| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Usługi dentystyczne też można reklamować

Usługi dentystyczne też można reklamować

Kiedy korzystamy z odpłatnej usługi dentysty, to zawieramy umowę cywilnoprawną. Dentysta ma obowiązek wykonać usługę w sposób należyty, a klient musi za nią zapłacić. Niekiedy jednak umowa nie jest wykonana w sposób prawidłowy. Wówczas konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji.

Z usług stomatologicznych korzystamy często. Jednak nie zawsze wiadomo co zrobić jeżeli są one wykonane w sposób wadliwy. Dużo zależy od tego co dokładnie chcemy zareklamować. Dlatego tak ważne jest aby ustalić wszelkie szczegóły z dentystą zanim przystąpi do prac. Poniżej przedstawione zostały dwa przykłady regulowane innymi przepisami prawnymi.

Różnice w proponowanym rozwiązaniu sprawy wynikają z przyczyny zaistniałej wady.

Skorzystałeś z usługi stomatologicznej? Jesteś zadowolony, bo ząb przestał boleć. Ale to nie koniec niespodzianek. Po dwóch miesiącach wypada plomba. Co zrobić w takiej sytuacji?

Jeżeli od wykonania usługi nie minął jeszcze rok, masz prawo złożyć reklamację do dentysty wykonującego usługę. Najlepiej jeśli wyznaczysz termin na ponowne plombowanie zęba. Stomatolog ma obowiązek bezpłatnie dokonać wszelkich poprawek. Jeżeli natomiast dentysta odmówiłby wykonania ponownego leczenia albo w odpowiednim czasie nie wykonał tej usługi możesz domagać się zwrotu ceny za wykonaną usługę. Żądanie takie można wysunąć jeżeli wady są istotne. Jeżeli natomiast mamy do czynienia z wadą nieistotną, to roszczenie konsumenta ograniczone jest do żądania obniżenia ceny.

Zobacz również: Darmowa opieka stomatologiczna

Zleciłeś wykonanie usługi protetycznej, wykonanie “protezy zębowej”. Proteza została wykonana niezgodnie z Twoim zamówieniem, protetyk użył innego koloru niż wybrany przez Ciebie.

W takim przypadku możesz żądać naprawy albo wymiany protezy. Wynika to z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Strony umowy mogą ustalić termin na załatwienie reklamacji. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia w tej kwestii, konsument powinien złożyć reklamację na piśmie i złożyć w dwóch egzemplarzach albo wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Zobacz także: Jak sporządzić reklamacje do sprzedawcy

Konieczne jest wyznaczenie odpowiedniego terminu na spełnienie roszczenia. Protetyk ma obowiązek ustosunkować się do żądania konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli żadna odpowiedź w tym czasie nie nadejdzie, uważa się żądanie za uzasadnione. Dopiero, gdy naprawa albo wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów albo przedsiębiorca nie dokona ich w odpowiednim czasie lub też naprawa lub wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności, możesz żądać zwrotu ceny za usługę (musi jednak istnieć dodatkowa przesłanka: niezgodność towaru z umową jest istotna) albo domagać się obniżenia ceny.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeśli od wykonania usługi nie minął jeszcze rok, można złożyć reklamację do dentysty wykonującego usługę. /fot. fotolia
Jeśli od wykonania usługi nie minął jeszcze rok, można złożyć reklamację do dentysty wykonującego usługę. /fot. fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Inventage

Inventage jest międzynarodową firmą specjalizującą się w optymalizacji kosztów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »