| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Czy można reklamować towar przeceniony

Czy można reklamować towar przeceniony

Jeżeli kupiłeś towar z przeceny nie musisz obawiać się, że nie będziesz mógł go zareklamować. Sklep nie może odmówić ci prawa do złożenia reklamacji.

Tak, towar kupiony na przecenie może być reklamowany w taki sam sposób, jak każdy inny towar kupiony po cenie normalnej. Reklamacja nie jest dopuszczalna, jeżeli kupujący klient chciałby zareklamować wadę, która była powodem obniżenia jego ceny, a jednocześnie, o której sprzedawca jasno i wyraźnie poinformował konsumenta w momencie zakupu.

Zobacz również:  Co napisać w reklamacji

Jeśli przedsiębiorca sprzedaje towar przeceniony, to powinien wyjaśnić konsumentowi, z jakiego powodu obniża cenę produktu. Jeżeli przyczyną jest jakaś konkretna wada, a nie na przykład obniżka sezonowa, to wówczas powinien dokładnie poinformować o niej konsumenta. Konsument, który wyraził zgodę na zakup towaru z tą konkretną wadą, nie może później składać reklamacji z jej powodu. Natomiast ma prawo reklamować go, wskazując na inne wady, które są przyczyną niezgodności z umową.

Zobacz również: Czy towar przeceniony można zwrócić

Podstawa prawna:

art. 7 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Filipowicz

Ekspert ZZL. Business Partner ForFuture oraz HRtec. Współzałożyciel i członek Zarządu HR Development Klastrer. Wykładowca na kilku uczelniach (w tym: Akademia Leona Koźmińskiego, SGH). Współzałożyciel i członek Zarządu HR Development Cluster. Prezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner oraz członek CIPD (Chartered Institute of Personnel Development). Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w branży szkoleniowo- konsultingowej. Twórca autorskiego Modelu Kompetencji Zawodowych oraz narzędzi Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Autor książek: „Zarządzanie Kompetencjami Zawodowymi” (PWE 2004), „Rozwój organizacji poprzez rozwój efektywności pracowników” (WK 2008), oraz „Zarządzanie Kompetencjami Zawodowymi – perspektywa firmowa i osobista” (WK 2014) jak również licznych publikacji z zakresu ZZL, zarządzania kompetencjami, Human Performance Improvement i strategii organizacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK