REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ARiMR: susza 2024. Można złożyć wniosek do 16 kwietnia 2025 r. [3 formy wsparcia]

susza 2024 arimr wsparcie dla rolników 3 tys. zł wnioski kwiecień
Susza 2024 ARiMR - wsparcie dla rolników 3 tys. zł, wnioski kwiecień 2025
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Susza, która dotknęła rolników w 2024 r. stanowi podstawę do złożenia wniosku o wsparcie z ARiMR. Dostępne są 3 różne formy pomocy finansowej. Wnioski można składać tylko do 16 kwietnia 2025 r.

ARiMR a susza 2024

Do 16 kwietnia 2025 r. rolnicy, w których gospodarstwach ubiegłoroczna susza wyrządziła szkody, mogą się ubiegać o wsparcie. ERiMR uruchomiła 3 programy pomocy finansowej. Nabory są prowadzone za pośrednictwem PUE ARiMR. Do tej pory złożonych zostało 15 tys. wniosków.

REKLAMA

REKLAMA

3 tys. zł dla rolników

Wsparcie dotyczy rodzin rolniczych i rolników niepozostających w związku małżeńskim, w których gospodarstwach szkody spowodowane w 2024 r. przez suszę – obliczone za pomocą publicznej aplikacji – wyniosły co najmniej 15 proc. średniej rocznej produkcji roślinnej i spowodowały obniżenie dochodu o co najmniej 6,4 tys. zł.

Pula środków na ten cel wynosi 250 mln zł. Jeżeli nie będzie konieczności zastosowania współczynnika korygującego, kwota pomocy dla wnioskodawcy wyniesie 3 tys. zł.

Ważne

Warto zaznaczyć, że wsparcie to nie przysługuje rolnikom ubiegającym się o dofinansowanie w ramach któregoś z ubiegłorocznych naborów wniosków o pomoc klęskową i tegorocznego, który dotyczy strat powyżej 30 proc. średniej rocznej produkcji roślinnej.

Od 1 tys. zł na ha do 3 tys. zł na ha dla producentów rolnych

Pomoc finansowa skierowana jest do producentów rolnych, w których gospodarstwach szkody w 2024 r. – obliczone za pomocą publicznej aplikacji – wyniosły powyżej 30 proc. średniej rocznej produkcji roślinnej. Stawki pomocy to:

REKLAMA

  • 3000 zł/ha upraw rolnych ze stratą co najmniej 70 proc. plonu;
  • 2000 zł/ha upraw rolnych ze stratą co najmniej 50 proc. i mniej niż 70 proc. plonu;
  • 1000 zł/ha upraw rolnych ze stratą co najmniej 30 proc. i mniej niż 50 proc. plonu.

Łączna wysokość wsparcia w przypadku pojedynczego rolnika nie może przekroczyć 80 proc. kwoty obniżenia dochodu a w przypadku gospodarstw na obszarach ONW – 90 proc. Co istotne, jeśli suma wnioskowanej pomocy finansowej przekroczy 80 mln zł, zostanie zastosowany współczynnik korygujący.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ważne

Należy podkreślić, że ta pomoc finansowa nie przysługuje rolnikom ubiegającym się o dofinansowanie w ramach któregoś z ubiegłorocznych naborów wniosków o pomoc klęskową i tegorocznego, który dotyczy co najmniej 15 proc. strat w średniej rocznej produkcji roślinnej.

Zwrot dwóch rat podatku rolnego - susza 2024

Wsparcie w postaci równowartości kwoty 3. i 4. raty ubiegłorocznego podatku rolnego przysługuje rolnikom, w których gospodarstwach szkody w 2024 r. – obliczone za pomocą publicznej aplikacji – wynoszą powyżej 30 proc. średniej rocznej produkcji roślinnej. Łączna wysokość wsparcia w przypadku pojedynczego rolnika nie może przekroczyć określonych limitów kwoty obniżenia dochodu.

Źródło: gov.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Infor.pl
Nadciśnienie i orzeczenie o stopniu niepełnosprawności. Czy to możliwe?

Czy z nadciśnieniem dostanę orzeczenie o stopniu niepełnosprawności? Na tak zadane pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od konkretnego przypadku i tego czy wskutek nadciśnienia doszło do naruszenia sprawności organizmu. Jakie są aktualne przepisy? Czy osoby z nadciśnieniem mogą uzyskać zasiłek pielęgnacyjny?

Nowelizacja Prawa oświatowego przyjęta. Od 2026 r. duże zmiany w szkołach, egzaminach i podstawie programowej

Senat poparł bez poprawek nowelizację Prawa oświatowego. Zmiany obejmują m.in. nowe zasady tworzenia podstaw programowych, powrót do kwietniowego terminu egzaminu ósmoklasisty, modyfikacje w nadzorze pedagogicznym oraz wyższe opłaty za dopuszczanie podręczników. Część reform zacznie obowiązywać już od roku szkolnego 2026/2027.

Przełom dla podatników w 2025: Prezydent podpisał dwie ustawy ograniczające zapędy skarbówki

Uprawnienia aparatu skarbowego systematycznie rosną. Prawie każdego dnia docierają do nas informacje o kolejnych zmianach prawnych rozszerzających możliwości fiskusa do poziomu jeszcze niedawno trudnego do wyobrażenia. W tym kontekście szczególnie pozytywnie wybrzmiewa podpisana przez Prezydenta nowelizacja Ordynacji podatkowej, która działa na korzyść osób i firm płacących podatki. W rzeczywistości mamy do czynienia z dwoma odrębnymi, krótkimi aktami prawnymi, przyjętymi tego samego dnia. Obydwie regulacje już weszły w życie i mogą skutecznie ograniczyć zapędy administracji skarbowej.

Obowiązują nowe zasady oceny pracy nauczycieli. MEN upraszcza kryteria i wprowadza większą przejrzystość

28 listopada weszły w życie znowelizowane przepisy dotyczące oceny pracy nauczycieli. Ministerstwo Edukacji Narodowej przekonuje, że zmiany mają zapewnić większą transparentność, jednolitość i sprawiedliwość ocen, a także realnie wspierać rozwój zawodowy pedagogów. Uproszczono kryteria, zmieniono skalę punktacji i wprowadzono nowe obowiązki dyrektorów.

REKLAMA

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Nawet 3500 zł na ferie zimowe dla seniorów w 2026 r. Można już składać wnioski o świadczenie

Ferie zimowe w 2026 r. zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi – wzmożona aktywność turystyczna. Na zimowy wypoczynek – z dofinansowaniem od byłego pracodawcy lub ze środków PFRON, mogą liczyć również seniorzy. Jakie warunki muszą spełnić, aby otrzymać świadczenie i o jakich kwotach mowa?

Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Kiedy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

Elektroniczny obieg faktur i dokumentów kosztowych – jak przyspieszyć rozliczenia i przygotować firmę na KSeF

W większości organizacji obieg faktur kosztowych i dokumentów zakupowych działa według ustalonych schematów akceptacji i procedur. Jednak obecne procesy — choć często działają poprawnie — mogą być szybsze, bardziej przewidywalne, lepiej zautomatyzowane i zapewniać wyższą jakość danych. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur sprawia, że usprawnienie tych obszarów przestaje być jedynie możliwością — staje się koniecznością. Elektroniczny obieg dokumentów to naturalny kierunek rozwoju, który pozwala skrócić czas rozliczeń, zmniejszyć liczbę błędów i przygotować firmę na nadchodzące zmiany regulacyjne.

REKLAMA

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Jak chronić majątek w czasie kryzysu (np. wojny). Waluta, bank i mieszkanie za granicą, dokumenty potwierdzające własność, dywersyfikacja

Coraz częściej mówi się o obawach przed eskalacją konfliktu zbrojnego w naszym regionie. Ale wojna to tylko jeden ze scenariuszy. Jeszcze gorszy może być globalny reset, który w obecnej sytuacji makroekonomicznej wydaje się być nieuchronny. To już pytanie, nie „czy” tylko „kiedy” kryzys może nadejść.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA