Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowy deweloperskie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie trudno sobie wyobrazić sytuację, w której deweloper oferujący mieszkania bądź domy do sprzedaży spóźnia się z realizacją inwestycji. Aby zabezpieczyć interes potencjalnych nabywców umowy deweloperskiej zawierane przez deweloperów przewidują zazwyczaj klauzule umowne polegające na zastrzeżeniu kary umownej na wypadek niewykonania albo nienależytego wykonania zobowiązania wynikającego z umowy deweloperskiej.
Umowa z deweloperem to jeden z kontraktów nazwanych, uregulowany na mocy ustawy o ochronie praw nabywcy domu jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego. Nad prawidłowością zawieranych umów deweloperskich czuwa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK wskazuje, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy z deweloperem.
Zmiana umowy deweloperskiej nie jest konieczna w sytuacji, gdy załączniki do umowy nie są ponumerowane. Brak numeracji załączników nie wpływa na zmianę treści umowy deweloperskiej.
Tzw. 2% margines tolerancji to granica w różnicy powierzchni mieszkania projektowanego i lokalu wykonanego. Margines tolerancji określany jest w umowie deweloperskiej. Decyduje on o uprawnieniu kupującego do odstąpienia od umowy.
Umowy deweloperskie zawierane są między deweloperem, czyli przedsiębiorcą a nabywcą mieszkania. Przy zakupie mieszkania należy dokładnie sprawdzić treść całej umowy, aby uniknąć w przyszłości wieloletniej walki o skuteczne dochodzenie roszczenia. Jakich pułapek można spodziewać się w umowie deweloperskiej?
Odpowiedzialność dewelopera za jakość wykonanych przez niego prac jest niekwestionowana, jak zaś przedstawia się odpowiedzialność za prace powierzone przez dewelopera firmie zewnętrznej?
Wejście w życie ustawy deweloperskiej było z pewnością krokiem we właściwym kierunku w procesie ucywilizowania relacji kupujący – sprzedający na rynku budownictwa deweloperskiego. Jednym z podstawowych środków ochrony konsumenta wprowadzonych przepisami ustawy był wymóg tworzenia rachunków powierniczych dla poszczególnych inwestycji. Praktyka rynkowa pokazuje, że nawet po sześciu miesiącach funkcjonowania ustawy, nie wszyscy dostosowali się do tego wymogu.
Zawarliśmy z deweloperem umowę sprzedaży mieszkania. Jeżeli okaże się, że będzie ono miało wady, to czy można żądać naprawienia ich na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Czy konieczne jest sporządzenie protokołu odbioru? Czy po sporządzeniu takiego protokołu nie będzie można już zgłaszać żadnych wad?
Stosowanie niedozwolonych klauzul umownych w umowach z konsumentami może okazać się bardzo kosztowne dla przedsiębiorcy. Przekonał się o tym ostatnio jeden z największych deweloperów - J.W. Construction. Spółka musi zapłacić prawie 1,7 mln złotych.
Strony zawierając umowę zobowiązują się do jej wykonania zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Jeżeli deweloper nie przestrzega warunków umowy, to ponosi za to odpowiedzialność odszkodowawczą. Kupujący musi mieć pewność, że otrzyma nieruchomość, taką na jaką się umawiał.
Cena jaka została ustalona przez strony i wpisana do umowy zawartej z deweloperem powinna być sztywna. Jeżeli deweloper dokonuje jej podwyższenia, to kupujący powinien mieć zagwarantowane w umowie prawo do odstąpienia od umowy.
Na podstawie raportu z kontroli wzorców umownych stosowanych w umowach deweloperskich, sporządzonego przez Urząd Ochrony Konurencji i Konsumentów, można przedstwaić listę najczęsciej spotykanych postanowień umownych wykorzystywanych na rynku  nieruchomości.