REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca w marketingu - wyzwania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Head of Growth Jakub Patecki
Praca w marketingu - wyzwania. / fot. Shutterstock
Praca w marketingu - wyzwania. / fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Marketing jest obecnie w dobie intensywnej transformacji spowodowanej wprowadzaniem nowych technologii. Praca w marketingu polega więc na umiejętnym wykorzystywaniu innowacyjnych narzędzi przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Jakie wyzwania stoją przed marketerami?

Rośnie rola marketingu

Rola działu marketingu w budowaniu skuteczności działań organizacji na rynku stale rośnie. Nawet najlepszy produkt czy usługa w dzisiejszych czasach same się nie obronią, potrzebują przemyślanej strategii rynkowej. Pierwszy krok do sukcesu: CEO powinien uświadomić sobie ten fakt. Drugi krok: powinien on pozwolić CMO działać i podejmować odważne decyzje.

REKLAMA

Rozwój nowych technologii

Marketing, podobnie jak inne branże, doświadcza intensywnej transformacji w związku z rozkwitem nowych technologii. AI, automatyzacja, Big Data – to pojęcia, które odmieniane są przez wszystkie przypadki i mają coraz bardziej istotny wpływ na funkcjonowanie organizacji. Marketerzy mają coraz lepszy dostęp do szczegółowych danych analitycznych, pozwalających lepiej zrozumieć klientów i umożliwiających tworzenie spersonalizowanych, precyzyjne targetowanych kampanii. Umiejętne wykorzystanie nowych technologii pozwala znacząco zwiększyć efektywność działań marketingowych przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Ci, którzy będą skuteczni w tym obszarze, staną się liderami zmian.

Integracja działu marketingu z działem sprzedaży

Naturalnym, obserwowanym już od pewnego czasu trendem jest postępująca integracja działów sprzedaży i marketingu. Są ze sobą strategicznie związane, a to, jak efektywna będzie ich komunikacja i współpraca, ma decydujący wpływ na pozycję rynkową i funkcjonowanie organizacji.

Polecamy: RODO dla kadrowych i HR. Zmiany od 4 maja 2019 roku

Wiązanie klientów z marką

REKLAMA

Rosnące znaczenie ma budowanie doświadczenia klientów. Produkt coraz częściej jest tylko pretekstem do tworzenia interakcji z klientem, która wiąże go z marką. Ta sfera to pole, na którym specjaliści mogą wykazać się nieograniczoną kreatywnością, niezbędną w warunkach stale zaostrzającej się walki konkurencyjnej. Konieczność bycia w stałym kontakcie z klientami kieruje działania marketerów w stronę social mediów. Tu też liczy się pomysł i umiejętność budowania zaangażowania klientów, o których uwagę coraz trudniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kluczem do sukcesu jest integracja działań w obszarze kanałów online i offline oraz stworzenie spójnej koncepcji komunikacji. Rośnie znaczenie aplikacji mobilnych, ułatwiających konsumentom dostęp do oferty i obszaru customer experience.

Wyzwania marketerów

Wyzwania dla marketerów? Zapanować nad technologią i jak najlepiej ją wykorzystać, a nie konkurować ze sztuczną inteligencją zastanawiając się, czy wkrótce nie przejmie ich obowiązków. Kolejna rzecz – działy marketingu będą musiały zmierzyć się z rosnącą niechęcią konsumentów do dzielenia się swoimi danymi. Last but not least – z roku na rok konsumenci przywiązują coraz większą wagę do zdrowia, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. To otwiera nowe perspektywy dla marketerów, którzy będą jeszcze aktywniej wpływać na proces powstawania produktów.

Podsumowanie

Reasumując – marketing jest wszędzie i to się nie zmieni. Dlatego specjaliści mogą liczyć na coraz lepsze oferty ze strony pracodawców. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy swobodnie poruszają się w szybko zmieniającym się świecie nowych technologii. Ich pozycja jest coraz silniejsza, ponieważ na rynku wciąż brakuje kandydatów.

Źródło: Goldman Recruitment

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
EMFA już obowiązuje. Czego dotyczy Akt o wolności mediów?

EMFA czyli Akt o wolności mediów wszedł w życie 8 sierpnia 2025 roku. Zwiększa ochronę mediów, dziennikarzy i ich źródeł, zapewnia przejrzystość w zakresie własności mediów i przydziału reklamy państwowej, wzmacnia niezależność mediów publicznych.

Wyrok NSA daje ważny sygnał dla całego sektora opieki nad seniorami. Konieczne jest zezwolenie inaczej kara, nawet 30 000 zł

Sprawa dotyczyła spółki, która stworzyła "innowacyjny model świadczenia usług opiekuńczych dla seniorów". Firma, prowadząca już wcześniej dom opieki (za uprzednim uzyskaniem zezwolenia), tym razem uruchomiła kolejny obiekt, w którym rezydowało 25 osób w wieku 75-101 lat - bez owej decyzji wojewody. Seniorzy, będący tam najemcami mieszkań, mieli formalnie korzystać z opieki w "miejscu swojego zamieszkania", a nie w placówce. Co na to Wojewódzki i Naczelny Sąd Administracyjny?

Odholowanie pojazdu w 2026 roku. Nowe stawki i zasady, które mogą słono kosztować

Kilka tysięcy złotych za chwilę nieuwagi, kolejne setki za każdy dzień zwłoki? Takie przepisy od 2026 roku szykują dla kierowców urzędnicy. Od 1 stycznia zmienią się stawki za odholowanie pojazdów i ich przechowywanie na parkingach strzeżonych. Nowe kwoty mogą zaboleć i to nie tylko właścicieli samochodów osobowych. Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz stracić auto z oczu i zapłacić fortunę.

Ceny w sklepach wciąż są wyższe niż ogólny poziom inflacji. Najnowsze dane z rynku nie pozostawiają żadnych złudzeń

Analiza ponad 91 tys. cen detalicznych wykazała, że w lipcu codzienne zakupy zdrożały średnio o 5,7% rdr. To identyczny wynik jak w maju i minimalnie niższy niż w czerwcu. Poprzednio aż 3 kategorie z 17 analizowanych były na minusie. A ostatnio wróciła sytuacja z początku roku, gdy tylko jeden segment zaliczył spadek rdr. Warzywa potaniały o 1,7% rdr. Z kolei najbardziej podrożały art. tłuszczowe, bo o 14,2% rdr. W TOP5 drożyzny widać też używki ze średnim wzrostem rdr. na poziome 10,3%, owoce – 9,1%, środki higieny osobistej – 8,2%, a także chemię gospodarczą – 7,9%. Natomiast ceny samej żywności rok do roku poszły w górę o 4,9%.

REKLAMA

14. emerytura z KRUS w 2025 r. - ile (netto-brutto), dla kogo, kiedy wypłata?

We wrześniu 2025 r. Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wypłaci 14 emeryturę; większość uprawnionych otrzyma ok. 1880 zł brutto - to kwota równa najniższej emeryturze - poinformowała KRUS w dniu 12 sierpnia 2025 r. Gdy comiesięczne świadczenie danego seniora przekracza 2900 zł brutto - będzie miał zmniejszoną czternastą emeryturę.

Booking.com wprowadzi zmiany wymuszone przez UOKiK. Więcej informacji i rekompensaty dla użytkowników. Jak złożyć reklamację?

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał platformę Booking.com do właściwego informowania o tym, czy wynajmujący nocleg to przedsiębiorca, czy osoba prywatna - przekazał Urząd 12 sierpnia 2025 r. Spółka ma wprowadzić zmiany i przyznać rekompensaty użytkownikom, którzy złożą reklamację w związku z brakiem informacji.

Świadczenie wspierające 2025 – w tych miastach czeka się nawet 15 miesięcy. Gdzie najdłużej?

Złożyłeś wniosek o świadczenie wspierające? Lepiej uzbrój się w cierpliwość. W niektórych miastach na decyzję czeka się nawet rok, a czasem i dłużej. W Olsztynie rekordziści słyszą o terminach przekraczających 15 miesięcy. W woj. śląskim do końca 2024 r. rozpatrzono zaledwie 16,4% wniosków. Dla części osób ten czas okazał się zbyt długi… i nie doczekali pomocy, która miała dać im samodzielność.

Duże wsparcie na dzieci: uzupełniający nabór wniosków trwa do 5 września 2025 r.

Duże wsparcie na dzieci: uzupełniający nabór wniosków trwa do 5 września 2025 r. Chodzi o program Aktywny Maluch. Ten program to realna szansa na zwiększenie dostępności opieki nad najmłodszymi i wsparcie rodziców w powrocie na rynek pracy. Uzupełniający nabór stanowi kolejny krok w stronę nowoczesnej i przyjaznej polityki rodzinnej. Poniżej informacja kto i w jakim zakresie może aplikować w terminie do 5 września 2025 r.

REKLAMA

Cóż szkodzi… rozkręcić aferę KPO! Czy można mówić o wyłudzeniu pieniędzy?

Zaczęło się od mapy projektów z branży HoReCa, które dostały dofinansowanie z KPO. Mapę opublikowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, czyli PARP jako wyraz jawności i transparentności w przyznawaniu pieniędzy z KPO. Miał być to dowód, że jako instytucja zaufania publicznego nie ukrywają nic, nie rozdają pieniędzy pod stołem, ale jawnie pokazują kto, ile i na co dostał środków publicznych.
No i zaczęło się! Najpierw jachty, potem ekspresy do kawy, solaria, kasa dla rodzin polityków a na koniec klub swingersów. Zanim szczegółowo o poszczególnych zarzutach i projektach, wyjaśnijmy w sposób ogólny o co chodzi z KPO, co finansuje ten program i jak następuje dystrybucja tych środków.

Fundacja rodzinna - zmiany w podatkach 2026

Idą zmiany w fundacjach rodzinnych dotyczące podatków. Nowa forma prawna funkcjonuje dopiero od ponad 2 lat i wymaga uszczelnienia zasad opodatkowania. Nowe przepisy wejdą w życie z początkiem 2026 roku.

REKLAMA