Termin na odpowiedź od poczty
![Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w ciągu 14 dni od dnia, w którym placówka operatora pocztowego ją otrzymała.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMy5pbmZ/vci5wbC9wL19maWxlcy85NTAwMC/9zaHV0dGVyc3RvY2tfMzA2ODAyM/jRfNzc2MDkuanBnIiwidyI6NTAwfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w ciągu 14 dni od dnia, w którym placówka operatora pocztowego ją otrzymała. W przypadku niemożliwości dochowania tego terminu, to poczta powinna o tym poinformować klienta na piśmie, określić przyczynę zwłoki i wskazać termin, w jakim udzieli odpowiedzi. Tych formalności poczta powinna dopełnić również w ciągu 14 dni. Nie może jednak udzielić odpowiedzi na reklamację później niż po 30 dniach od jej otrzymania.
REKLAMA
Zobacz również: Poczta Polska ukarana za nieterminowe przesyłki
Od tej zasady istnieje jednak pewien wyjątek. Termin 30-dniowy może zostać przedłużony jeśli poczta musi przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Na przykład zebrane dowody wymagają wyjaśnienia albo dowodów i wyjaśnień nie udało się uzyskać w ciągu 14 dni od otrzymania przez jednostkę pocztową reklamacji.
Podstawa prawna:
par. 4 ust. 3 oraz par. 8 rozporządzenia ministra infrastruktury z 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
![certificate](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9zdGF0a/WMtaW5mb3JwbC5pbmZvci5wbC/9pbWFnZXMvY2VydGlmaWNhdGV/fbWluLjEyZGFhMGNlLnBuZyJ9.jpg)
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat