| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Ubezpieczenia > Ubezpieczenia firmowe > Przejrzyste przedstawienie korzyści wpływa na większe zadowolenie z ubezpieczeń grupowych

Przejrzyste przedstawienie korzyści wpływa na większe zadowolenie z ubezpieczeń grupowych

Rekordowo niski poziom bezrobocia skłania pracodawców do rozszerzania oferowanych pracownikom benefitów pozapłacowych, w tym ubezpieczeń grupowych. Równie ważne, jak ich zakres, jest odpowiednie przedstawienie korzyści wynikających z polisy. Większość pracowników nie zna szczegółowego zakresu swojego ubezpieczenia, a co za tym idzie, nie wie, na co może liczyć ze strony ubezpieczyciela.

Stopa bezrobocia w Polsce osiągnęła rekordowo niski poziom – 5,3%. Według Głównego Urzędu Statystycznego zarejestrowanych jest obecnie 877,1 tys. bezrobotnych. Jeszcze pięć lat temu było ich ponad dwa razy więcej. Sytuacja na rynku pracy powoduje zatem, że pracodawcom coraz trudniej jest pozyskać pracowników. W związku z tym szukają oni rozwiązań, które pozwolą im stawić czoła brakom kadrowym. Jednym z powszechnie stosowanych rozwiązań jest oferowanie bogatych pakietów benefitów pozapłacowych, wśród których znajdują się grupowe ubezpieczenia na życie oraz polisy zdrowotne. Nie zawsze jednak są one postrzegane jako atrakcyjne dodatki do wynagrodzenia.

Polecamy: RODO 2019. Plusy i minusy zmian od 4 maja

Dlaczego nie doceniamy benefitów i jakie ma to konsekwencje?

Problem najczęściej tkwi w nieodpowiednim przedstawieniu korzyści wynikających z ubezpieczenia. Większość osób, nawet ubezpieczonych, nie zna zakresu polis. Mają oni jedynie częściową wiedzę na temat dostępnych świadczeń. Nierzadko dochodzi więc do sytuacji, w których nawet najlepiej i najkorzystniej skonstruowany program ubezpieczenia nie jest doceniany przez pracowników. Powoduje to zatem, że grupowe ubezpieczenie jest dla firmy wyłącznie kosztem, który nie ma żadnego przełożenia na zadowolenie pracowników i atrakcyjność zatrudnienia w przedsiębiorstwie.

Ciekawy benefit to tylko połowa sukcesu

Jednak stworzenie atrakcyjnego benefitu to jedynie niewielka część procesu budowania zadowolenia pracowników. O wiele istotniejsze jest jego odpowiednie zaprezentowanie zatrudnionym. Wyznacznikiem wartości ochrony w oczach pracowników są zazwyczaj limity odszkodowania zapisane w tabelach zawartych w wyciągu z ogólnych warunków ubezpieczenia. Nie dają one jednak pełnego obrazu ochrony i zakresu ubezpieczenia. Dlatego należy pracownikom je wytłumaczyć.

Dialog z pracownikami powinna prowadzić firma, a nie dostawca benefitu

Często popełnianym przez firmy błędem jest pozostawianie tego zadania towarzystwom ubezpieczeniowym, które nie zawsze są w stanie dostarczyć atrakcyjnych, spersonalizowanych dla firmy treści. Warto zatem samodzielnie prowadzić dialog z pracownikami, ewentualnie z pomocą brokera. Dzięki temu przedsiębiorcy zwiększają szanse, że zatrudnieni otrzymają wartościowe informacje, które wpłyną na ich zadowolenie z posiadanych benefitów.

O korzyściach trzeba przypominać regularnie…

O zaletach polis zatrudnieni powinni być informowani regularnie. Na przykład poprzez systematyczne zachęcanie do wykonywania badań kontrolnych lub pokazywanie, w jaki sposób ubezpieczenie pomogło ich koleżankom i kolegom z pracy w kryzysowej sytuacji. Informacje te powinny być przekazywane w przystępnej formie. Ich treść powinna być zwięzła i uzupełniona infografikami. Coraz więcej osób docenia też możliwość obejrzenia krótkich nagrań wideo.

Czytaj także

Data publikacji:

Ekspert:

EIB SA

Broker ubezpieczeniowy

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wybierając ubezpieczenie, trzeba wypracować kompromis pomiędzy kilkoma pokoleniami zatrudnionych, którzy mają odmienne potrzeby, style życia i podejście do ubezpieczeń. / Fot. Fotolia
Wybierając ubezpieczenie, trzeba wypracować kompromis pomiędzy kilkoma pokoleniami zatrudnionych, którzy mają odmienne potrzeby, style życia i podejście do ubezpieczeń. / Fot. Fotolia

Instrukcje księgowego. 71 praktycznych procedur z serwisem internetowym75.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Connected Life Magazine

Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »