reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Z jakimi sprawami można zwracać się do Rzecznika Praw Konsumentów?

Z jakimi sprawami można zwracać się do Rzecznika Praw Konsumentów?

Udzielanie bezpłatnych porad prawnych, wystosowanie pozwów czy przeprowadzanie interwencji to tylko niektóre z zadań, w jakich mogą pomóc konsumentom powiatowi (miejscy) rzecznicy. Wkraczają wszędzie tam, gdzie naruszone zostają indywidualne prawa konsumentów.

Rzecznicy praw konsumentów rozwiązują także problemy dotyczące: usług edukacyjnych (związanych z szeroko rozumianym kształceniem - wszelkimi kursami np. językowymi, odpłatną nauką na uniwersytecie, gdzie przejawem niezadowolenia konsumenta może być zwiększenie czesnego w toku studiów), finansowych (regulujące kwestie związane z kredytami, prowizjami, kartami płatniczymi etc.) umów deweloperskich (np. nieoddanie przez dewelopera nieruchomości do użytku w wyznaczonym terminie), pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, dostarczaniu energii i wody, stosowania niedozwolonych postanowień umownych czy umów zawieranych na odległość.

Zobacz: Prawa konsumenta

Jak zwrócić się do rzecznika konsumentów?

Konsumenci w celu uzyskania pomocy w rozwiązaniu swoich spraw, mogą skorzystać z Infolinii Konsumenckiej pod numerami: 801 440 220 oraz 22 290 89 16, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 18:00. Inną możliwością jest bezpośredni kontakt z rzecznikiem konsumenckim – by znaleźć dane teleadresowe rzecznika najbliższego miejscu zamieszkania, warto skorzystać z internetowej wyszukiwarki instytucji udzielających pomocy konsumenckiej - wpisując kolejno zagadnienie, województwo i miejsce zamieszkania. Rzecznik urzęduje również w budynku starostwa powiatowego lub urzędzie miasta, dzięki czemu można szukać rozwiązania, kontaktując się z nim osobiście. Wnoszone sprawy są klasyfikowane z zachowaniem podziału na porady i informacje oraz interwencje.

Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2017, poz. 227)

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

GSW Legal Grabarek, Szalc i Wspólnicy Sp.k.

Warszawska kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama