REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Samochód, Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy leasingowej

Jednym z kluczowych atutów leasingu – szczególnie w porównaniu z kredytem bankowym – jest ograniczenie formalności do jedynie niezbędnych. W praktyce oznacza to minimalną wymaganą liczbę dokumentów potrzebną do rozpatrzenia wniosku i podpisania umowy.

Kierowco, uważaj na znaki – teraz również na drodze osiedlowej!

Przepisy, jakie obowiązują na drogach publicznych, muszą być także przestrzegane na drogach wewnętrznych, wchodzących w skład tzw. strefy ruchu. Zmiany w tej kwestii weszły w życie 4 września 2010 r.

Ułatwienie dla usługodawców i usługobiorców – punkt kontaktowy

Usługodawcy i usługobiorcy będą mogli korzystać z punktu kontaktowego, który powstała przy ministerstwie gospodarki. Chodzi o usługi świadczone drogą elektroniczną.

Dlaczego warto zatrzymać paragon?

Robiąc zakupy powinniśmy upomnieć się o paragon. Może on stać się pomocny przy reklamacji. Z drugiej strony brak paragonu nie może być powodem odrzucenia reklamacji.

REKLAMA

Co składa się na procedurę likwidacji szkody wyrządzonej w pojeździe przedsiębiorcy?

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą używa w tym celu różnych urządzeń. Bardzo często posiada również środki transportu. Środki transportu podlegają zawsze obowiązkowemu ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej, a także mogą podlegać ubezpieczeniu autocasco.

Jakie są zasady świadczenia usług?

Ułatwienia w podejmowaniu i wykonywaniu działalności usługowej to główny cel ustawy o świadczeniu usług na terytorium RP. Ustawa weszła w życie w kwietniu 2010 r.

E-zakupy: konsument nie ponosi kosztów wysyłki

Przy odstąpieniu od umowy zawartej przez Internet sprzedawca nie może żądać zwrotu poniesionych przez niego kosztów wysyłki. Jednak za odesłanie towaru musi zapłacić konsument.

Poradnik na zimę: reklamacja butów

Za nami pierwszy atak zimy. Większość z nas czekała chwila prawdy: czy nasze buty wytrzymają zimowe warunki? Tym, którzy srodze się zawiedli polecamy zapoznać się z garścią praktycznych porad dotyczących reklamacji.

REKLAMA

Subiektywny przegląd absurdalnych przepisów prawa

Wedle opinii Polaków nasze prawo jest w dużej mierze absurdalne. Są jednak ustawodawcy, którzy w kreatywności biją naszych posłów na głowę. Bo dlaczego ze ślimaka nie zrobić ryby, a kogutom zabronić piania w obrębie miasta?

Na co uważać wykupując assistance

Padający śnieg i temperatury spadające poniżej zera nie są zbyt przyjazne dla ruchu drogowego. Wzrost liczby awarii i kolizji to norma dla samochodów poruszających się po tonących w śniegu miejskich uliczkach oraz autostradach. Niektórzy kierowcy, aby uniknąć nieprzyjemnych skutków niebezpieczeństw czyhających na drogach decydują się na skorzystanie z assistance. Na co powinni uważać wybierając ofertę?

Jak zima wpływa na flotę firmową

Zima to okres wytężonej pracy dla managerów flot. To na ich brakach spoczywa zapewnienie ciągłości pracy tych kierowców, którzy nie radzą sobie z zimową aurą. Im oni mają więcej pracy z szeroko rozumianą likwidacją szkód, tym więcej przed nimi możliwości w poprawie zarządzania flotą – edukacja.

Czy auto jako środek trwały przynosi korzyści podatkowe

Zakup auta przez przedsiębiorcę, w połączeniu z wprowadzeniem go do ewidencji środków trwałych, uprawnia go do amortyzacji samochodu. Umożliwia to comiesięczne obniżenie podstawy opodatkowania. Dzięki temu prowadzący zapłaci mniejsze podatki.

Rękojmia a gwarancja - uprawnienia konsumenta przy umowie sprzedaży

Umowa sprzedaży to jedna z częściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy. Jakie mamy wtedy prawa?

Jak reklamować powszechne usługi pocztowe?

W razie nieprawidłowego wykonania powszechnej usługi pocztowej, konsument ma prawo wnieść reklamację. Do sądu może się udać dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.

Eko driving dla firm - technika jazdy - cz. 1

W poprzednich odcinkach dotyczących eko drivingu ogólnie omówiłem jego zasady oraz skupiłem się na najważniejszym elemencie naszego samochodu - oponie. A zatem najwyższy czas, aby poświęcić ten odcinek na technikę jazdy eko wykorzystywaną w ruchu.

Eko driving dla firm - technika jazdy - cz. 2

W poprzednich odcinkach dotyczących eko drivingu ogólnie omówiłem jego zasady oraz skupiłem się na najważniejszym elemencie naszego samochodu - oponie. A zatem najwyższy czas, aby poświęcić ten odcinek na technikę jazdy eko wykorzystywaną w ruchu.

Eko driving dla firm - technika jazdy - cz. 3

W poprzednich odcinkach dotyczących eko drivingu ogólnie omówiłem jego zasady oraz skupiłem się na najważniejszym elemencie naszego samochodu - oponie. A zatem najwyższy czas, aby poświęcić ten odcinek na technikę jazdy eko wykorzystywaną w ruchu.

Prawo łagodne dla piratów drogowych

Kierowca straci prawo jazdy za przekroczenie 48 punktów karnych w ciągu dwóch lat. Świeżo upieczeni kierowcy, jeżeli nie będą ostrożnie jeździć mogą stracić uprawnienia za pięć wykroczeń.

Czym różni się leasing operacyjny od najmu długoterminowego

Gdy przedsiębiorca słyszy słowo leasing, jego pierwsze skojarzenie to wynajem samochodu. Dzieje się tak, ponieważ w kategorii działalności gospodarczej częstym zabiegiem racjonalizacji kosztów, stosowanym przez przedsiębiorców, jest właśnie branie samochodu w leasing. Nie jest to jednak jedyny wariant, bowiem alternatywnym rozwiązaniem wobec leasingu jest najem długoterminowy. Która opcja jest lepsza? Jakie są różnice?

Poradnik na święta: zakupy w internecie

E-handel to coraz powszechniejsza forma zakupów. W sklepie wirtualnym konsumenci mają o wiele większe prawa, niż przy tradycyjnej sprzedaży. Czy jednak chronią one nas dostatecznie?

Jakie są podstawowe prawa konsumenta w Czechach

Od 7 dni do nawet roku – tyle czasu może mieć czeski konsument na odstąpienie od umowy. Planujesz otworzyć biznes w Czechach? Zobacz jakie prawa będą mieli Twoi klienci.

Poczta Polska ukarana za nieterminowe przesyłki

Nieterminowe dostarczanie przesyłek narusza zbiorowe interesy konsumentów – w 2008 r. stwierdził Prezes UOKiK. Teraz jego decyzję potwierdził sąd. Poczta Polska zapłaci karę.

Poradnik na święta. Reklamacja krok po kroku.

Reklamacja to ostatnia rzecz o jakiej myślimy przy zakupie produktu. Wszak nie ma potrzeby, by reklamować nowy, ładnie opakowany i sprawny towar. Problem pojawia się wtedy, gdy okazuje się to nieprawdą. Tylko jak sporządzić reklamację?

Przerabianie ciężarówek na samochody osobowe bywa opodatkowane akcyzą

Jak powszechnie wiadomo, ustawa o podatku akcyzowym nakłada podatek akcyzowy na samochody osobowe, omijając jednocześnie szerokim łukiem samochody ciężarowe, które nie są objęte tym podatkiem.

Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?

Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie?

Zwrot towaru, czyli o czym wiedzieć zanim kupisz prezent?

Okres przygotowań do Świąt to także czas, kiedy gorączkowo poszukujemy prezentów dla bliskich. Nie zawsze jednak nasz wybór może przypaść do gustu obdarowanemu. Wtedy pojawia się podstawowe pytanie. Jak zwrócić towar?

UOKiK karze firmę windykacyjną za wprowadzanie w błąd

Firma windykacyjna Intrum Justitia znalazła się na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wątpliwości urzędników wzbudziły listy, jakie spółka wysyłała do dłużników.

Jak nie dać się oszukać sprzedawcy aut poleasingowych

Szukasz funkcjonalnego, a jednocześnie niedrogiego samochodu, oglądasz auta w komisach, wertujesz serwisy internetowe… Wreszcie znajdujesz swój „ideał” – auto poleasingowe, jest w dobrym stanie technicznym, a do tego ma promocyjną cenę. Myślisz: „Super okazja!”. Poczekaj. Sprawdź, czy oferta nie jest podszyta oszustwem.

Jak stosować eko driving w firmie – opony

Zanim przejdę do samej techniki jazdy eko przypomnijmy sobie zasadniczy cel eko drivingu. Oczywiście jest nim oszczędność finansowa zarówno ta chwilowa obserwowana przez nas na stacji benzynowej, jak i ta długofalowa dotycząca układu jezdnego, hamulcowego itd.

Olbrzymia kara dla operatora Ery

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Polską Telefonię Cyfrową (PTC), operatora sieci komórkowej Era. Za utrudnianie kontroli spółka może zapłacić 123 mln zł.

Kiedy i co trzeba zrobić, żeby skutecznie zwrócić niechciany towar?

Obowiązujące przepisy nie wspominają o prawie konsumenta do zwrotu pełnowartościowego towaru zakupionego w „tradycyjnym” sklepie, bez podawania przyczyn. Bez wyraźnej zgody sprzedawcy zwrot taki nie jest więc możliwy.

Niedozwolone praktyki na rynku lokalnym w Poznaniu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom stosowanym przez poznańskich przedsiębiorców. Efekt? Wprowadzanie w błąd konsumentów oraz niedozwolone praktyki.

Umowa o kredyt konsumencki - krok po kroku

Zanim zdecydujemy się na zakup na raty lub kredyt konsumencki, powinniśmy być świadomi szeregu uprawnień, które ustawodawca przyznaje konsumentowi oraz kredytodawcy. O jakich uprawnieniach mowa?

Jakie prawa ma konsument, gdy kupuje towar w sklepie internetowym?

Konsument, który nabywa towar w sklepie internetowym objęty jest szczególnymi regulacjami ochronnymi, które są rezultatem implementacji do polskiego systemu prawnego dyrektywy unijnej.

Kto najbardziej zawodzi oczekiwania konsumentów?

Wysoko oceniamy rynek książki i czasopism. W transporcie najwyższe notowania mają linie lotnicze. Z drugiej strony najgorzej oceniamy emerytury, nieruchomości, czy usługi internetowe. Sprawdź, które segmenty rynku nie spełniają oczekiwań konsumentów.

Eko driving – moda czy konieczność

Czym jest eko driving? To nowoczesne pojęcie kojarzy się większości kierowców najogólniej rzecz ujmując z ekologią. I trochę w tym racji jest. W tym jednak przypadku głównie chodzi o to, co w obecnych czasach jest jednym z istotniejszych elementów funkcjonowania przede wszystkim przedsiębiorstw. Tym elementem jest szeroko pojętą ekonomia.

Kto i kiedy jest konsumentem?

Głównym celem przepisów regulujących obrót konsumencki jest ochrona i zabezpieczenie interesów konsumenta. Nie zawsze jednak będziemy konsumentem.

Zwrot towaru. Czy można oddać zbyt ciasny garnitur?

Niedawno w jednym ze sklepów kupiłem garnitur. Niestety podczas mierzenia w domu okazało się, że jest zbyt ciasny. Sprzedawca nie chce jednak przyjąć zwrotu. Czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy?

Jak ustalić koszty uzyskania przychodów dla prezesa zarządu


Czasem koszty uzyskania umowy zlecenia z prezesem spółki można ustalić w wysokości 20%. Będzie to możliwe jeżeli prezes jako zleceniobiorca nie wykonuje czynności zarządczych i nie ma prawa samodzielnego składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w imieniu spółki. W takiej sytuacji nie będzie to umowa o zarządzanie ani kontrakt menedżerski i będzie można zastosować ryczałtowe koszty uzyskania przychodu. Tak uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z 5 sierpnia 2010 r. (IBPBII/1/415-366/09/ASz).

Jak przenieść numer telefonu?

Zmiana operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru to prosta i bezpłatna usługa, która może się ograniczyć do jednej wizyty w salonie telekomunikacyjnego dostawcy.

Operator nie może rozwiązać umowy bez powiadomienia abonenta

Postanowienia umowne, w których operator rezerwuje sobie prawo do rozwiązania umownego bez wcześniejszego powiadomienia o tym klienta są niedozwolone.

Kto odpowiada za bagaż zniszczony w czasie podróży?

Za rzeczy, które podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, przewoźnik ponosi odpowiedzialność tylko, o ile szkoda powstała z jego winy. Pamiętaj zawsze o tym, by udokumentować fakt zniszczenia bagażu.

Podróż na Wszystkich Świętych – uważaj na niespodzianki

Na początku listopada Polacy przemierzają setki kilometrów, aby zapalić symboliczny znicz. Co się jednak stanie, jeżeli przygotowane do podróży auto odmówi posłuszeństwa lub popsuje się w trasie? Sprawdź, co można zrobić, aby taka sytuacja nie stała się przyczyną powrotu do domu.

Assistance i IT – wzajemna współpraca

Nowe technologie, które niemal codziennie pojawiają się na światowym rynku, nieustannie wpływają na jego kształt. Rolą IT w firmach assistance stało się więc wsparcie działalności w kilku kluczowych obszarach: realizacji pomocy, rozwoju oferty i prowadzeniu analiz, decydujących o kierunku działalności całej firmy.

Jak prawidłowo oznaczyć produkt ceną?

Wywieszki na których znajduje się cena za określony produkt powinny zawierać również niebudzącą wątpliwości informację umożliwiającą identyfikację produktu i ceny. Jest to jednak często zaniedbywane przez sprzedawców.

Szybciej na autostradach

Senat przyjął w piątek (22 października) projekt nowelizacji ustawy o ruchu drogowym. Limit dozwolonej prędkości na autostradach zostanie zwiększony do 140 km/h.

Fotoradar i samochód firmowy – kto płaci mandat

Za wykroczenia drogowe pracownika nie odpowiada pracodawca. Co więcej, w razie potrzeby, pod groźbą kary grzywny, musi on wskazać winnego.

Jakie mamy kredyty samochodowe – przegląd ofert

Szukając kredytu samochodowego, którym będziemy chcieli sfinansować zakup nowego pojazdu, kieruj się nie tylko ceną kredytu – niektóre banki samochodowe oferują bowiem specjalne rabaty na zakup konkretnych marek, a „zwykłe” – interesujące zniżki i promocje.

Kradzież samochodu finansowanego poprzez leasing – i co dalej

Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą i postanowiłeś zawrzeć umowę leasingu musisz liczyć się z tym, iż kradzież auta pociąga za sobą dodatkowe formalności wobec leasingodawcy. Spoczywa na Tobie m.in. obowiązek zawiadomienia leasingodawcy o kradzieży samochodu. Jak to wygląda w praktyce?

Jak się ma rynek wynajmu długoterminowego

Pierwsze półrocze 2010 roku było dla wynajmu aut firmowych okresem przegrupowań na rynku oraz porządkowania „własnego portfela”. Jak podaje Instytut Keralla Research - zmniejszyła się liczba klientów, nastąpiła migracja z zarządzania do full service leasingu.

REKLAMA