| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Rezygnacja z zakupu internetowego

Rezygnacja z zakupu internetowego

Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy?

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej przez Internet umowę taką uważa się za niezawartą. Konsument w tym przypadku jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Strony umowy, czyli sprzedawca i konsument muszą zwrócić sobie to co nawzajem sobie świadczyły. W tym przypadku sprzedawca powinien zwrócić otrzymane od kupującego pieniądze

Przepisy wskazują, że zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli w tym czasie sprzedawca nie dokona zwrotu pieniędzy, to można wystosować do przedsiębiorcy na piśmie przed sądowe wezwanie do zapłaty. Warto wspomnieć, że konsument ma prawo żądać odsetek ustawowych od daty dokonania przedpłaty.

Podstawa prawna:

art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Włodzimierz Głowacki i Wspólnicy

Kancelaria prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »