| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Czy produkty żywnościowe można zwrócić do sklepu internetowego

Czy produkty żywnościowe można zwrócić do sklepu internetowego

Ostatnio wiele mówi się na temat zakupów przez Internet i możliwości odstąpienia od takiej umowy. Jednak czy możemy zwrócić produkty żywnościowe zakupione w ten właśnie sposób? A może obowiązują inne zasady przy tego rodzaju zakupach?

Powyższą kwestię reguluje ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Jednym z kluczowych zapisów tego aktu prawnego jest prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyn w terminie 10 dni. Sprzedawca musi nas poinformować o tym uprawnieniu. Jeśli tego nie zrobi, możemy odstąpić od umowy w terminie nawet do 3 miesięcy. Aby odstąpić od umowy należy w terminie 10 dni od otrzymania towaru lub rozpoczęcia świadczenia usługi wysłać listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy ze wskazaniem, gdzie i jak mają być zwrócone pieniądze. Towar najlepiej wysłać osobno, niezwłocznie, a najpóźniej w przeciągu 14 dni z kopią oświadczenia. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić nam pieniądze niezwłocznie, najpóźniej w przeciągu 14 dni. Powinien oddać pełną kwotę, jaką zapłaciliśmy - cenę oraz koszt dostawy. Natomiast odesłać towar musimy na koszt własny. To prawo umożliwia nam sprawdzenie produktu, wypróbowanie, ale nie użytkowanie! Towar powinien zostać zwrócony w stanie niezmienionym.

Z prawa do rezygnacji z produktu/usługi w ciągu 10 dni nie możemy jednak skorzystać w kilku przypadkach m. in.:

  • zawarcia w internecie umowy o okresowe dostarczanie artykułów spożywczych
  • zawarcia umowy on-line o wykonanie, w ściśle oznaczonym okresie, usługi dotyczącej zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii;
  • zakupu produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu

W ostatnim punkcie pada odpowiedź na zadane na początku pytanie. Bowiem produkty żywnościowe z reguły ulegają szybkiemu zepsuciu. Ale nie wszystkie. Zatem zależy to od daty ważności danego produktu.

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tobolewscy Kancelaria Doradztwa Biznesowego

Kredyty inwestycyjne, kredyt deweloperski, kredyt obrotowy, restrukturyzacja zadłużenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »