| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Jak napisać reklamację na usługę pralni chemicznej

Jak napisać reklamację na usługę pralni chemicznej

Często korzystamy usług pralni i pewnie niejednokrotnie zdarzyło się nam, że garnitur czy sukienka, które oddaliśmy do czyszczenia nie wracały do nas w stanie idealnym. Nie dość, że plamy nie zostały wyprane to jeszcze pojawiły się nowe. W takiej sytuacji mamy prawo złożyć reklamacje. Jednak nie każda pralnia posiada własny druk.

Jeżeli oddajemy do pralni ubranie to zawieramy umowę o dzieło. Jeśli umowa nie została wykonana albo została wykonana nienależycie, np. zabrudzenia na żakiecie nie zostały usunięte, to konsument może złożyć reklamację do wykonawcy. Niektóre punkty usługowe mają własne druki przeznaczone do tego celu, inne nie. Niezależnie od tego warto jest pamiętać, że sami również możemy sporządzić reklamację. Powinna ona jednak zawierać pewne niezbędne elementy.

Reklamację lepiej jest złożyć na piśmie. Rozmowę telefoniczną trudniej jest udowodnić w przypadku sporu.

W piśmie należy wskazać dokładnie swoje dane oraz dane punktu usługowego, z którego korzystaliśmy – imię, nazwisko lub nazwę firmy oraz jej adres. Należy również wskazać datę umowy, kiedy została zawarta. Można przedstawić kopię pokwitowania przyjęcia towaru do czyszczenia. Następnie określić czego dokładnie usługa dotyczyła. Kolejnym krokiem jest zamieszczenie swojego żądania. W jaki sposób chcemy, aby ta źle wykonana usługa została poprawiona.

Pan Zbigniew oddał do pralni chemicznej swój płaszcz. Po roku leżenia w szafie zauważył, że znajdują się na nim plamy. Pralnia jako profesjonalista zapewniła, że to tylko lekkie zabrudzenie i zapewniła, że łatwo da się je usunąć. Okazało się, że plamy po praniu nie zeszły, a punkt usługowy powiedział, że nie przyjmuje żadnych reklamacji.

Pan Zbigniew ma prawo złożyć w tej sytuacji reklamację, a pralnia ma obowiązek ją przyjąć. Jeżeli nie jest to możliwe do dokonania bezpośrednio w punkcie przedsiębiorcy, to można reklamację wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Oprócz wskazania wszystkich danych przedsiębiorcy oraz danych dotyczących umowy:

  • data,
  • przedmiot umowy,
  • kwota.

Pan Zbigniew ma prawo zażądać naprawy, czyli dokonania czyszczenia jeszcze raz i wyznaczyć tym celu odpowiedni termin, np. 3 dni. Po bezskutecznym upływie tego terminu konsument może nie przyjąć naprawy i odstąpić od umowy z jednoczesnym zwrotem pieniędzy jakie zapłacił za usługę.

Na końcu pisma powinno się zamieścić podpis klienta.

Zobacz również serwis: Prawa konsumenta

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Pralnia ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. / fot. fotolia
Pralnia ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. / fot. fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Danuta Trochim

Księgowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »