REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zwrot towaru, Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak prawidłowo czytać etykiety energetyczne?

Etykiety energetyczne to krótkie informacje zawierające cenne dane o parametrach technicznych sprzętów gospodarstwa domowego. Czy warto je czytać? Jak prawidłowo odczytać informacje zwarte w etykiecie energetycznej, by ocenić i porównać właściwości produktów?

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.

Spór konsumenta z instytucja finansową

Konflikt pomiędzy konsumentem a instytucją finansową może być rozwiązany nie tylko za pośrednictwem organu sądowego. Jako konsumenci możemy korzystać z pomocy instytucji takich jak miejski i powiatowy rzecznik konsumentów, rzecznik ubezpieczonych, arbiter bankowy czy Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego.

Większa ochrona danych osobowych w sieci

12 marca Parlament Europejski przyjął nowelizację przepisów dotyczących ochrony danych osobowych przesyłanych do krajów trzecich. Takie działania mają zapewnić większe bezpieczeństwo obywateli a firmom ułatwić pracę za granicą. Dodatkowo zwiększono wysokość kar do 100 mln euro bądź 5% globalnych obrotów za nieprzestrzeganie prawa.

REKLAMA

Czy od odstąpienia od umowy na odległość grozi kara?

Konsument, który dokonał zakupu na odległość czyli na przykład za pomocą sklepu internetowego ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyn w wyznaczonym terminie. Zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2011/83/UE termin ten zostanie wydłużony w czerwcu 2014r.

Czym jest gwarancja europejska?

Gwarancja europejska oznacza dokument gwarancyjny wystawiony najczęściej przez producenta, który jest ważny na terenie wszystkich Państw Członkowskich Unii Europejskiej. Termin gwarancji europejskiej jest terminem potocznym i występuję jedynie w praktyce.

Jak bezpiecznie zrobić zakupy grupowe?

Zakupy internetowe cieszą się ciągle niemalejącą popularnością. Ze względu na atrakcyjne oferty cenowe klienci chętnie decydują się na zakupy grupowe. Jakie prawa przysługują im w związku z wyborem specyficznej formy sprzedaży, jaką są zakupy grupowe?

Jakie prawa mają konsumenci? – nowe przepisy

W nowo przyjętej ustawie o prawach konsumenta zostały ujednolicone przepisy dotyczące zawierania umów z konsumentami w lokalu firmy, poza lokalem przedsiębiorstwa oraz przez internet. Co to oznacza dla klientów ? Otóż będą oni mogli odstąpić od umowy w terminie 14 dni jeżeli umowa została zawarta na odległość.

REKLAMA

Szybki kredyt konsumencki? Warto przemyśleć

Szereg portali internetowych na każdym kroku kusi konsumentów swoimi ofertami szybkich kredytów. Nie zawsze jednak jest to przemyślana decyzja. Czynników jest wiele – zagraniczna wycieczka last minute, zakup sprzętu po promocyjnej cenie i wiele innych. Na co należy uważać przy zaciąganiu szybkiego kredytu?

Jak skutecznie zwrócić towar kupiony przez Internet?

Zakupy przez Internet cieszą się niemalejąca popularnością. Jedną z niewątpliwych zalet zakupów internetowych jest możliwość dokonania zwrotu towaru. Po wejściu w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego UE 2011/83/UE możemy mieć na to aż 12 miesięcy. Jakie więc warunki należy spełnić, by skutecznie zwrócić towar zakupiony przez Internet?

E-handel nowe regulacje

Zmiany proponowane w e-handlu wynikają z konieczności wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE. E-handel, czyli zakupy dokonywane za pośrednictwem sieci internetowej, przewidują możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Jakie inne uprawnienia ma konsument korzystający z e-handlu?

Jak zwrócić towar kupiony na aukcji? - dyskusja z forum

Aukcja internetowa stanowi jedną z form sprzedaży towarów za pośrednictwem sieci. Charakteryzuje się ustalaniem przez nabywców, poprzez licytację, ceny oferowanego towaru. Prawo do dokonania zakupu przysługuje podmiotowi, który wylicytował najwyższą kwotę. Czy mamy możliwość zwrotu towaru kupionego na aukcji internetowej?

Akcja „weź paragon”

Akcja „weź paragon” to inicjatywa Ministerstwa Finansów. W związku z feriami zimowymi akcja „weź paragon” potrwa od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku. Urzędy skarbowe zamierzają przeprowadzić szeroką kampanię kontrolną. Za brak wydania paragonu mogą nałożyć w drodze mandatu kary w wysokości do 3360 zł.

Przepisy dotyczące zakupów w sieci jednolite w całej UE

Unia Europejska przygotowuje wdrożenie nowych przepisów dotyczących zakupów w sieci i prawach konsumenta. Przedsiębiorcy obawiają się wprowadzania zmian w branży e-commerce, jednakże prace jeszcze trwają.

Rusza kolejna edycja akcji "Weź paragon"

Ministerstwo Finansów uruchamia kolejną, zimową edycję ogólnopolskiej akcji informacyjnej "Weź paragon". Akcja ma na celu zmianę zwiększenie świadomości obywateli w stosunku do korzyści płynących z pobierania paragonów. Akcja będzie prowadzona w okresie od 20 stycznia do 2 marca 2014 r.

Można reklamować produkty kupione na wyprzedaży

W czasie trwania zimowych wyprzedaży warto pamiętać, że jeżeli produkt zakupiony na wyprzedaży okaże się wadliwy, klient ma takie same prawa do jego zwrotu, jak gdyby go kupił po regularnej cenie.

Bezpieczniejsze zakupy w Unii Europejskiej

Unia Europejska chce zapewnić konsumentom większą ochronę przy dokonywaniu zakupów, w szczególności przez Internet. Czym będzie charakteryzować się ta ochrona?

Lepsza ochrona praw konsumenta

Wdrożenie do prawa polskiego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumenta, uporządkowanie i zintegrowanie przepisów dotyczących odpowiedzialności, za jakość rzeczy sprzedanej w szczególności przepisów stanowiących transpozycję dyrektywy o sprzedaży konsumenckiej, wdrożonej do polskiego porządku prawnego ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - to główny cel przyjętego dzisiaj przez Radę Ministrów projektu ustawy o prawach konsumenta.

Konsumenci chętniej kupują przez Internet

Konsumenci coraz chętniej kupują świąteczne prezenty przez Internet. Najchętniej kupowane są urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety. Wartość rynkowa e-handlu wyniesie nawet 24 mld zł. Internetowe zakupy są atrakcyjne ze względu na możliwość zwrotu produktu bez podawania powodu w terminie 10 dni.

Konsumenci dyskryminowani przez e-przedsiębiorców

Jak wskazuje raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich europejscy konsumenci są dyskryminowani w sieci. Czy kiedykolwiek miałeś problem z zakupem usługi bądź produktu ze względu na miejsce Twojego zamieszkania? Czy zagraniczny e-przedsiębiorca odmówił Ci kiedyś dostarczenia towaru?

Lepsza ochrona konsumentów w sieci

Do połowy przyszłego roku Polska ma czas, żeby wdrożyć unijne przepisy chroniące klientów kupujących za pośrednictwem internetu. Klienci sklepów internetowych będą mieli więcej czasu na odstąpienie od umowy, a informacja o produkcie lub usłudze ma być bardziej przejrzysta.

Za źle wykonaną usługę online odpowiada wykonawca

UOKiK rozpoczął działania związane z rozpoznawaniem skarg dotyczących nieterminowego wykonywania usług bądź ich niską jakość. Z badań wynika, iż za źle wykonaną usługę odpowie jej wykonawca, a nie portal.

Umowy przedsiębiorców z konsumentami a właściwość umowna sądu

W umowach pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem występujących w obrocie gospodarczym często stosowanym postanowieniem jest poddanie oznaczonemu sądowi sporów, które w przyszłości mogą mieć miejsce w związku z ich zawarciem lub wykonywaniem.

Wzór reklamacji dotyczącej wymiany towaru

Wzór reklamacji dotyczącej wymiany towaru. Obniżenie ceny zakupionego towaru to jeden ze sposobów reklamacji wadliwej rzeczy. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny!

Wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny

Wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny. Obniżenie ceny zakupionego towaru to jeden ze sposobów reklamacji wadliwej rzeczy. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny!

Wzór reklamacji dotyczącej pełnego zwrotu ceny

Prezentujemy wzór reklamacji dotyczący pełnego zwrotu ceny. Zwrot pełnej ceny to jeden ze sposobów reklamacji wadliwego towaru. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej pełnego zwrotu ceny!

Lojalność klienta cz. I.

Utrzymanie ciągłości funkcjonowania firmy, to jeden z podstawowych obowiązków jej właściciela. Aby się z niego wywiązywać muszą być spełnione trzy warunki. Po pierwsze, firma musi mieć produkt; po drugie, zachowywać płynność finansową ; wreszcie po trzecie, musi mieć klientów, którzy ten produkt od niej kupią.

Zmiany w e – sklepach od 2014 r.

Od 25 grudnia 2014 r. na zwrot zakupionego towaru w sieci konsument będzie miał czternaście dni zamiast dziesięciu. Wprowadzone zostaną również ułatwienia w reklamacji wadliwego towaru. Właściciele e-sklepów będą zobowiązani do wprowadzenia zmian w systemie informacyjnym, regulaminach i procedurach sprzedaży.

Ubezpieczenie NNW dla studentów

Całoroczne ubezpieczenia NNW zwykle, wraz z ubezpieczeniem kosztów leczenia, dodawane są do kart młodzieżowych, popularnych szczególnie wśród studentów wyższych uczelni, którzy podróżują. Ubezpieczenia te bowiem najczęściej obejmują terytorium całego świata.

Korzystne dla konsumentów zmiany w funkcjonowaniu e-sklepów w 2014 roku

Pod koniec roku roku zaczną obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o prawach konsumenta. Czternaście dni zamiast dziesięciu na zwrot zakupionego w sieci towaru, łatwiejsza reklamacja wadliwego produktu, nowe możliwości dochodzenia swoich praw – to najważniejsze dla konsumentów e-sklepów zmiany w nowelizacji ustawy.

Profilowanie i śledzenie w Internecie

Profilowanie, śledzenie w sieci (ang. web tracking), edukacja cyfrowa oraz jawność praktyk w zakresie ochrony danych osobowych to najważniejsze tematy rezolucji przyjętych przez rzeczników ochrony danych osobowych podczas 35. Międzynarodowej Konferencji Rzeczników Ochrony Danych i Prywatności.

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom.

Czym jest leasing konsumencki?

Leasing konsumencki jest to usługa polegająca na finansowaniu używania rzeczy przez konsumentów, a więc osoby nieprowadzące działalności gospodarczej. Z jakich powodów leasing konsumencki nie cieszy się w Polsce dużą popularnością?

Leasing finansowy zawarty z konsumentem

Umowa leasingu finansowego może być zawarta również z konsumentem, czyli osobą nieprowadząca własnej działalności gospodarczej. Jakie są różnice pomiędzy leasingiem finansowym zawartym z przedsiębiorcą a konsumentem?

Umowa zawarta z przedsiębiorcą na odległość

Przedsiębiorca zawierający umowę z konsumentem na odległość jest zobowiązany spełniać określone obowiązki, które nakłada na niego ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?

Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości.

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku to efekt implementacji nowej dyrektywy unijnej. Zmiany polskich przepisów będą dotyczyły handlu (sprzedaży towarów i usług) w Internecie. Nowa ustawa ma bowiem wejść w życie w grudniu 2014 roku.

Wakacje 2013 - vademecum turysty

Jak świadomie korzystać z praw pasażera, jak złożyć reklamację od wadliwej usługi turystycznej. Gdzie znajdziemy mapę korków drogowych, a gdzie czystych kąpielisk. Co wolno przywozić turyście w bagażu, a za co zapłaci cło. Czy wakacyjne zarobki mają podatkowe konsekwencje?

Zwrot towaru zakupionego na prezentacji

Zwrot towaru zakupionego na prezentacji może przysparzać wątpliwości ze względu na specyfikę tej formy zakupów. Ochrona konsumenta w przypadku zawarcia umowy z przedsiębiorcą podczas jego prezentacji handlowej jest jednak daleko posunięta.

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych może budzić pewne wątpliwości ze względu na stosowanie przez biura podróży wyłączeń w umowach zawieranych ze swoimi klientami.

Więcej praw dla konsumentów

Na odstąpienie od od umowy zawartej przez internet, czy telefon będzie dwa tygodnie (14 dni), a nie jak teraz - 10 dni. Prawo to będzie przysługiwać konsumentom przy zakupach w całej Unii Europejskiej. W Kodeksie cywilnym wprowadzone będą istotne zmiany ułatwiające reklamację towaru przez konsumenta. To niektóre zmiany wynikające z założeń do projektu ustawy o prawach konsumentów oraz o zmianie ustawy Kodeks cywilny i innych ustaw, które zostały przyjęte przez rząd 21 maja 2013 r.

Prawa podróżujących pociągiem i samolotem - poradnik na majówkę

Jakie prawa przysługują nam w przypadku odwołanego lotu? Co robić, gdy pociąg się opóźnia?

Zakup produktów żywnościowych - prawa konsumenta

Przepisy odmiennie traktują obowiązki przedsiębiorców i uprawnienia konsumentów w odniesieniu do żywności w opakowaniach oraz produktów bez opakowań lub pakowanych w miejscu sprzedaży. Jak bezpiecznie robić zakupy świąteczne i nie tylko?

Pliki cookies - co powinniśmy o nich wiedzieć?

Pliki cookies (ciasteczka) dotychczas mogły być przetwarzane do czasu, kiedy użytkownik wyrazi sprzeciw. Obecnie właściciel strony internetowej zobowiązany jest przed przetwarzaniem informacji o użytkowniku do uzyskania jego zgody. Rzecznik prasowy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji wyjaśnia użytkownikom portalu Wieszjak.pl czym są ciasteczka i co oznacza w praktyce akceptacja polityki prywatności.

Prawa pasażerów podróżujących autobusami w UE

Pasażerowie i przewoźnicy autokarowi wiedzieć powinni, że od 1 marca 2013 r. w obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 181/2011 dotyczące praw pasażerów autobusów i autokarów, które podróżującym tymi środkami transportu zapewnia nowe prawa w całej UE. W rozporządzeniu ustanowiono podstawowe prawa podróżnych, a na przewoźników autobusowych i autokarowych oraz na zarządców terminali nałożono szereg obowiązków związanych z odpowiedzialnością wobec pasażerów.

UOKIK: Niedozwolone postanowienia umowne

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję dotyczącą stosowania niedozwolonych postanowień umownych i nieuczciwych praktyk rynkowych w treści umów, ulotek i instrukcji handlowych.

Czy warto likwidować egzekucyjny tytuł bankowy?

Pomysł zlikwidowania bankowego tytułu egzekucyjnego może okazać się niekorzystny dla klientów banków. Koszty jego likwidacji prawdopodobnie pokryją klienci a nie banki.

Przedsiębiorcy stracą na upublicznieniu informacji o działalności firmy

Nowelizowana ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów proponuje wiele rozwiązań, które są niekorzystne dla przedsiębiorców. Jakie zmiany są planowane?

Jak należy oznaczać sprzęty elektryczne?

1 lutego wchodzą przepisy dotyczące obowiązku informowania o efektywności energetycznej wszystkich sprzedawanych w Polsce sprzętów elektrycznych. Co jeszcze zmieniają nowe przepisy?

Gdzie można wyrobić paszport w 2013 roku

Nie trzeba już będzie koniecznie wyrabiać paszportu w tym województwie, w którym jesteśmy zameldowani. Od 17 stycznia 2013 r. paszport (także paszport tymczasowy) można wyrobić w każdym punkcie paszportowym u dowolnie wybranego wojewody na terenie całej Polski. Tam, gdzie złożymy wniosek paszportowy, będziemy moglli odebrać wystawiony paszport.

REKLAMA