REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes, Konsument

Wsparcie finansowe dla małych księgarni. Jak je uzyskać?

Trwa nabór wniosków do III edycji programu „Certyfikat dla małych księgarni” na lata 2023-2024, realizowanego przez Instytut Książki. Księgarnie mogą w ramach programu uzyskać wsparcie finansowe w wysokości do 40 tys. zł na realizację określonego zadania. Jakie muszą spełnić warunki?

Czym jest upadłość konsumencka układowa?

Upadłość konsumencka układowa, nazywana też układem konsumenckim, w swojej formie przypomina restrukturyzację przedsiębiorstw, jednak dłużnikiem jest w tym przypadku osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej. Główną, choć nie jedyną, zaletą tego typu postępowania jest możliwość zachowania majątku przez dłużnika. Jak dokładnie wygląda i kto może skorzystać z tego rozwiązania?

Zarządzanie firmą, sobą i czasem w… drodze

Jak każdy czynny przedsiębiorca jestem ciągle w podróży między moimi rozrzuconymi po Polsce i świecie firmami, między jednym a drugim biznesowym spotkaniem, kongresem czy wreszcie wywiadem prasowym. Chcąc w międzyczasie „złapać oddech”, by troszczyć się o swój work-life balance podróżuję jeszcze więcej. Mówią o mnie – kobieta inspirująca, a ja przepakowując kolejną walizkę czasem uśmiecham się do siebie i myślę – raczej kobieta podróżująca. 

Pandemia: Lekcja przetrwania czy sprawdzian umiejętności przywódczych

Początki pandemii były ogromnym wyzwaniem dla zarządzających. Był to dla nas prawdziwy sprawdzian umiejętności kierowania ludźmi w nadzwyczajnych okolicznościach, odporności psychicznej, elastyczności decyzyjnej, ale również egzamin z empatii, zaradności, gotowości do podejmowania ryzyka. 

REKLAMA

Rynek badań internetowych się rozrasta

W dobie wysokiej inflacji, cięć budżetowych i zmieniających się trendów konsumenckich metoda CAWI (badanie internetowe) staje się mocno konkurencyjna wśród innych technik badawczych. W praktyce może okazać się 4-krotnie tańsza od wywiadów telefonicznych i 8-krotnie mniej kosztowna od badania face to face. Do tego pozwala szybko pozyskać informacje od tysięcy osób w naprawdę krótkim czasie. 

„Dzień bez płacenia gotówką”. Jak płacić świadomie?

Ponad 80% zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2022 r., dotyczyło zakupów internetowych. Konsumenci często zgłaszali do ECK problemy związane z subskrypcjami  i zwrotem pieniędzy, gdy sklep nie dostarczył zamówienia. Poznaj sposoby na radzenie sobie z podobnymi sytuacjami i płać świadomie! 

Wielkanocny koszyk zakupowy – jak szukamy oszczędności?

Święta Wielkanocne będą droższe dla Polaków. Za nasze pensje możemy kupić mniej niż w zeszłym roku, dlatego uważniej przyglądamy się temu, co wkładamy do koszyka. Rezygnujemy z zakupu rzeczy, które nie są dla nas niezbędne. Nadal jednak na świątecznym stole chcemy postawić tradycyjne potrawy: żurek, jajka faszerowane czy sałatkę jarzynową. Nie zrezygnujemy więc z konkretnych produktów potrzebnych do ich przygotowania. W takim razie będziemy musieli przygotować się na większe wydatki. Ile będzie kosztować nas Wielkanoc w 2023 roku?

Greenwashing ("zielone kłamstwa") - jak nie dać się oszukać? Uwaga na ekościemę

Czym jest greenwashing? Jak rozpoznać i nie dać się nabrać się na "zielone kłamstwa"? Unia Europejska szykuje nowe przepisy zwalczające praktyki greenwashing-u. Co się zmieni i od kiedy?

REKLAMA

Gdzie Polacy kupują mięso i na co zwracają uwagę

Gdzie Polacy kupują mięso? Jak wynika z najnowszego raportu branżowego, 3 na 4 osoby kupują mięso w dyskontach. Natomiast blisko co trzeci respondent wybiera małe niezależne sklepy, np. osiedlowe. Nieznacznie mniej wskazań mają placówki wielkopowierzchniowe, w tym hipermarkety. Z kolei do rezygnacji z zakupu skłania ankietowanych głównie zły wygląd. On może sugerować, że produkt jest przeterminowany lub przechowywany w nieodpowiedni sposób. Ponadto zniechęca też cena. Według sondażu, Polacy zwracają również uwagę na to, w jakim opakowaniu kupują mięso.

Intuicja w biznesie

Sukces w biznesie to suma wielu elementów. Doświadczenie, pasja, szczęście, wytrwałość, determinacja, ale i intuicja. Bo jeśli jesteśmy całkiem „zieloni” w biznesie, ale chcemy zacząć pracować u siebie, to pierwsze czemu musimy zawierzyć to właśnie naszej intuicji. 

Analiza: Jakie trendy sprzedaży konsumenckiej w 2023 roku?

Pomimo słabych perspektyw ekonomicznych, branża retail i e-commerce gwałtownie inwestuje w narzędzia Customer Experience (CX), aby zapewnić bardziej interaktywną oraz ujednoliconą obsługę klientów i dzięki temu zwiększyć przychody wynikające z posiadania lojalnych klientów. Ta strategia ma zapewnić firmom handlowym przewagę na konkurencją w coraz bardziej wymagających czasach.

Jak zatrzymać klienta w czasach recesji?

Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego miesiąca (3,6%). Szczególnie więc teraz – gdy zmagamy się z rosnącym kosztem utrzymania biznesu i spadkiem popytu na niektóre towary i usługi – marki potrzebują przemyślanych rozwiązań, które pomogą przyciągnąć konsumenta. Czego natomiast on oczekuje od firm i z jakim typem klienta mamy obecnie do czynienia?

Czy dziecko może samo robić zakupy? Kiedy możliwy zwrot?

Osoba przed osiągnięciem pełnoletności nie ma zdolności do czynności prawnych, co wyklucza swobodę w zakupach. Prawo zakłada jednak wyjątki. W pewnych przypadkach można prawnie podważyć zakup dokonany przez niepełnoletniego.

Polacy kupują coraz mniej

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2023 r. była niższa niż przed rokiem o 5%. W porównaniu ze styczniem br. spadła o 3,6% - podał GUS.

Coraz więcej Polek zakłada własny biznes

Jednym z kluczowych wyzwań wymienianych przez respondentki jest niewystarczająca wiedza na temat formalności związanych z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej oraz niechęć do ryzyka.

Real-time CSR, czyli nadążyć za konsumentami

Specjaliści o aktualnych trendach w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

UOKiK przypomina o prawach konsumenta

Ostatnie zmiany przepisów dotyczą m.in. reklamacji. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina jakie mamy prawa. Warto o nich pamiętać nie tylko z okazji Światowego Dnia Konsumenta.

Konsumencie, znaj swoje prawa! Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online? 

Konsumencie, znasz swoje prawa? QUIZ

Prawa konsumenta. Ma je każdy z nas, bo i każdy z nas niemal codziennie dokonuje mnóstwa transakcji i wyborów konsumenckich. Od zakupów spożywczych, przez wybór spodni po rezerwację wycieczki wakacyjnej czy nabycie nowego sprzętu elektronicznego. Właśnie dlatego dobrze jest zapoznać się z prawami konsumenta i wiedzieć, kiedy są łamane, gdzie się zgłosić i co można z tym zrobić. 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta i właśnie z tej okazji mamy dla Was quiz. Sprawdźcie, jak dobrze znacie swoje prawa.

2022 r. – powrót opóźnionych lotów i uszkodzonych bagaży

Przed Światowym Dniem Praw Konsumenta Europejskie Centrum Konsumenckie podsumowuje rok 2022.

TOP 3 bariery prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Czyli nic nowego

Wysokie podatki, niestabilność prawa i wysokie koszty pracy - to trzy główne bariery prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.

Zwiększanie roli kobiet w biznesie opłaca się

Wiele krajów na świecie zrozumiało, że zwiększenie roli kobiet w gospodarce, biznesie jest nie tylko słuszne ze względów ideowych, ale po prostu się opłaca. Różnorodność we władzach spółek przynosi wymierne korzyści biznesowe.

Reklama wyrobów medycznych. Czego nie wolno po zmianach?

Reklama wyrobów medycznych. Od 1 stycznia 2023 roku obowiązują zmiany zakazujące lekarzom, farmaceutom i innym osobom, które na potrzeby promocyjne stwarzają pozory wykonywania zawodu medycznego – reklamowania wyrobów medycznych. Jak te przepisy stosować w praktyce?

Jak centra outletowe przyciągają klientów w dobie kryzysu

Ostatnie lata to czas bezprecedensowych zawirowań dla obiektów handlowych: pandemia, wojna, inflacja czy rosnące znaczenie zakupów internetowych na długo zmieniły zachowania polskiego konsumenta.

Wynagrodzenie rośnie, ale Polska klasa średnia ubożeje

Wzrost wynagrodzenia a inflacja. Choć zarobki w Polsce rosną: łączna podwyżka minimalnego wynagrodzenia w 2023 r. wyniesie 19,6% rdr, a średnie wynagrodzenie w styczniu wzrosło nieco ponad 13,5% rdr, to jednak ze względu na rosnące ceny i koszty życia realnie zarabiamy mniej. Wzrost inflacji w styczniu 2023 r. w wysokości 17,2% rdr oznacza, że zarobki na poziomie średniego wynagrodzenia, to dla pracownika wypłata realnie niższa o 223,27 zł brutto miesięcznie niż przed rokiem, pomimo że na konto wpłynie większa kwota. 

Kup teraz, zapłać później - co warto wiedzieć o płatnościach odroczonych?

Dzięki usłudze „kup teraz, zapłać później” możemy bezpłatnie przesunąć termin płatności o kilkadziesiąt, średnio 
o 30 dni (lub rzadziej – podzielić ją na kilka rat). Jak korzystać z zalet tego i nie wpaść w problemy finansowe?

Czy Polacy chętniej zakładają firmy? Dane CEIDG

Więcej nowych działalności gosodarczych. Jak podaje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, w ub.r. odnotowano ponad 310,2 tys. wniosków o założenie jednoosobowej działalności gospodarczej. To wzrost o 4,7% rdr. Ogólnie w latach 2021-2022 więcej takich firm zakładano niż likwidowano. Do tego w zeszłym roku do rejestru CEIDG wpłynęło blisko 152,9 tys. wniosków o wznowienie JDG, co oznacza skok o 9,2% rdr. Dane wskazują też, że w ub.r. najaktywniej otwierali i wznawiali swoje biznesy samozatrudnieni bez wskazanego miejsca wykonywanej działalności. Zdaniem ekspertów, ww. wzrosty o niczym wielkim nie świadczą. W tym roku raczej należy spodziewać się spadku liczby zakładanych firm.

Proste zęby, to nie zawsze proste warunki umowy!

Niewidoczne nakładki prostujące mają zmienić uśmiech w kilka miesięcy. Ich reklamy zachęcają do zakupu - cena i wygoda wydają się być atrakcyjne w porównaniu do standardowego leczenia, co wzbudza duże zainteresowanie konsumentów. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECC-Net) radzi, na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji o zwarciu umowy.

Kobiety przynoszą wyniki. WYWIAD z Agnieszką Servaas

Rozmowa z Agnieszką Servaas, prezeską VIVE Management, pomysłodawczynią Stowarzyszenia Kobiety VIVE i członkinią zarządu LiderShe, o działaniach na rzecz lepszego świata,potrzebie dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz wspieraniu kobiet w biznesie

Dla konsumentów liczy się głównie cena i szybkość zakupu

Wyniki badania pracowni KANTAR Polska pokazują, jak w ostatnim roku zmieniła się struktura konsumencka. Wciąż największy udział mają rozważni i pragmatyczni shopperzy, którzy starają się jak najtaniej kupować markowe produkty. Ale ta grupa zmalała. Za to przybyło klientów z przymusu i cenoholików. I tylko te dwa segmenty, skupione na szybkim procesie zakupowym oraz cenie, zanotowały wzrosty. Oba mają ex aequo drugie miejsce w rankingu. Dalej są kolejno entuzjaści i ekocentryczni konsumenci. Zarówno klienci kupujący dla zabawy, jak i szukający ekologicznych towarów stracili na znaczeniu. Ubyło też świadomych koneserów, dla których cena nie gra roli. Zajęli przedostatnią pozycję w zestawieniu. Za nimi są domatorzy. 

Nowocześni CFO – czyli kto?

Niełatwe czasy stawiają przed polskimi firmami ogromne wyzwania. Wyzwania, z którymi mierzyć się muszą przede wszystkim osoby odpowiedzialne za finanse, ale też kadry i ogólne bezpieczeństwo rynkowe organizacji. Te elementy skupiają się w osobie CFO.

Firma jest jak dziecko, wymaga zaangażowania, uważności i wspierającego środowiska

O tym jak od podstaw buduje się firmę i wynosi na szczyt jej możliwości opowiada przedsiębiorca – Beata Drzazga – kobieta wyróżniona setkami nagród m.in. za wkład w polską przedsiębiorczość, tak w Polsce jak i poza jej granicami.

Prezes PKN: ceny gazu dla biznesu zostaną obniżone od 15 marca o ponad 50 proc. do 353 zł

Cena gazu sprzedawanego dla tzw. klientów cennikowych, m.in. piekarni, zostanie od 15 marca obniżona o ponad 50 proc. do 353 zł z 650 zł za jedną MWh - poinformował podczas wtorkowej konferencji prasowej prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Okres przydatności do spożycia - ważny wyrok

Na rynku są produkty, które po otwarciu opakowania zachowują przydatność do spożycia przez okres krótszy niż wynikający ze wskazanego w oznakowaniu terminu przydatności do spożycia. Dotyczy to najczęściej żywności, której opakowanie zapewnia specjalną atmosferę ochronną poprzez zastosowanie przez producenta odpowiedniej mieszaniny gazów.

Gry komputerowe pomogą uczyć biznesu

Coraz więcej nauczycieli chce uczyć biznesu, a nie o biznesie. Wykorzystują do tego innowacyjne symulacje, które są niczym innym jak grą komputerową.

Wojna w Ukrainie dla przedsiębiorców bardziej dotkliwa niż COVID-19

Rok wojny w Ukrainie okazał się gospodarczym „game changerem” jeszcze mocniejszym niż pandemia COVID-19. 

Jak sprawić aby szkolenia rozwijały umiejętności w handlu detalicznym?

Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.

Co drożeje w sklepach? Liderami są m.in. ręczniki papierowe, margaryna i papier toaletowy

Co drożeje w sklepach? W styczniu br. zdecydowana większość najczęściej kupowanych przez Polaków produktów zdrożała rok do roku dwucyfrowo. Największy wzrost sięgnął blisko 60% i dotyczył ręczników papierowych. O prawie 50% poszły w górę ceny margaryny do pieczenia i papieru toaletowego. Do tego o ponad 45% podrożały banany, a o przeszło 40% – jaja. Niewiele poniżej tego poziomu wyniosły podwyżki cen proszku do prania i mydła w kostce. Pierwszą dziesiątkę drożyzny zamykają tak popularne art. spożywcze, jak kasza jęczmienna, majonez i płatki kukurydziane, z ponad 30-procentowymi podwyżkami.

Wlewy witaminowe mogą być niebezpieczne

Wlewy witaminowe. Rzecznik Praw Pacjenta zwraca uwagę, że nieuzasadnione podawanie wlewów witaminowych narusza zbiorowe prawa pacjentów do świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną - podaje Prawo.pl.

Jak budować lojalność konsumentów w czasach kryzysu? Nie tylko niska cena

Cena odgrywa dużą rolę w procesie zakupowym, jednak nie zapewnia przywiązania do marki. Czas kryzysu jest wyjątkowo istotny w budowaniu lojalności względem swojej marki. Najbliższe miesiące będą więc prawdziwym sprawdzianem tego, czy markom uda się zatrzymać przy sobie dotychczasowych klientów. Jak tego dokonać?

Startupy: jakie bariery rozwoju

52 proc. polskich startupów ma problem z pozyskaniem pracowników. Prawie co drugi startup odczuł znaczący wzrost kosztów prowadzenia działalności, a 7 proc. zauważyło spadek zainteresowania inwestorów zagranicznych.

Krajowa Izba Gospodarcza - za nami 33 lata pracy na rzecz polskiej przedsiębiorczości.

Krajowa Izba Gospodarcza. Od ponad trzech dekad Krajowa Izba Gospodarcza stoi na straży interesów i praw polskich przedsiębiorców. Nikogo nie trzeba przekonywać, że wyzwania, które stoją przed współczesną gospodarką są zupełnie inne niż te trzydzieści lat temu, jednak sprawdzone mechanizmy wsparcia, a przede wszystkim solidarność w ramach samorządu gospodarczego, sprawdzają się nadal.

Technologia NFT 2023 – sport, gry “fantasy”, tokeny jako nowe „prawa autorskie”. 20 mln USD tantiem LeBrona Jamesa z obrotu kartami NFT

Wykorzystanie technologii NFT w sporcie zdobywa kolejne przyczółki. W USA „momenty” zapisane w cyfrowej formie już potrafią przebić wycenę tradycyjnych kart kolekcjonerskich i kosztować ponad 200 tys. dolarów. Natomiast gry, które budowane są w blockchainie, mają za zadanie przykuć jeszcze więcej uwagi kibiców, którzy poszukują nowych bodźców i coraz trudniej o ich lojalność. 

Wzrost stóp procentowych w strefie euro - wpływ na firmy i gospodarstwa domowe

Jaki wpływ wywarły rosnące stopy procentowe w strefie euro na gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa. Wyjaśniają ekonomiści Allianz Trade.

Co drugą Polkę przed założeniem firmy powstrzymuje brak pewności siebie

Z najnowszego raportu „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek – stres i obawy” wynika, że połowę kobiet, które chciałyby założyć własne firmy, powstrzymuje obecna sytuacja gospodarcza, a 65 proc. przedsiębiorczyń stresuje się prowadzeniem firmy bardziej niż w poprzednich latach. Jednocześnie ¾ badanych przebywających obecnie na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, obawia się powrotu do pracy.

Zaniedbania w obsłudze klienta kosztują miliardy

Wysoki poziom obsługi klienta jest równie ważny jak atrakcyjne ceny. Negatywne internetowe recenzje firm sprzedaży detalicznej w USA przekładają się na ponad 200 miliardów dolarów rocznie utraconych zysków.

Marki własne sieci handlowych zyskują rynek detaliczny

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.

Jak zoptymalizować biznes i podatki w 2023 roku? – konferencja 10.02.2023

Jak zoptymalizować biznes i podatki w 2023 roku? Czy są sprawdzone metody na prowadzenie biznesu w niepewnych czasach? Już 10 lutego 2023 r. w Olsztynie odbędzie się konferencja „Jak zoptymalizować biznes i podatki w 2023 roku?”, na którą serdecznie zapraszamy. Portal infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Jak zbudować lojalność konsumenta i zgrany zespół jednocześnie

Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem. 

Jak zbudować lojalność konsumenta i zgrany zespół jednocześnie

Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem. 

REKLAMA