REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarejestrować samochód kupiony w Polsce

Samochód kupiony w Polsce.
Samochód kupiony w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Niezależnie od tego, czy kupujemy samochód nowy, czy używany wymagana jest jego rejestracja. W niniejszym tekście przedstawimy sam proces rejestracji, samochodu zakupionego w Polsce.

Stopień trudności : łatwy

REKLAMA

Wymagane dokumenty : zależne od źródła pochodzenia pojazdu – patrz tekst.

Gdzie dokonujemy rejestracji: W celu rejestracji pojazdu wymagane jest złożenie odpowiedniego wniosku w STAROSTWIE POWIATOWYM właściwym dla miejsca zamieszkania. (dla miast na prawie powiatu, jest to urząd miasta).

Zobacz również: Czas pracy kierowców Zagadnienia prawne i praktyczne

Decyzja administracyjna

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rejestracja pojazdu, zostaje dokonana w oparciu o decyzję administracyjną. Wydanie zaś każdej decyzji wymaga czasu. W związku z tym, aby umożliwić nabywcy posługiwanie się zakupionym pojazdem do wydania ostatecznej decyzji, wraz ze złożeniem wniosku, urząd dokonuje tymczasowego dopuszczenia pojazdu do ruchu (na 30 dni.).

Dokumenty wymagane do złożenia wniosku:

  • Wypełniony wniosek rejestrację pojazdu - WZÓR
  • Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (np. paszport).
  • Dowód własności pojazdu, np.:
    • umowa sprzedaży, umowa darowizny, itp.
    • faktura VAT,
    • prawomocne orzeczenie sądu.
  • kartę pojazdu- jeśli była wydana
  • dowód rejestracyjny pojazdu- jeśli był wcześniej rejestrowany.

Opłaty:

Opłaty komunikacyjne za wydanie:

Samochód

Przyczepa/

naczepa/

Ciągnik rolniczy

Motocykl

Motorower

Tablice rejestracyjne zwyczajne

80,00 zł

40,00 zł

40,00 zł

30,00 zł

Tablice rejestracyjne indywidualne

1000,00 zł

-

500,00 zł

-

Dowód rejestracyjny

54,00 zł

54,00 zł

54,00 zł

54,00 zł

Pozwolenie czasowe

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

Nalepka kontrolna

18,50 zł

-

-

-

Nalepka legalizacyjna

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

Opłata ewidencyjna

2,00 zł

1,50 zł

1,50 zł

1,50 zł

RAZEM (w przypadku zwyczajnych tablic rej.)

180,50 zł

121,50 zł

121,50 zł

111,50 zł

RAZEM (w przypadku pozostawienia dotychczasowych tablic rej.)*

81,00 zł

81,00 zł

81,00 zł

81,00 zł

RAZEM (w przypadku indywidualnych tablic rej.)

1100,50 zł

-

581,50 zł

-

REKLAMA

*dotyczy białych, niezniszczonych tablic rejestracyjnych wydanych przez Urząd m.st. Warszawy.
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu m. st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie Urzędu Dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.

17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie Dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.

W tytule wpłaty należy wpisać markę, model pojazdu i jego numer rejestracyjny bądź w przypadku braku numeru rejestracyjnego - numer VIN.

Pobierz: Wniosek o rejestrację pojazdu - WZÓR


Wyrobienie tablic rejestracyjnych

Po złożeniu uzyskaniu pozwolenia czasowego, musimy wyrobić tablice rejestracyjne. Najczęściej odpowiednie punkty znajdują w okolicy urzędu.

Rejestracja docelowa

W celu odebrania dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, musimy ponownie zgłosić się do starostwa.

Tym razem nie musimy już nic płacić, wymiana pozwolenia czasowego na dowód rejestracyjny jest bezpłatne.

Zobacz serwis: Rejestracja samochodu

W celu odebrania dowodu rejestracyjnego pojazdu musimy okazać:

  • pozwolenie czasowe
  • dokument tożsamości
  • kartę pojazdu (jeśli była wydana)
  • dowód opłacenia ubezpieczenia OC

 Zobacz również serwis: Wykroczenia drogowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Wynagrodzenie minimalne 2023 [quiz]
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/15
Kiedy będą miały miejsce podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2023 roku?
od 1 stycznia i od 1 lipca
od 1 stycznia i od 1 czerwca
od 1 lutego i od 1 lipca
Następne
Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Większość Polaków nie liczy na godne życie z emerytury. Przygnębiające wyniki badania

W argumenty o odkładaniu na godną, państwową emeryturę nie wierzy blisko 3/4 Polaków. Ich zdaniem waloryzacja emerytur nigdy nie dogoni wzrostu realnych cen. Polacy nie wierzą też w argumenty rządu za wprowadzeniem pełnego ozusowania umów o dzieło i zleceń.

Rząd jednak wprowadzi zakaz podwyższania cen? Od kiedy, czy dla wszystkich i na jak długo? Sprawdź, jakie rozwiązania są dopuszczalne

Rząd jednak wprowadzi zakaz podwyższania cen? Od kiedy, czy dla wszystkich i na jak długo? Na terenach poszkodowanych przez powódź trwają spekulacje cen. Rząd apeluje do przedsiębiorców i zapowiada konsekwencje.

W piątek ostatnia wypłata czternastej emerytury. Wynosi 1780,96 zł brutto, ale nie wszyscy otrzymają ją w pełnej wysokości

Ostatnia wypłata 1780,96 zł brutto dla emerytów. Emeryci mogą spodziewać się jej już w piątek. 20 września prawie 1,29 mln uprawnionych do dodatkowego świadczenia emerytalnego otrzyma czternastą emeryturę. Ile w sumie wyniosły wypłaty czternastych emerytur?

Do 500 zł miesięcznie nie tylko dla osób starszych. Jakie kryteria i orzeczenia? [zmiany 2024 i 2025]

Świadczenie uzupełniające, często nazywane jest „500 plus dla seniora” lub „500 plus dla osób niepełnosprawnych”. Należy jednak pamiętać, iż przysługuje ono nie tylko osobom starszym. Ponadto o przyznaniu pomocy decyduje niezdolność do samodzielnej egzystencji.

REKLAMA

MEN i MS: W szkołach zaświadczenia o niekaralności. Na odbiór dziecka. Na wycieczkę. Na basen. Na teatr. Dyrektorka przedszkola o nowych kłopotach

Dziennikarze PAP zwrócili się do MEN i Ministerstwa Sprawiedliwości z serią pytań o zaświadczenia przedstawiane przez osoby odbierające dzieci ze szkoły (np. czy dziadkowie mogą?). I zaświadczenia rodziców opiekujących się dziećmi na wycieczce, na basenie, w teatrze, które w szkołach muszą przedstawiać rodzice opiekujący się dziećmi.

Będą spore zmiany przepisów dla cudzoziemców w Polsce. Na lepsze? Od kiedy?

Jak co roku, po przerwie wakacyjnej, wypoczęci i naładowani wracamy do trybu pracy. Wyjątkiem nie są nasi ustawodawcy. Choć sporo tematów jest na porządku dziennym, dużo wymaga zmian i poprawy, w poniższym artykule omówimy planowane zmiany dotyczące cudzoziemców, ich pobytu i zatrudnienia w Polsce.

Aktywni rodzice w pracy. Na czym polega warunek łącznej aktywności zawodowej rodziców?

Świadczenie „aktywni rodzice w pracy” przysługuje w przypadku gdy oboje rodzice osiągają przychód, którego podstawa wymiaru składek wynosi co najmniej 100% minimalnego wynagrodzenia za pracę. Jest to tzw. warunek łączonego poziomu aktywności zawodowej.

MRPiPS: Składki ZUS od umów zlecenia i o dzieło możliwe od 1 stycznia 2026 r. lub 1 stycznia 2027 r.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowuje się do wdrożenia oskładkowania umów zlecenia i umów o dzieło. Wiceminister Sebastian Gajewski poinformował, że decyzja w sprawie terminu wdrożenia reformy jeszcze nie zapadła. Na pewno nie nastąpi to od 1 stycznia 2025 r., może to być 1 stycznia 2026 r. czy 1 stycznia 2027 r.

REKLAMA

Odwołanie od orzeczenia o niepełnosprawności. Jak napisać? [punkt 7, przykład, wzór]

Odwołanie jest ważnym pismem w procesie ubiegania się o orzeczenie o niepełnosprawności. Może ono dotyczyć różnych elementów orzeczenia, m.in. punktu 7. W jakim terminie wnosi się odwołanie i do jakiego organu? Oto najważniejsze informacje i przykładowy wzór pisma.

Pomoc rządu dla powodzian 2024: zasiłki, pieniądze na remont i odbudowę domów i budynków gospodarczych, pomoc rzeczowa i psychologiczna

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów informuje, że dla osób, które ucierpiały w wyniku powodzi lub podtopień w południowo-zachodniej Polsce w ostatnich dniach, są dostępne różne formy pomocy. Można otrzymać 10 tys. zł bezzwrotnego wsparcia na najpilniejsze potrzeby. Na remont lub odbudowę budynku gospodarczego można dostać do 100 tys. zł, a budynku mieszkalnego – do 200 tys. zł. Przewidziane jest dodatkowe wsparcie dla dzieci oraz osób z niepełnosprawnościami. O pomoc mogą starać się również rolnicy, przedsiębiorcy czy studenci.

REKLAMA