Effect Group
"Zarządzanie szkoleniami" - cel szkolenia
System szkoleniowy w firmie powinien spełniać trzy podstawowe role:
Pierwsza z nich dotyczy procesu kształtowania potencjału intelektualnego firmy, czyli ciągłego podnoszenia kwalifikacji i umiejętności kadry pracowniczej wszystkich szczebli. Działania w tym obszarze mają głównie na celu dokształcanie zatrudnionych pracowników i dopasowywanie ich kompetencji do przyjętych standardów stanowiskowych czy funkcjonalnych.
reklama
reklama
Drugą bezpośrednią funkcją systemu szkoleniowego jest rola ułatwiania i realizowania wprowadzanych w firmie zmian. Działania w tym obszarze – to, m.in., asocjacja nowo zatrudnionych pracowników, przekwalifikowanie pracowników realokowanych, a także dostarczanie nowej wiedzy i umiejętności koniecznych do utrzymania konkurencyjności w szybko zmieniającym się środowisku gospodarczo-politycznym (wdrażanie nowych technologii, systemów, wprowadzanie nowych produktów itp.).
Trzecim obszarem, na który pośrednio wpływa system szkoleń, jest kwestia kultury organizacyjnej. Szkolenia kadry menedżerskiej wpływają na styl zarządzania przedsiębiorstwem, a sam fakt inwestowania w rozwój pracowników pozytywnie oddziaływuje na ich motywację i zaangażowanie. System szkoleń powinien uwzględniać też programy integrowania personelu, propagowania wspólnych korzystnych dla zakładu postaw i wartości. W ramach warsztatów proponujemy Państwu podejście angażujące w zrównoważony sposób zarówno sferę intelektualną, jak i wysoki poziom emocji pracowników poprzez bezpośrednie ich doświadczanie w ramach szkolenia, lub konsultacji.
Cel szkolenia:
- dostarczenie podstawowej wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej
- wzmocnienie kompetencji w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy
- przekazanie technik generowania nowych rozwiązań problemów firmy oraz budowania skłonności do elastycznego działania
- udoskonalenie umiejętności profesjonalnego zarządzania procesami szkoleniowymi
- poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju i kształcenia pracowników
- poznanie narzędzi zwiększających skuteczność zarządzania szkoleniami
- dostarczenie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do posługiwania się systemami zarządzania wiedzą w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy.
- rozwój kompetencji działu szkoleń.
Korzyści dla uczestników:
Dla uczestników:
- Nauczą się badać i analizować potrzeby szkoleniowe firmy,
- Poznają zasady planowania i budżetowania szkoleń w przedsiębiorstwie,
- Przećwiczą zasady doboru i weryfikacji zleceniobiorców szkoleń,
- Nauczą się dokonywać precyzyjnej ewaluacji szkoleń,
- Otrzymają procedurę szkoleniową oraz procedurę tworzenia grup trenerów wewnętrznych jako materiał dodatkowy