REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
telefon komorkowy
telefon komorkowy

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru to prosta i bezpłatna usługa, która może się ograniczyć do jednej wizyty w salonie telekomunikacyjnego dostawcy.

Abonenci sieci komórkowych oraz stacjonarnych mogą przenosić swój numer do innego operatora. Bardzo długo wiązało się to ze skomplikowaną i odpłatną procedurą, która utrudniała i zniechęcała konsumentów do przenoszenia numeru. Od 2009 roku jest to już darmowa usługa, a jej realizacja powinna być szybka i sprawna.

REKLAMA

REKLAMA

Uproszczona i skrócona procedura

Odpowiedni wniosek należy złożyć u operatora, do którego chcemy przenieść numer. Można to zrobić osobiście, listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jednocześnie upoważniając nowego dostawcę usług do dokonania w naszym imieniu potrzebnych formalności, w tym do wypowiedzenia w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym operatorem. Abonament może nie chcieć udzielić takiego pełnomocnictwa - będzie to oznaczać, że sam musi dokonać niezbędnych czynności związanych z przeniesieniem.

Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja

REKLAMA

Od chwili złożenia wniosku o przeniesienie biegnie termin przewidziany do jego rozpatrzenia. Jeżeli zależy nam na czasie, najlepiej złożyć wniosek osobiście. W takim wypadku operator telefonii komórkowej ma 6 godzin roboczych, a telefonu stacjonarnego – 1 dzień roboczy na jego rozpatrzenie. Jeśli składamy wniosek w inny sposób niż osobiście, te terminy będą wynosić odpowiednio 3 i 14 dni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku abonenta, podpisywana jest umowa z nowym dostawcą. Przeniesienie numeru powinno nastąpić nie później niż po upływie 1 dnia roboczego (sieć komórkowa) lub 7 dni roboczych (sieć stacjonarna) od dnia zawarcia nowej umowy. Przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych nie może być dłuższa niż 24 godziny.

Zobacz również: Gdzie złożyć reklamację niedziałającego telefonu

Uprawnienia konsumenta

Nowością jest uprawnienie do zachowania numeru, kiedy zmienia się dostawcę na innego, ale działającego w tej samej sieci (np.: z Ery do Heyah). Wcześniej było to niemożliwe. Można też przenieść więcej niż jeden numer – obecnie wystarczy zaznaczyć we wniosku, czy procedura ma dotyczyć jednego czy kilku z nich.
Także numery telefonów na kartę pre-paid mogą być przenoszone. Konieczne jest jednak aby numer był zarejestrowany w bazie operatora na nazwisko użytkownika.

W razie gdyby operator odmawiał przeniesienia lub utrudniał procedurę, abonent lub użytkownik karty pre-paid może złożyć skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zanim zarzucisz pracodawcy, że łamie prawo, zobacz co wynika z przepisów. Dlaczego będziesz musiał pokazać PIT współmałżonka?

Rozmowy o pieniądza często wywołują emocje. Dotyczy to w szczególności tych przypadków, gdy o stanie budżetu domowego trzeba poinformować pracodawcę. Czasami jednak, jeśli chcemy korzystać z przywilejów wynikających z przepisów, okazuje się to konieczne. I zgodne z przepisami.

Czy każdy emeryt dostanie od byłego pracodawcy bon świąteczny? Przepisy wskazują jasno, kto może się o niego ubiegać

Przed nami święta i szczególne potrzeby budżetów domowych. Pracownicy liczą na świadczenia przedświąteczne od pracodawców, a emeryci zastanawiają się, czy uda się pokryć wszystkie wydatki i kupić prezenty dla najbliższych. Czy oni również mogą liczyć na pomoc byłych pracodawców?

Czy pracodawca musi zapłacić pracownikowi za udział w szkoleniu po godzinach pracy albo w dniu wolnym? Zasady są proste

Czy pracownik ma obowiązek uczestniczyć w szkoleniu po godzinach pracy? W praktyce na tym tle powstaje wiele sporów. Gdzie kończy się prawo pracodawcy do ingerowania w czas wolny pracownika? Zasady są proste.

Jakie dokumenty należy przechowywać w części B akt osobowych pracownika?

Akta osobowe pracowników składają się aż z 5 części. I choć mogłoby się wydawać, że przyporządkowanie do nich odpowiednich dokumentów nie jest trudnym zadaniem, to w praktyce sprawia to trudności. Co należy przechowywać w najobszerniejszej części akt, części B?

REKLAMA

Pracodawca nie zawsze musi płacić, aby wywiązać się z ciążących na nim obowiązków. Co wynika z przepisów?

Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez ustawę, pracodawca nie zawsze musi ponieść koszty finansowe. Jakie inne rozwiązania mogą zostać zastosowane w przypadku podnoszenia przez pracownika kwalifikacji?

Gdy pracodawca płaci, może wymagać. W jakich przypadkach pracownik będzie zobowiązany zwrócić mu poniesione koszty?

Pracodawcy powinni wspierać podnoszenie przez pracowników kwalifikacji zawodowych. Jednak gdy to robią, mają prawo wymagać od pracowników określonych zachowań i liczyć docelowo na osiągnięcie korzyści.

Nawet 21 dni dodatkowego płatnego urlopu dla pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. Jak się ubiegać?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to inwestycja w przyszłość. Jednak leży to nie tylko w interesie pracownika, ale również pracodawcy. To dlatego przepisy przewidują, że osobom, które się na to zdecydują, przysługują szczególne uprawnienia.

Nie każdy dokument, który pracownik przekaże w związku z rekrutacją, można przechowywać w aktach osobowych. Jakie są zasady?

Prowadzenie akt osobowych pracownika musi przebiegać zgodnie ze ściśle określonymi w przepisach zasadami. Nie można przechowywać w nich żadnych dokumentów, do których ustawodawca nie dał pracodawcy uprawnienia. Co to znaczy?

REKLAMA

Pracodawca może zdecydować w jakiej formie będzie prowadził akta osobowe. Jednak tych zasad musi przestrzegać zawsze

Niezależnie od tego, czy akta osobowe pracowników są prowadzone w formie papierowej, czy elektronicznej, pracodawcy muszą przestrzegać zasad określonych w przepisach. Co to oznacza w praktyce? Stosując kilka prostych reguł, można ustrzec się przed problemami.

Niechciany spadek może zablokować konto. Żeby uniknąć problemów, trzeba działać. Ale co konkretnie trzeba zrobić?

Spadek nie zawsze cieszy. Szczególnie gdy trafia do spadkobiercy koniecznego, który nie może odmówić jego przyjęcia. Czy w takiej sytuacji można bronić się przed nadmiernymi konsekwencjami i ograniczyć odpowiedzialność odszkodowawczą?

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA