REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Polecamy książkę: „Bądź liderem! 2.0”, John C. Maxwell

Serdecznie polecamy kolejne wydanie wyjątkowej książki: „Bądź liderem! 2.0”, John C. Maxwell. Ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy pierwszego wydania. Książka ukazała się pod patronatem medialnym Infor.

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

Nauczmy się mówić o zarobkach

Jednym z podstawowych tematów tabu wśród Polaków są pieniądze. Nie potrafimy, nie lubimy i nie chcemy o nich rozmawiać. Jest to jednak o tyle uciążliwe, że w tej materii gubimy się także podczas dialogów z pracodawcami, a to często przekłada się na nasze niezadowolenie z ostatecznie wynegocjowanych warunków pracy.

Nowelizacja ustawy o KZN - czego można po niej oczekiwać i czy spełni nadzieje na dostępne lokum dla Kowalskiego?

W sejmie trwa procedowanie noweli ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości. W powszechnej opinii to akt prawny o fundamentalnym znaczeniu dla realizacji i powodzenia sztandarowego rządowego programu Mieszkanie Plus (Mieszkanie  Plus). Pytanie, czy rodzima mieszkaniówka doczeka się wreszcie w ramach obecnej kadencji sejmu regulacji będącej przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.

REKLAMA

Matryca kompetencji pracownika - wzór

Matryca kompetencji pracownika stanowi odpowiedź na sprawne zarządzanie zespołem i jego rozwój. Czym jest matryca kompetencji? Jakie korzyści płyną z zastosowania matrycy? Poznaj wzór matrycy kompetencji.

Silver tsunami na rynku pracy - co to jest?

Silver tsunami to określenie pokolenia dojrzałego. Statystyki ukazują coraz większy udział pracowników 55+ na rynku pracy. Czy warto zatrudniać dojrzałych pracowników? Jakie korzyści mogą przynieść dla firmy i kraju?

Kultura odrzucania kandydatów, czyli mini poradnik dla rekruterów

Internet jest niezwykłą skarbnicą wiedzy i możliwości dla osoby poszukującej pracy. Złote rady jak się zachować (bądź nie) podczas rozmowy kwalifikacyjnej można znaleźć za jednym kliknięciem myszki. A czy dla rekrutera równie łatwe jest znalezienie informacji, co powinien a czego nie w kontaktach z kandydatami, szczególnie w tak newralgicznym momencie procesu jakim jest odrzucanie aplikacji?

HR to dziś dużo więcej niż rekrutacja

Już około 20 mln Polaków (aż 47 proc. całej populacji kraju) wykorzystuje portale społecznościowe do poszukiwania pracy. W stwierdzeniu, że polski rynek pracy przeniósł się do portali społecznościowych nie ma więc wiele przesady. Z tak ogromnym kanałem komunikacji musi się liczyć każdy, kto chce skutecznie konkurować pozyskiwać pracowników. To nie jedyna ważna zmiana, jakie zdaniem ekspertów będą wyznaczać trendy w obszarze nowoczesnego HR.

REKLAMA

Zarządzanie projektami - metoda ścieżki krytycznej

Napięte terminy, wieloetapowe projekty, lista potencjalnych problemów i zespół do skoordynowania – a wszystko „na wczoraj”. Jak zorganizować pracę, żeby sprawnie wykonać nawet najbardziej skomplikowane zadanie? Które czynności mogą być zaplanowane równolegle i w jakiej kolejności je układać? Z pomocą przychodzi metoda ścieżki krytycznej, która przy pomocy prostych kroków pomaga uporządkować pracę tak, aby wyznaczyć najważniejsze zadania i stworzyć harmonogramy niezależnie od wielkości projektu.

Rola HR w budowaniu skutecznych zespołów

Dział HR powinien dążyć do większego zaangażowania i produktywności pracowników, co często próbuje się osiągnąć poprzez tworzenie zespołów projektowych. Jeśli jednak „haerowcy” mają rozwijać udaną współpracę, to warto zapytać o to, jak funkcjonuje ich własny zespół? Skuteczny „HR-team” może (i powinien) stanowić inspirację dla innych.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg ISO 45001:2018

W marcu 2018 została opublikowana pierwsza w historii międzynarodowa norma w zakresie systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ISO 45001. Norma ta zastępuje dotychczasowe normy w zakresie systemu zarządzania BHP tj. polską normę PN-N 18001:2004 i brytyjską normę BS OHSAS 18001:2007.

Zarządzanie mieniem państwowym - zmiany 2019 r.

Poprawa efektywności zarządzania mieniem państwowym to główny cel podpisanej ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym oraz niektórych innych ustaw.

Wzrost znaczenia kompetencji miękkich w procesach rekrutacyjnych.

Doświadczenie, wiedza, wykształcenie. Te trzy hasła prawdopodobnie przychodzą do głowy każdemu, kto zastanawia się, co jest najistotniejsze przy prezentowaniu swojego życiorysu podczas rozmowy o pracę. I z pewnością dla osoby zatrudniającej mieszanka tych trzech atrybutów, szczególnie jeśli zostały zdobyte w renomowanych miejscach, ma niemałe znaczenie. Czy jednak te tzw. kompetencje twarde to nasz jedyny atut i powód, by nas zatrudnić? Czy dla przyszłego pracodawcy te mierzalne umiejętności są wyłączną przesłanką do zaakceptowania bądź odrzucenia naszej kandydatury?

Systemy wynagrodzeń kadry zarządzającej - zarządzanie przez cele

Jak powinien wyglądać skuteczny systemy wynagrodzeń kadry zarządzającej? Przede wszystkim należy go tak skonstruować, aby wspierał realizację trzech głównych zadań: rekrutacji, retencji i motywowania najlepszych menadżerów. Można wykorzystać Short Term Incentive Plans (STI), jako formę premii rocznej przyznawanej za realizację określonych wskaźników. W Polsce są one często nazywane programami zarządzania przez cele - management by objectives (MBO).

Raportowanie schematów podatkowych w Polsce – wpływ na zarządzanie w firmach

Nowe przepisy dotyczące raportowania tzw. schematów podatkowych zmienią sposób zarządzania wielu firm o kapitale państwowym i komunalnym (i nie tylko) – twierdzi profesor Witold Modzelewski.

Jak motywować pracowników do rozwijania kompetencji miękkich?

Kompetencje miękkie to umiejętności społeczne, a także cechy psychofizyczne, które determinują zachowanie, kontakty z innymi osobami oraz szeroko rozumianą organizację pracy. Ich znaczenie na rynku pracy stale rośnie.

Wymarzona praca dla informatyka - raport

Pracownicy z branży IT są poszukiwani przez wielu pracodawców. Jak zachęcić ich do pracy w swoim zespole? Raport "Cztery osobowości, jeden rynek pracy" podpowiada jak wygląda wymarzona praca dla informatyka.

Transformacja rynku pracy

Transformacja rynku pracy podyktowana jest starzeniem się społeczeństwa oraz wpływem technologii na pracę. Konieczne jest czerpanie wzorców z innych państw stosujących dobre praktyki. Uwidacznia się potrzeba podnoszenia i zmiany kwalifikacji zawodowych, zwiększenie swobody w relacji pracownik-pracodawca oraz modyfikacja systemu edukacji w Polsce.

Oczekiwania pracowników w stosunku do miejsca pracy

Okazuje się, że oczekiwania pracowników skupiają się na swobodnej atmosferze w miejscu pracy. Zatrudnieni preferują bezpośredni język komunikacji i chcą integrować się ze współpracownikami. Co więcej, pracownicy chętnie wzięliby udział w akcjach charytatywnych podejmowanych przez pracodawcę.

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Związki w miejscu pracy - czy można zakazać?

Związki pomiędzy pracownikami w miejscu pracy mogą oddziaływać na wykonywanie obowiązków przez pracowników, ale nie muszą. Jak Polacy oceniają bliższe kontakty ze współpracownikami? Czy pracodawca może ich zakazać?

Pracownik odchodzi z firmy - 4 prawidłowe zachowania pracodawcy

Gdy pracownik odchodzi z firmy, często pracodawcy pod wpływem emocji nie kontrolują swoich zachowań. Poznaj 4 prawidłowe zachowania pracodawcy w takiej sytuacji. Należy zastanowić się, dlaczego pracownik postanawia odejść. Jeśli jest to dobry pracownik, warto pomyśleć nad przekonaniem go do pozostania w firmie. Jak to zrobić?

Elastyczny czas pracy i praca zdalna - oczekiwania pracowników

Pracownicy najbardziej cenią sobie elastyczny czas pracy i pracę zdalną. 81% chciałoby mieć możliwość elastycznego rozpoczynania i kończenia pracy w zależności od natężenia obowiązków służbowych. Natomiast 76% najbardziej ucieszyłaby praca zdalna, nawet kosztem własnego miejsca w biurze.

Strategia wynagrodzeń - od czego zacząć?

Strategiczne podejście do wynagrodzeń w nowoczesnej firmie jest regułą. Jakie są trendy w zarządzaniu wynagrodzeniami?

Rozwój osobisty ważniejszy od wynagrodzenia - sondaż Randstad

Z sondażu Randstad wynika, że możliwość rozwoju osobistego jest ważniejsza dla pracowników od wyższego wynagrodzenia za pracę. Polacy średnio szukają nowej pracy 2 miesiące. Kto najczęściej zmienia pracodawcę? Czy polscy pracownicy są zadowoleni ze swojej pracy?

Employer branding coraz bardziej popularny

Employer branding skupia się na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Staje się coraz bardziej popularny, gdyż pracodawcy mają problemy z pozyskiwaniem pracowników. Rynek pracownika sprawia, że to on wybiera, gdzie chce pracować. Liczy się prestiż firmy. Pracodawcy zmuszeni są do podnoszenia ich atrakcyjności w oczach potencjalnych pracowników.

Interim management coraz bardziej popularny

Interim management staje się coraz bardziej popularny. Polega na powierzeniu funkcji managerskiej osobie z zewnątrz firmy. Dziś interim menadżerów jest w Polsce ok. 1500 osób. Rynek ten ma jednak dużo większy potencjał.

Początek roku dobry na zmianę pracy

Początek roku jest dobrym czasem na zmianę pracy. Wiele firm planuje zatrudniać pracowników i ma problem ze znalezieniem odpowiednich kandydatów. W poszukiwaniu pracy pomaga regularne przeglądanie ofert pracy oraz wypełnienie testu osobowości.

Zarządzanie w firmie

Małe, duże, jednoosobowe, kapitałowe, prywatne czy państwowe - każda firma musi być zarządzana. Bez odpowiedniego kierownictwa oraz zgranego zespołu pracowników ciężko jest osiągać cele postawione przed przedsiębiorstwem. Dobrze wykształcona i doświadczona kadra menadżerska może dodać firmie skrzydeł i poprowadzić ją we właściwym kierunku. Czym jest zarządzanie w firmie? Jakie są elementy strategiczne zarządzania? Na co zwracać uwagę prowadząc firmę?

Jak skutecznie przeprowadzić strategiczne zmiany w firmie?

Efekty wdrożenia zmian strategicznych w firmie uzależnione są od zaangażowania poszczególnych pracowników. Kiedy zmiana jest strategiczna i jak krok po kroku ją wprowadzić - odpowiada ekspert.

Pięć kroków w bezstresowy nowy rok

Przed końcem roku chciałbyś zrobić jeszcze tak wiele, a dni pozostało tak mało? Zatrzymaj się na chwilę, ustal, co jest najważniejsze, a potem zadbaj o to, żeby w nowy rok wejść z większym spokojem, a zarazem zapałem do pracy. Jak to zrobić?

Kodeks Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji - trwają konsultacje

W przypadku wdrożenia Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych w działach HR wskazać można kilka, dość często występujących problemów, związanych z procedurami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Od 27 listopada 2018 r. trwają konsultacje projektu Kodeksu Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji.

Czym jest Kodeks Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji

Pomimo tego, że Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych obowiązuje już ponad pół roku, jego interpretacja nadal budzi szereg wątpliwości, zwłaszcza w tych obszarach, które związane są z gromadzeniem i przetwarzaniem dużej ilości danych osobowych. A do takich niewątpliwie należą procesy rekrutacji.

Pokolenie Z - zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy

Na rynek pracy wkraczają powoli osoby urodzone w drugiej połowie lat 90. Jakie są zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy?

Szczęśliwy pracownik to najlepsza inwestycja!

Trudno o pojęcie bardziej względne niż szczęście. Nasze relacje, poszczególne doświadczenia, dobrzy ludzie spotykani na drodze – wszystko to tworzy codzienność i krok po kroku buduje poczucie zadowolenia. Jedną z istotniejszych kwestii warunkujących poczucie ogólnej satysfakcji jest również szczęście osiągane w miejscu, w którym spędzamy 1/3 życia – w pracy.

Pokora cechą dobrego managera

Pokora jest cechą pożądaną wśród managerów. Przywódcy charakteryzujący się tą cechą tworzą najlepsze zespoły osiągające sukcesy. Zdarza się, że praca takich osób wpływa znacząco na rozwój firmy.

Jak zapobiegać nadmiernej rotacji pracowników – 3 zasady

Masz problem z częstym odchodzeniem pracowników i kolejnymi rekrutacjami na wolne stanowiska w Twojej firmie? Oczywiście pewna rotacja w zespole pracowników jest czymś zwyczajnym. Jednak zbyt częste zmiany pracowników rodzą pewne zagrożenia dla działalności firmy. Rosną koszty rekrutacji, szkoleń i wdrożenia nowych pracowników do realizacji bieżących zadań. Nowi pracownicy potrzebują czasu, by nauczyć się funkcjonowania w nowym otoczeniu. Jak utrzymywać rotację pracowników na bezpiecznym poziomie?

Najlepszy pracodawca roku 2018

Najlepszym pracodawcą roku 2018 została firma konsultingowa Bain & Company. Facebook, ubiegłoroczny lider, zajął w tym roku 7. miejsce. Co wpłynęło na spadek Facebooka z 1. na 7. miejsce?

RODO w rekrutacji - powstanie nowy kodeks

Mimo że RODO jest stosowane od pół roku, pracodawcy, agencje zatrudnienia oraz organizacje związane z rekrutacją i bezpieczeństwem danych osobowych mają kłopot z interpretacją niektórych przepisów. Z myślą o nich powstaje Kodeks Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji. Od 27 listopada 2018 r. trwają konsultacje projektu. Patronat medialny nad inicjatywą objął portal Infor.pl. Serdecznie zapraszamy do zgłaszania uwag i opinii.

Ulepszanie CV i symulowanie rozmowy kwalifikacyjnej na portalu Zielona Linia

Ulepszanie CV i symulowanie rozmowy kwalifikacyjnej to rodzaj bezpłatnej pomocy portalu Zielona Linia dla osób poszukujących pracy. Za pośrednictwem portalu można zrobić testy osobowości i predyspozycji. Jak stworzyć profesjonalne CV? Jak nie dać się zaskoczyć rekruterowi?

Mieszkania bezczynszowe, czyli złudna wizja niepłacenia czynszu

Pojęcie mieszkań bezczynszowych funkcjonuje na rodzimym rynku nieruchomości, zarówno w segmencie pierwotnym jak i wtórnym mieszkaniówki, już od dość dawna. Kusząca perspektywa zaoszczędzenia nawet kilkuset złotych miesięcznie z racji niepłacenia czynszu, to silny magnes przyciągający wielu amatorów własnego „M”. Pytanie, perspektywa na ile realna.

Adaptacja w nowym miejscu pracy

Nowa praca zawsze oznacza niepisany przymus przystosowania się do panujących tam rytuałów i trybu codziennego funkcjonowania w firmie. Tym bardziej może to być trudne, jeśli przez długi czas pracowaliśmy w tym samym przedsiębiorstwie i mocno przyzwyczailiśmy się do obowiązujących standardów.

Onboarding - jak wdrożyć nowego pracownika

Onboarding odgrywa istotną rolę w późniejszym funkcjonowaniu w pracy oraz zwiększeniu motywacji i efektywności pracownika. Jak zatem wprowadzić nowego pracownika do firmy?

RODO a rekrutacja

Czy pracodawca może wykorzystywać informacje o danej osobie zamieszczone w mediach społecznościowych w procesie rekrutacyjnym? Czy pracodawca może żądać potwierdzenia prawdziwości dyplomu ukończenia studiów wyższych kandydata?

Ważne pytania, gdy wdrażasz system IT do zarządzania majątkiem

Po pierwsze: jaki system wybrać? Po drugie: jak go wdrożyć? Oba na pierwszy rzut oka proste, potrafią sprawić kłopot nawet doświadczonym menadżerom zarządzania. Z wielu powodów najczęściej używane są moduły środków trwałych w systemie ERP, a w sytuacjach mniejszej ilości składników tabele arkusza kalkulacyjnego np. MS Excel. Czy takie rozwiązania to dobry wybór?

Indywidualne motywacyjne DNA, czyli każdego motywuje coś innego

Czynnik, który motywuje jednych ludzi, dodaje im energii i zwiększa ich zaangażowanie - innych może zniechęcić do aktywności. To dlatego, że każdy z nas posiada indywidualne motywacyjne DNA (z ang. Drives – dążenia, Needs – potrzeby i Awards – nagrody). Określa ono, co zachęca nas do działania – zupełnie tak, jak genetyczne DNA wyznacza nasze niepowtarzalne cechy fizyczne. Na czym polega koncepcja, według której szkoleni są prezydenci USA, medaliści olimpijscy i wybitni trenerzy sportu?

Nieefektywna praca - przyczyny i przeciwdziałanie

Niskie zaangażowanie w pracę skutkuje nieefektywną pracą pracowników. Jakie są przyczyny obniżonej efektywności w pracy? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu?

Elevator pitch, czyli bądź mistrzem retoryki!

Nie ma wielu bardziej deprymujących kwestii niż uczestnictwo w przemówieniu, podczas którego mamy nieustanne wrażenie, że mogłoby i powinno być o wiele krótsze. Kto dziś rządzi naszą świadomością? Mówcy, którzy poruszają serca i umysły, przyciągają uwagę i potrafią krótkim, sprawnym komunikatem przekazać interesujące treści.

Zieleń w miejscu pracy - wpływ na pracowników

Zieleń w miejscu pracy wpływa pozytywnie na pracowników. Zwiększa kreatywność, efektywność i wydajność pracy. Czy zieleń w biurze przynosi pracodawcom realne korzyści? Jakie rośliny powinny znajdować się w zakładzie pracy?

Jak zarządzać czasem w pracy?

Organizacja czasu to jedna z bardziej cenionych przez pracodawców umiejętności. Raczej nie umieszcza się jej w życiorysie, ponieważ wydaje się być kompetencją oczywistą. A jednak wielu, jeżeli nie większość, pracowników ma poważne problemy z zarządzaniem swoim czasem służbowym. W efekcie zaległości się piętrzą, a ludzie żyją w coraz większym stresie. Przyswojenie kilku prostych zasad pozwoli jednak lepiej zaplanować swój dzień i wywiązać się ze wszystkich powierzonych obowiązków.

REKLAMA