| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Co to jest usługa powszechna

Co to jest usługa powszechna

Usługa powszechna to najprościej ujmując cały pakiet usług telekomunikacyjnych, które są dostępne dla wszystkich użytkowników telefonii stacjonarnej. Usługa powszechna powinna charakteryzować się dobrą jakością świadczonych usług oraz odpowiednią, nie za wysoka ceną.

Zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Polski, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie, stanowi usługę powszechną.

Usługa powszechna świadczona jest przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego „wyznaczonego” do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład. Od maja 2006 roku przedsiębiorcą wyznaczonym jest Telekomunikacja Polska S.A.

Co składa się na usługę powszechną

Na zestaw powszechnych usług telekomunikacyjnych składają się:

  • przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta, czyli wskazany w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych adres abonenta, z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej „ISDN”;
  • utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci ISDN, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
  • połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci komórkowych, dotyczy również transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet, jednakże jedynie w zakresie łącza komutowanego/wdzwanianego, nie dotyczy to zaś usług szerokopasmowego dostępu do Internetu (np. w przypadku TP S.A. – usługa neostrada tp);
  • udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;
  • świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
  • świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

Cena

Przedsiębiorca wyznaczony ustala cenę usługi powszechnej lub poszczególnych usług wchodzących w jej skład, w taki sposób aby uwzględniała ona możliwości ekonomiczne użytkowników końcowych. Powinna ona również odpowiadać potrzebom konsumentom poprzez oferowanie różnych pakietów cenowych oraz sposobów korzystania z usług ze szczególnym uwzględnieniem użytkowników będących osobami niepełnosprawnymi.

UOKiK

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Artur Zych

Finansowanie dla firm - kredyty, leasing, faktoring.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »