| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Wiadomości > Zmiany zasad w naborze do policji

Zmiany zasad w naborze do policji

Rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji, które weszło w życie 11 marca 2011 r., reguluje kwestie zasad przyjęć do służby w policji. Po zmianach, kandydat do policji do kolejnej kwalifikacji może przystąpić po 6 miesiącach od dnia przerwania postępowania kwalifikacyjnego.

Postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów nie punktowanych oraz punktowanych. Te ostatnie to test wiedzy, test sprawności fizycznej, test psychologiczny oraz wywiad zorganizowany. Po nowelizacji rozporządzenia, do kolejnej kwalifikacji można przystąpić po 6 miesiącach.

Zobacz: Policja chce, by w patrolach brali udział wolontariusze

Procedura kwalifikacyjna

Aby wstąpić do policji należy przejść postępowanie kwalifikacyjne, które jest przeprowadzane w formie konkursu. Raz w roku odbywają się przyjęcia, ich terminy ustala komendant główny policji. Wszelkie informacje dotyczące konkursu, w tym o planowanej minimalnej liczbie osób, muszą być podawane do publicznej wiadomości.

Zobacz: Ustawa o Policji-zmiany

Obowiązek informacji o naborze i jego wstrzymaniu

Ogłoszenia te publikowane będą na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Głównej Policji, komendy wojewódzkiej policji, komend powiatowych, miejskich i rejonowych policji. Informacje będą też umieszczane dodatkowo w siedzibach komend i w wojewódzkich oraz powiatowych urzędach pracy.

Informacje muszą zostać również udostępnione w przypadku wstrzymania naboru.

Jak wygląda procedura kwalifikacyjna

Przed rozpoczęciem postępowania kwalifikacyjnego należy złożyć dokumenty wymagane w ogłoszeniu, aby mogła odbyć się rozmowa kwalifikacyjna.

Procedura kwalifikacyjna składa się z testu sprawnościowego jak również ze sprawdzianu wiedzy kandydata z zakresu zagadnień dotyczących funkcjonowania władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej oraz bezpieczeństwa publicznego. Oprócz tego kandydat musi przejść test psychologiczny oraz wywiad zorganizowany.

W trakcie procedury kwalifikacyjnej sprawdzana jest prawdziwość wszystkich podanych danych, również tych zawartych w ewidencjach, rejestrach i kartotekach.

Jeżeli na którymś etapie okaże się, że nie będzie dalszego postępowania, np. po złożeniu przez kandydata dokumentów, kandydat taki musi zostać zawiadomiony o zaistniałej sytuacji.

Uwaga! po zmianach do złożenia dokumentów konieczny jest nowy kwestionariusz osobowy kandydata do służby. Jest on dostępny na stronach internetowych Policji.

Kolejne postępowanie kwalifikacyjne

Kandydat do służby może przystąpić do kolejnego postępowania kwalifikacyjnego. Jednak nie wcześniej niż po upływie sześciu miesięcy od dnia przerwania poprzedniego postępowania kwalifikacyjnego.

Zobacz:Przestrzeganie praw człowieka przez funkcjonariuszy Policji

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK