| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Praca > Zarobki > Zarobki w Polsce > Dyrektor ds. marketingu (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019

Dyrektor ds. marketingu (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019

Dyrektor ds. marketingu branży FMCG nadzoruje wszystkie działania marketingowe firmy. Co należy do jego obowiązków? Ile w 2019 r. zarabia dyrektor ds. marketingu? Na jakie premie może liczyć?

Dyrektor ds. Marketingu (branża FMCG)

Dyrektor ds. marketingu nadzoruje całość działań marketingowych prowadzonych w obrębie wszystkich linii produktów w portfolio firmy. Do jego zadań należy zarządzanie procesami w obszarach opracowywania strategii marketingowych, analizowania badań rynkowych i planowania budżetu dla swojego działu oraz nadzorowanie strategii materiałów promocyjnych. Dyrektor ds. marketingu ściśle współpracuje z działem sprzedaży jako podmiot odpowiedzialny za budowanie rotacji i działami produkcji jako właściciel wizerunku marek. Jest to rola bardzo odpowiedzialna i złożona, ponieważ planuje on strategiczne działania dla wszystkich kanałów komunikacji oraz dociera do każdej z grup docelowych. 

Zakres obowiązków

  • opracowywanie strategii marketingowych
  • planowanie i koordynacja kampanii reklamowych dla produktów firmy
  • nadzorowanie pracy zespołu managerów i specjalistów ds. marketingu
  • zawieranie umów oraz prowadzenie negocjacji z dostawcami zewnętrznymi
  • nadzorowanie produkcji materiałów marketingowo-promocyjnych
  • zarządzanie portfelem asortymentowym
  • opracowywanie raportów z prowadzonych działań
  • monitorowanie działań konkurencji i prognozowanie przyszłych trendów
  • ustalanie budżetu dla działu marketingu
  • ścisła współpraca z działem sprzedaży

Profil

Dyrektor ds. marketingu powinien mieć wykształcenie wyższe na takich kierunkach jak marketing lub zarządzanie. Pracodawcy, zatrudniając osobę na to stanowisko, często oczekują kilkuletniego doświadczenia zdobytego na podobnym stanowisku. Pożądane są udokumentowane doświadczenia w efektywnym prowadzeniu marek – od NPD po aktywności z wykorzystaniem budżetów ATL i BTL. Oprócz tego od dyrektora ds. marketingu oczekuje się bardzo dobrych zdolności organizacyjnych oraz analitycznych. Jako że osoba ta pełni funkcję lidera, musi odznaczać się zdolnościami przywódczymi. Równie istotna jest wysoka kultura osobista, umiejętność współpracy z innymi działami oraz bardzo dobra znajomość języka angielskiego

Polecamy: Wideoszkolenie: Kontrole UODO. Czego dotyczą i czy rzeczywiście są takie straszne?

Zarobki i premie dyrektora ds. marketingu w 2019 r.

Dyrektor ds. marketingu - zarobki, premie 2019

Autor: Goldman Recruitment

Perspektywy rozwoju

Drogą awansu dla dyrektora ds. marketingu jest objęcie stanowiska dyrektora ds. sprzedaży i marketingu. Często zdarza się, że osoby z takim doświadczeniem obejmują funkcję CEO. W firmach o zasięgu globalnym coraz częściej istnieje także możliwość przejścia do struktur regionalnych i objęcie funkcji lidera danego regionu.

Źródło: Raport płacowy Goldman Recruitment

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Madejski Sasiński Starowicz radcowie prawni

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »