednak, jeśli chcemy korzystać z przywilejów wynikających z przepisów, okazuje się to konieczne. I zgodne z przepisami.

Czy każdy emeryt dostanie od byłego pracodawcy bon świąteczny? Przepisy wskazują jasno, kto może się o niego ubiegać

Przed nami święta i szczególne potrzeby budżetów domowych. Pracownicy liczą na świadczenia przedświąteczne od pracodawców, a emeryci zastanawiają się, czy uda się pokryć wszystkie wydatki i kupić prezenty dla najbliższych. Czy oni również mogą liczyć na pomoc byłych pracodawców?

Czy pracodawca musi zapłacić pracownikowi za udział w szkoleniu po godzinach pracy albo w dniu wolnym? Zasady są proste

Czy pracownik ma obowiązek uczestniczyć w szkoleniu po godzinach pracy? W praktyce na tym tle powstaje wiele sporów. Gdzie kończy się prawo pracodawcy do ingerowania w czas wolny pracownika? Zasady są proste.

REKLAMA

Jakie dokumenty należy przechowywać w części B akt osobowych pracownika?

Akta osobowe pracowników składają się aż z 5 części. I choć mogłoby się wydawać, że przyporządkowanie do nich odpowiednich dokumentów nie jest trudnym zadaniem, to w praktyce sprawia to trudności. Co należy przechowywać w najobszerniejszej części akt, części B?

Pracodawca nie zawsze musi płacić, aby wywiązać się z ciążących na nim obowiązków. Co wynika z przepisów?

Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez ustawę, pracodawca nie zawsze musi ponieść koszty finansowe. Jakie inne rozwiązania mogą zostać zastosowane w przypadku podnoszenia przez pracownika kwalifikacji?

Gdy pracodawca płaci, może wymagać. W jakich przypadkach pracownik będzie zobowiązany zwrócić mu poniesione koszty?

Pracodawcy powinni wspierać podnoszenie przez pracowników kwalifikacji zawodowych. Jednak gdy to robią, mają prawo wymagać od pracowników określonych zachowań i liczyć docelowo na osiągnięcie korzyści.

Nawet 21 dni dodatkowego płatnego urlopu dla pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. Jak się ubiegać?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to inwestycja w przyszłość. Jednak leży to nie tylko w interesie pracownika, ale również pracodawcy. To dlatego przepisy przewidują, że osobom, które się na to zdecydują, przysługują szczególne uprawnienia.

REKLAMA

Nie każdy dokument, który pracownik przekaże w związku z rekrutacją, można przechowywać w aktach osobowych. Jakie są zasady?

Prowadzenie akt osobowych pracownika musi przebiegać zgodnie ze ściśle określonymi w przepisach zasadami. Nie można przechowywać w nich żadnych dokumentów, do których ustawodawca nie dał pracodawcy uprawnienia. Co to znaczy?

Pracodawca może zdecydować w jakiej formie będzie prowadził akta osobowe. Jednak tych zasad musi przestrzegać zawsze

Niezależnie od tego, czy akta osobowe pracowników są prowadzone w formie papierowej, czy elektronicznej, pracodawcy muszą przestrzegać zasad określonych w przepisach. Co to oznacza w praktyce? Stosując kilka prostych reguł, można ustrzec się przed problemami.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA