REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odpowiedź na reklamację, Poczta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy to już schyłek usług pocztowych, jakie znamy?

Komunikacja należy do jednej z najważniejszych potrzeb człowieka. Niejednokrotnie wymiana informacji zmieniała losy świata. Czy jesteśmy świadkami zmierzchu poczty powszechnej? 

Zamiast płyt winylowych w przesyłce pocztowej były narkotyki warte 800 tys. zł

Mazowiecka Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) podczas rutynowej kontroli przesyłek pocztowych wykryła prawie 1 kg narkotyku wartego około 800 tys. zł. Odbiorca przesyłki został tymczasowo aresztowany. 

E-doręczenia. Sejm zmienił ustawę o doręczeniach elektronicznych

E-doręczenia. Sejm znowelizował dzisiaj ustawę o doręczeniach elektronicznych, przesuwając termin uruchomienia rozwiązań umożliwiającym powszechne doręczanie i odbieranie korespondencji z wykorzystaniem usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

REKLAMA

Czy Spółdzielnia Mieszkaniowa musi naliczać podatek VAT od opłaty korespondencyjnej?

Dyrektor KIS potwierdził brak opodatkowania czynności obciążania rzeczywistymi kosztami opłat pocztowych adresatów korespondencji dotyczącej opłat za lokal mieszkalny, garaż, lokal użytkowy, teren, reklamę, miejsce postojowe, pomieszczenie gospodarcze, rozliczeń mediów oraz korespondencji windykacyjnej, tj. upomnienia i monity, za przesyłki nierejestrowane, rejestrowane, rejestrowane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oraz opłatą za zwrot do Spółdzielni przesyłek rejestrowanych niepodjętych w terminie.

Paczka dostarczona dronem. Kiedy? W Polsce przeszkadzają bloki

Człowiek stoi na podjeździe do swojego domu. Wpatruje się w niebo, a dłonią chroni oczy przed słońcem. Wygląda nadlatującej paczki. Ponad dziesięć lat od zapowiedzi Amazon wchodzi w finalny etap prac nad dostarczaniem przesyłek dronami. Kiedy w Polsce będzie to możliwe?

Kto będzie pracował 1 i 3 maja

1 maja i 3 maja to dni wolne od pracy, w których obowiązuje zakaz handlu. Sprawdź kogo ten zakaz nie obejmuje. Kto będzie pracował 1 i 3 maja?

Ustawa o dostępności niektórych towarów i usług - projekt

Terminale płatnicze, automaty biletowe, transmisje audiowizualne – takie innowacje współczesnej gospodarki mogą być dla różnych osób bardziej lub mniej przystępne. Unijna dyrektywa 2019/882 ma być wkrótce implementowana poprzez ustawę. Produkty i usługi elektroniczne mają stać się bardziej dostępne przede wszystkim dla niepełnosprawnych.

REKLAMA

Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?

Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?

Nowe zasady i sposoby doręczania przesyłek pocztowych

W celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 praktycznie w każdej instytucji publicznej wprowadzono środki mające na celu znaczące ograniczenie bezpośrednich kontaktów społecznych, w tym wymianę dokumentów. Tego rodzaju rozwiązanie zostało przez ustawodawcę przewidziane również w odniesieniu do usług świadczonych przez operatorów pocztowych, aby zminimalizować ryzyko zakażenia się wirusem.

Przekazanie danych wyborców Poczcie Polskiej przez wójtów, burmistrzów i prezydentów miast a RODO

Walka z epidemią wirusa SARS-CoV-2 czyli tzw. koronawirusa, który wywołuje COVID-19 jest bardzo ważna. Uzasadnia często czasowe ograniczenie naszych praw i wolności (temat ten omawiałem w artykule „Czy przepisy RODO utrudniają walkę z epidemią koronawirusa?”). Ale nie uzasadnia wszystkiego.

E-skrzynka Poczty Polskiej w pytaniach i odpowiedziach

W nowelizacji ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 rząd wprowadził możliwość doręczania korespondencji do adresatów w formie dokumentu elektronicznego. Przedstawiamy pytania i odpowiedzi dotyczące tej usługi.

Elektroniczny odbiór listu poleconego

Chcesz odbierać listy polecone bez wychodzenia z domu, bez czekania na listonosza? Teraz dzięki nowej e-usłudze jest to możliwe.

Usługa hybrydowa - Poczta nie zajrzy do kopert

Ministerstwo Cyfryzacji sprostowało pojawiające się w mediach informacje dotyczące planów wprowadzenia przez rząd nowych przepisów pozwalających na otwieranie korespondencji bez zgody obywatela. Chodzi o tzw. usługę hybrydową.

Wydanie pisma przez pocztę po terminie a termin procesowy

Czy wydanie przez pocztę przesyłki po terminie wydłuża termin procesowy? Czy strona powinna czynić starania o odebranie pisma?

Nowe przepisy dotyczące transgranicznych usług doręczania paczek już od 23 listopada 2019 r.

W dniu 14 października 2019 r. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Prawo pocztowe oraz ustawy – Prawo telekomunikacyjne. Nowe przepisy dotyczą transgranicznych usług doręczania paczek.

Emerytura na konto czy od listonosza?

Emerytura i renta mogą być wypłacane na konto bankowe osoby uprawnionej bądź za pośrednictwem poczty do ręki emeryta lub rencisty. Jak ZUS częściej przekazuje świadczenia - przelewem czy przez listonosza?

Potwierdzenie tożsamości na poczcie za pomocą aplikacji mObywatel

Od 23 kwietnia 2019 r. przy odbiorze przesyłki poleconej można potwierdzić swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. To przydatne rozwiązanie, gdy nie posiadamy przy sobie dowodu osobistego.

Jak stworzyć hasło zabezpieczające pocztę elektroniczną?

Hasło stanowi najpopularniejszy sposób zabezpieczenia poczty elektronicznej. W świetle RODO hasłowanie jest jedną z form zabezpieczania danych osobowych. Jak stworzyć hasło, które zapewni większe bezpieczeństwo?

Monitoring poczty elektronicznej pracowników w świetle RODO

W świetle RODO pracodawca może monitorować pocztę elektroniczną pracownika, ale pod pewnymi warunkami. Czy pracodawca może naruszyć tajemnicę korespondencji i inne dobra osobiste pracownika w związku z kontrolą e-maila?

Zakaz handlu w niedzielę – placówki pocztowe, pomoc rodziny właściciela sklepu

Zakaz handlu w niedzielę wprowadzony ustawą o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni wymaga pewnych zmian. Proponuje się doprecyzowanie możliwości wykonywania pracy w niedziele wolne od handlu przez placówki pocztowe oraz dopuszczenie możliwości pomocy w pracy właścicielowi sklepu przez jego rodzinę. Jakie jeszcze zmiany przewiduje nowelizacja?

Zaginiona przesyłka – co robić?

Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?

Reklamacja usługi pocztowej - uprawnieni, terminy

Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze.

Reklamacja obuwia

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar

Nowelizacja Prawa pocztowego podpisana

Poczta Polska skorzysta z programu pomocowego. Większość przepisów nowego Prawa pocztowego wchodzi w życie 14 dni od daty ich ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Wyjątek stanowią przepisy dotyczące konsultacji społecznych oraz nakładanie kar. Te przepisy wejdą w życie dopiero 1 stycznia 2019 r.

Co zrobić jeśli bank odrzucił reklamację?

Warto regularnie przeglądać historię swojego rachunku oraz dochodzić swoich praw. Co jednak zrobić jeśli bank nie przyjmie reklamacji - radzi Jarosław Sadowski, ekspert rynku finansowego.

Czy Poczta Polska skorzysta z unijnego programu pomocowego?

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowało nowelę Prawa pocztowego. Jeżeli przepisy proponowane wejdą w życie Poczta Polska będzie miała możliwość skorzystać z unijnego programu pomocowego.

Poczta Polska wesprze e-administrację

E-skrzynka oraz Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna mają odegrać kluczową rolę w projekcie włączenia Poczty Polskiej do planu cyfryzacji państwa. Nowe usługi powinny ułatwić obywatelom kontakt z urzędami.

Powakacyjne reklamacje - jak i kiedy?

Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.

Odbiór korespondencji konkubenta

Prawo do odbioru korespondencji konkubenta (partnera), czyli osoby pozostającej w faktycznym związki partnerskim uregulowane jest jedynie na gruncie Prawa pocztowego. Czy osoby żyjące w związkach nieformalnych, tj. konkubinatach mogą wzajemnie odbierać swoją korespondencję (pocztę)?

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Paczki z Poczty z gwarancją terminu dostawy

Zmiany w ofercie rynkowej Poczty Polskiej skutkują gwarancjami terminów dostaw oraz bezpłatnymi ubezpieczeniami przesyłek.

Reklamacja wycieczki turystycznej

Reklamacja wycieczki turystycznej jest możliwa w ściśle określonych przypadkach. W związku z obecnym okresem urlopowym, warto jest wiedzieć, kiedy można reklamować zakupiony przez nas wyjazd wakacyjny i czego można żądać od organizatora wycieczki.

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

Gwarancja konsumencka – kompendium

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?

Reklamacja leasingowanego samochodu

Przy leasingu samochodu prawo jego własności pozostaje przy firmie leasingowej. Czy zatem leasingobiorca może wykonywać uprawnienia reklamacyjne?

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Zmiany w prawie pocztowym - konkurencyjny rynek

Konkurencyjny rynek usług pocztowych, nowa definicja usługi pocztowej, rozszerzona odpowiedzialność operatora pocztowego - to niektóre zmiany przewidziane w projekcie ustawy Prawo pocztowe.

Zmiany w prawie pocztowym - konkurencyjny rynek

Konkurencyjny rynek usług pocztowych, nowa definicja usługi pocztowej, rozszerzona odpowiedzialność operatora pocztowego - to niektóre zmiany przewidziane w projekcie ustawy Prawo pocztowe.

Wysyłanie przesyłek i paczek pocztowych

Jednym z podstawowych zadań kancelarii i sekretariatów jest wysyłanie przesyłek. Przesyłki listowe, przesyłki na nośniku CD/DVD oraz paczki dostarczane są do odbiorców za pośrednictwem poczty i firm kurierskich. Jak przygotować przesyłkę do wysłania? Na co zwracać uwagę przy wyborze dostawcy usług pocztowych? Spróbujemy znaleźć odpowiedź na te pytania.

Brak odpowiedzi na reklamację

Ostatnio złożyłam reklamację dotyczącą rachunku telefonicznego. Minął już miesiąc, a ja nadal nie otrzymałam odpowiedzi. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić? Czy w przypadku braku odpowiedzi na reklamację uznaje się, że została ona pozytywnie rozpatrzona?

Odpowiedź na reklamację po 14 dniach

Kupiłam kurtkę w jednym ze sklepów firmowych. Po 6 miesiącach noszenia jej podszewka wytarła się i wyglądało to bardzo nieładnie. Złożyłam reklamacje i zażądałam wymiany na nową.  Reklamacja została odrzucana. Nie otrzymałam jednak żadnej odpowiedzi. Poznałam decyzje dopiero kiedy sama poszłam do sklepu. Było to 16 dnia od momentu złożenia reklamacji. Czy nie jest to za długi okres na rozpatrzenie reklamacji?

Kto udziela odpowiedzi na reklamacje

Jakiś czas temu kupiłam torebkę ze skóry naturalnej. Po miesiącu użytkowania torebka miała znaczne otarcia, czego nigdy wcześniej nie widziałam na produktach tego typu. Gdy złożyłam reklamacje, właściciel sklepu odpisał mi, że to otarcie jest naturalnym wynikiem użytkowania i nie jest możliwa wymiana. Czy powinnam dostać odpowiedź od producenta na piśmie czy ze sklepu, w którym zakupiłam towar?

Dwa tygodnie na odpowiedź

Złożyłeś do sprzedawcy reklamację i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? Słyszałeś, że sprzedawca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi? Sprawdź czy jest to prawda.

Termin na odpowiedź od poczty

Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty?

W jakim terminie operator telekomunikacyjny powinien odpowiedzieć na reklamację

Operator telekomunikacyjny po otrzymaniu reklamacji od konsumenta ma obowiązek odpowiedzieć na nią. Ważne jest również to w jakim czasie tego dokona. Przepisy wskazują, że powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od momentu jej złożenia.

Jak sporządzić reklamację do sprzedawcy?

Każdy wie, że w przypadku, gdy jakaś rzecz się popsuje, to można na nią złożyć reklamację do sprzedawcy. Problem pojawia się kiedy trzeba ją sporządzić. Telefon do sklepu z informacją, że nasz sprzęt nie działa może czasem nie wystarczyć. Dobrze jest wiedzieć o kilku podstawowych rzeczach, o których należy pamiętać podczas reklamowania towaru niezgodnego z umową.

Czy brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji

Kupiłem kolekcję płyt DVD. Po rozpakowaniu ich w domu okazało się, że część z nich jest pusta. Złożyłem więc reklamację u sprzedawcy domagając się w niej wymiany wadliwych płyt na nowe. Sprzedawca poinformował mnie, że w ciągu dwóch tygodni otrzymam odpowiedź. Minął już prawie miesiąc i nadal nie mam żadnej informacji od sprzedawcy. Czy brak odpowiedzi oznacza, że moja reklamacja została uwzględniona? 

REKLAMA