| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Inspekcja pracy > Skarga pracownika do Państwowej Inspekcji Pracy

Skarga pracownika do Państwowej Inspekcji Pracy

Skargę do Państwowej Inspekcji Pracy można wnieść pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

• obecni pracownicy lub byli pracownicy,
• związki zawodowe,
• osoby anonimowe. 

Zgodnie z przepisami prawa skargi do PIP nie zawierające imienia, nazwiska i adresu pozostawia się bez rozpoznania.

• wynagrodzenia za pracę oraz innych świadczeń pieniężnych wynikających ze stosunku pracy,
• nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy,
• warunków pracy,
• zatrudniania młodocianych,
urlopów,
• uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem,
• równego traktowania w pracy,
• lobbingu,
• wypadków,
• zatrudniania osób niepełnosprawnych,
• naruszenia zasad legalności zatrudnienia,
• pracy „na czarno”.

Zobacz również serwis: Inspekcja pracy

Każda skarga powinna być załatwiana bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego lub wnioskodawcę. 

W razie niemożności załatwienia skargi w terminie miesiąca, zawiadamia się skarżącego lub wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia sprawy, oraz o przewidywanym terminie jej załatwienia.

Zobacz także serwis: Urzędy i inspektoraty pracy

Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz. U. z 2007r., Nr 89, poz. 589).

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071)

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Wydra

Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »