reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Inne > Co zrobić, gdy gwarancja nie obejmuje całego produktu

Co zrobić, gdy gwarancja nie obejmuje całego produktu

Co należy zrobić i jakie prawa przysługują klientowi, gdy okaże się, że gwarancja nie obejmuje wszystkich wad towaru, który został zakupiony.

Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem woli i może być ukształtowana w różny sposób. To czy przysługuje nam żądanie usunięcia wad danego towaru lub jego wymiany z tytułu gwarancji zależy od jej treści, która może diametralnie różnić się od naszych oczekiwań.

Nie oznacza to jednak, że konsumentowi nie przysługują żadne prawa. Może on w takiej sytuacji zgłosić się do sklepu, w którym zakupiono dany produkt i zareklamować go z tytułu niezgodności towaru z umową. Najlepiej uczynić to na piśmie. W pierwszej kolejności można zażądać naprawy lub wymiany towaru. Może to oznaczać niekiedy wymianę wadliwego elementu przedmiotu.

Podstawa prawna:
art. 13 w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Agata Bajek

Starszy Specjalista ds. Projektów HR - Grupa Tempo S.C.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama