| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: rzecznicy konsumentów

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu rzecznicy konsumentów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące rzecznicy konsumentów.

Kiedy konsumenci mogą liczyć na bezpłatną pomoc prawną?

Aktualizacja: 01.12.2011

Konsumenci mogą szukać bezpłatnej pomocy prawnej u rzeczników konsumentów. Wykonują oni zadania w zakresie zadań powiatu dotyczących ochrony praw konsumentów. W jakich sprawach można szukać pomocy u rzeczników praw konsumenta oraz jakie są ich kompetencje? »

Kliniki prawne pomogą konsumentom

Aktualizacja: 31.05.2011

Rzecznik Praw Obywatelskich chce pomóc osobom, które wpadły w pułapkę kredytową lub mają problemy z ubezpieczycielami. W tym celu mają powstać wyspecjalizowane kliniki prawne przy uczelniach prawniczych. »

Jak wyegzekwować swoje prawa przy reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Sprzedawca nie odpowiedział na moją reklamację w obowiązkowym terminie 14 dni. Pomimo to nadal odmawia uznania moich żądań. Co mogę zrobić w tej sytuacji? »

Jak sprawdzić, czy klauzula umowna jest niedozwolona

Aktualizacja: 17.10.2011

Stosowanie przez przedsiębiorców klauzul niedozwolonych jest niestety częstym procederem. Jeżeli podpisana przez nas umowa zawiera krzywdzące postanowienia, warto sprawdzić, czy klauzula nie ma niedozwolonego charakteru. »

Rzecznik konsumentów pomoże w reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że w zeszłym roku rzecznicy konsumentów sporządzili ponad 1600 pozwów, do sądów skierowali ponad 870 dochodząc praw poszkodowanych klientów. 557 spraw zakończyło się pozytywnie, ponad 230 jest jeszcze w toku. »

Miejski rzecznik konsumentów

Aktualizacja: 01.08.2011

Miejski rzecznik konsumenta ma za zadanie stanie na straży naszych praw jako konsumentów na danym obszarze, a także udzielanie wszystkim zainteresowanym lub pokrzywdzonym bezpłatnych informacji. Jakie jeszcze ma uprawnienia? »

Problemy z usługami telekomunikacyjnymi

Aktualizacja: 28.02.2011

Jak wynika z danych warszawskiego rzecznika konsumentów, najwięcej kłopotów przysparzają konsumentom sprawy telekomunikacyjne. W 2008 r. stanowiły one prawie 1/5 wszystkich porad udzielonych przez stołecznego rzecznika. »

Naruszasz prawa konsumentów – zostaniesz ukarany

Aktualizacja: 19.09.2011

Naruszanie zbiorowych praw konsumentów jest karalne. Przedsiębiorca, który nie przestrzega przepisów będzie mógł zapoznać się z wysokością i sposobem ustalania grożącej mu kary. »

Nieuczciwe praktyki rynkowe

Aktualizacja: 19.09.2011

Celem ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym jest nie tylko zwalczanie takich działań, ale również zapobieganie ich stosowaniu. Dlatego też już samo zagrożenie interesu konsumenta bądź też interesu publicznego, uzasadnia powstanie roszczenia o zaniechanie niedozwolonych działań. »

Rzecznik konsumentów złoży za ciebie pozew grupowy

Aktualizacja: 01.09.2011

Wczoraj w siedzibie UOKiK odbyla się debata na temat projektu ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępownaiu grupowym. Regulacje te umożliwią złożenia powództwa przez grupę co najmniej 10 osób przecwiko jednemu niuczciwemu przedsiębiorcy. »

Kto może wytoczyć powództwo

Aktualizacja: 22.08.2011

Wnieść pozew do sądu może powód, czyli strona, która składa jakieś żądanie do pozwanego. Jest to podmiot, którego interesy zostały naruszone albo względem którego strona przeciwna nie spełnia obowiązku wynikającego z umowy. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci BUDTRADE.pl

Ekipa BUDTRADE.pl to fachowcy w dziedzinie materiałów budowlanych oraz ich efektywnego wykorzystania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »