| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: prawa konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa konsumenta.

Prezenty z Internetu – termin dostarczenia

Aktualizacja: 05.12.2014

Sprzedawca powinien – zgodnie z regulacjami ustawy ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny – dostarczyć prezent zakupiony w sklepie internetowym w terminie 30 dni od złożenia oświadczenia woli o zawarciu transakcji. »

Konsument III wieku i jego prawa

Aktualizacja: 30.10.2019

Konsument III wieku, czyli senior rzadko walczy o swoje prawa, niechętnie składa reklamację, przeważnie nie czyta zawieranych umów. Światowy Dzień Praw Osób Starszych obchodzony jest 15 czerwca. W związku z tym warto przypomnieć o prawach Konsumenta III wieku. »

Jak odstąpić od umowy zawartej przez telefon?

Aktualizacja: 12.06.2014

Umowa zawarta przez telefon należy do katalogu umów zawieranych na odległość. Zatem konsumentowi zawierającemu umowę przez telefon przysługuje szereg dodatkowych i preferencyjnych uprawnień. Ma on prawo by odstąpić od umowy zawartej przez telefon bez konieczności podawania przyczyny. »

Umowa zawarta przez telefon w 2015 roku

Aktualizacja: 14.05.2014

Umowa zawarta przez telefon stanowi przykład ustnej umowy zawieranej na odległość (zdalnie). Co do zasady jest to umowa skutecznie zawarta. Jaka będzie konstrukcja umów zawieranych telefonicznie w 2015 roku? »

Konsument a umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa

Aktualizacja: 13.05.2014

Konsument jako podmiot nieprofesjonalny jest objęty szczególną ochroną. W przypadku specyfiki umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy, jest ona szczególnie istotna. »

Umowa na odległość

Aktualizacja: 14.05.2014

Umowy na odległość dotyczą najczęściej sprzedaży wysyłkowej (za pośrednictwem katalogów, ogłoszeń prasowych z wydrukowanym formularzem zakupu, telewizji, itp.) bądź za pośrednictwem kanałów elektronicznych (sklepy internetowe, sprzedaż przez telefon itp.). Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn. »

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 2

Aktualizacja: 01.09.2011

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. Kiedy bycie konsumentem ma znaczenie? »

Zwrot rozpakowanego towaru

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłeś coś przez internet ale chciałbyś to zwrócić? Każdy konsument ma prawo dokonać zwrotu towaru zakupionego przez internet w ciągu 10 dni. W pewnych sytuacjach taki zwrot nie będzie jednak możliwy. »

Ułatwienie dla usługodawców i usługobiorców – punkt kontaktowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Usługodawcy i usługobiorcy będą mogli korzystać z punktu kontaktowego, który powstała przy ministerstwie gospodarki. Chodzi o usługi świadczone drogą elektroniczną. »

Poradnik na święta: zakupy w internecie

Aktualizacja: 01.08.2014

E-handel to coraz powszechniejsza forma zakupów. W sklepie wirtualnym konsumenci mają o wiele większe prawa, niż przy tradycyjnej sprzedaży. Czy jednak chronią one nas dostatecznie? »

Jakie prawa ma konsument, gdy kupuje towar w sklepie internetowym?

Aktualizacja: 18.10.2011

Konsument, który nabywa towar w sklepie internetowym objęty jest szczególnymi regulacjami ochronnymi, które są rezultatem implementacji do polskiego systemu prawnego dyrektywy unijnej. »

Jak bezpiecznie kupować w internecie?

Aktualizacja: 18.10.2011

Sprzedaż towarów w sklepach internetowych rośnie z każdym rokiem. Taka forma zakupów jest bardzo atrakcyjna ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Wiąże się jednak z pewnym ryzykiem, dlatego warto pamiętać o prawach jakie przysługują nam jako konsumentom. »

Zakupy w Internecie - reklamacja uszkodzonej paczki

Aktualizacja: 18.10.2011

Otrzymaliśmy uszkodzoną przesyłkę, a uszkodzenie ewidentnie jest skutkiem niefrasobliwości przewoźnika? Składajmy reklamację. Gdzie najlepiej złożyć reklamację? »

Zakupy w Internecie - kary dla sprzedających

Aktualizacja: 18.10.2011

Czy w przypadku oszustwa, sprzedający może ponieść karę? Oczywiście że tak, nieuczciwy sprzedający może ponieść karę za swoje występki. Oczywiście kara jest uzależniona od skali oszustwa. Jeśli sprzedający wysłał nam podrobiony towar, powinniśmy to zgłosić na policję. Sprzedaż podrobionych towarów podlega karze. Nawet sprzedaż jednej pary podrobionych butów czy jednego flakonu podrobionych perfum podlega karze grzywny, ograniczenia wolności lub nawet pozbawienia wolności do dwóch lat. Jednak to nie wszystko. »

Zakupy w Internecie - na co zwrócić uwagę przed zakupami?

Aktualizacja: 18.10.2011

Internetowe zakupy są z dnia na dzień coraz popularniejszym kanałem dystrybucji najróżniejszych towarów i usług. Mimo dokładania wszelkich starań przez banki czy serwisy aukcyjne, nie sposób uniknąć nieuczciwych sprzedawców. Jednak zanim zajmiemy się samymi zakupami, warto wcześniej zwrócić uwagę na kilka aspektów i odpowiednio się do zakupów przygotować. »

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Treco Inspiracja do sukcesu

Portal dla szkoleniowców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »