REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

VAT, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jest decyzja Senatu. Tarcza antykryzysowa do poprawy

Senat zdecydował o tym, że nie zatwierdzi tzw. tarczy antykryzysowej w formie zaproponowanej przez Sejm. Parlamentarzyści z wyższej izby wnieśli do projektu Sejmu 81 poprawek.

Tarcza antykryzysowa. Jakie wparcie otrzymają samozatrudnieni?

W sobotę nad ranem Sejm przyjął ostateczne brzmienie ustawy mającej na celu wsparcie przedsiębiorców w związku z pandemią koronawirusa. Wśród składników pakietu pomocowego najważniejszych dla samozatrudnionych znajdują się między innymi zwolnienie z ZUS, świadczenie postojowe, dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności oraz wiele innych odroczeń i zwolnień.

Zarządzanie firmą w czasie epidemii koronawirusa

Trwająca od kilkudziesięciu dni pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 destrukcyjnie wpływa na całe społeczeństwa i poszczególne jednostki. Destabilizuje rynki kapitałowe, prowadzenie działalności, ogranicza możliwość podróżowania oraz ma negatywne skutki dla wielu osób. Firmy stają przed koniecznością sprawnego zarządzania pracą zdalną pracowników i zapewnienia realizacji założonych celów. Istotnym elementem sprawnego działania firmy w kryzysowej sytuacji jest odpowiedni plan komunikacji i współpraca pomiędzy wszystkimi działami. Zmiany zachodzące w firmach w wyniku obecnych wyzwań, stwarzają możliwość udoskonalenia i wzmocnienia procesów zarządzania ryzykiem w celu lepszej ochrony organizacji. W tym kluczowym momencie pracownicy audytu wewnętrznego mogą wnieść istotną wartość dodaną do sposobu zarządzania organizacją.

E-paragony trafią do klientów - efekt koronawirusa

Wprowadzona zostanie możliwość przesyłania paragonów fiskalnych w postaci elektronicznej (e-paragonów) do klienta, za jego zgodą i w uzgodniony z nim sposób. Zmiana wynika z przygotowanej przez rząd specustawy antykryzysowej, wprowadzającej szczególne rozwiązania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem koronawirusa.

REKLAMA

Koszty w spółce limited

Przenosząc firmę do Anglii, warto zorientować się, jak miejscowy urząd podchodzi do kwestii kosztów prowadzenia działalności. Mamy dobre informacje: urząd brytyjski jest zdecydowanie bardziej przyjazny przedsiębiorcy, przez co koszty mogą stanowić solidną pomoc w zmniejszeniu podstawy opodatkowania. W tym artykule przedstawimy koszty w spółce limited, które każdy przedsiębiorca powinien rozważyć.

Rozwiązania Ministerstwa Finansów przyjęte w tarczy antykryzysowej

Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii, przyjętych przez Radę Ministrów 25 marca. Wiele z zaproponowanych przez Ministerstwo Finansów zapisów znalazło się w przyjętych przez rząd ustawach. W tarczy znalazło się m.in. szereg rozwiązań z obszaru podatkowego.

Postojowe dla małego i dużego przedsiębiorcy

Z postojowego może skorzystać zarówno mały przedsiębiorca - zatrudniający do 9 pracowników, jak również duży - bez ograniczeń limitu pomocy de minimis - wskazała w czwartek 26 marca minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Podkreśliła, że firmy będą mogły łączyć instrumenty w ramach pakietu antykryzysowego.

Minister Finansów obniżył stawki VAT na niektóre towary i usługi

25 marca 2020 r. opublikowano w Dzienniku Ustaw (poz. 527) rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie obniżonych do 8 proc., 5 proc. i 0 proc. stawek VAT. Zerowa stawka VAT obejmie czasowo, po spełnieniu określonych warunków, wyroby medyczne wykorzystywane do profilaktyki i walki ze skutkami koronawirusa. Rozporządzenie weszło w życie z dniem ogłoszenia (publikacji).

REKLAMA

Tarcza antykryzysowa - projekty ustaw

Na stronach Sejmu opublikowany został główny projekty ustawy wprowadzającej rozwiązania prawne składające się na tzw. tarczę antykryzysową. Jakie propozycje przygotował rząd w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem koronawirusa oraz wywołanymi nim sytuacjami kryzysowymi?

Tarcza antykryzysowa ma obowiązywać od 1 kwietnia 2020 r.

Marszałek Sejmu Elżbieta Witek wyraziła nadzieję, że Senat będzie obradował "wkrótce po" piątkowym posiedzeniu Sejmu, i od 1 kwietnia 2020 r. tarcza antykryzysowa wejdzie w życie. W czwartek pakiet miałby być skonsultowany z opozycją.

Tarcza antykryzysowa – rozwiązania zaakceptowane przez rząd

Rząd zaakceptował pakiet rozwiązań składających się na tzw. tarczę antykryzysową. Przewiduje się m.in. pokrycie przez państwo składek na ZUS przez 3 miesiące dla mikrofirm, świadczenie miesięczne w kwocie do około 2 tys. zł (dla zatrudnionych na umowy zlecenia lub o dzieło oraz samozatrudnionych), dofinansowanie wynagrodzeń pracowników dla firm w kłopotach (do wysokości 40% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia). Tarcza zakłada również odroczenie niektórych obowiązków podatkowych i sprawozdawczych.

Wytyczne Komisji Europejskiej dla transportu w czasie pandemii koronawirusa

Zmagania z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 trwają. Transport odgrywa w tej walce jedną z najważniejszych ról. O ile nie najważniejszą. To dzięki firmom transportowym i kierowcom możemy nadal cieszyć się pełnymi półkami w sklepach. Dlatego też, 23 marca 2020 r., Komisja Europejska opublikowała wytyczne dla Państw Członkowskich. Zobacz o jakich zaleceniach mowa.

Zmiany w prawie upadłościowym od 24 marca 2020 r.

Niemożliwe lub trudne do spłacenia długi nie powinny spychać człowieka na margines społeczny i z dnia na dzień pozbawiać go wszystkiego. Dlatego Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało przełomowe rozwiązania, które pozwolą takim osobom bezpiecznie wyjść z zadłużenia i odbudować normalne życie, bez wiecznego strachu przed komornikiem. Nowe przepisy, zawarte w uchwalonej przez Sejm nowelizacji ustawy – Prawo upadłościowe weszły w życie 24 marca 2020 r.

Sprzedaż artykułów higienicznych - stawki VAT

Prowadzę drogerię. Sprzedaję w niej artykuły higieniczne, takie jak podpaski, tampony, pieluchy dla dzieci i dorosłych oraz watę celulozową, paczkowaną. Jaką stawką VAT od 1 kwietnia 2020 r. będą opodatkowane te artykuły?

Własna firma w czasie koronawirusa: praktyczne porady na czas recesji

Pandemia powoduje ogromne ograniczenia w działaniu gospodarki, a to następnie dotyka każdego z nas. Jak prowadzić własną firmę w czasie koronawirusa? Oto praktyczne porady na czas recesji. Mogą one zostać zaimplementowane właściwie w każdym przedsiębiorstwie i każdym sektorze gospodarczym.

PARP w związku z pandemią zmieniła terminy przyjmowania wniosków od firm ws. dofinansowania

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w związku z pandemią koronawirusa wdrożyła działania, które mają pomóc przedsiębiorcom w realizacji zaplanowanych projektów - poinformowała 24 marca 2020 r. Agencja. Zmieniła np. terminy przyjmowania wniosków od firm ws. dofinansowania.

Nowa matryca stawek VAT - termin przesunięty na 1 lipca 2020 r.

Ministerstwo Finansów poinformowało o zmianie terminu stosowania nowej matrycy stawek podatku VAT. Zacznie ona obowiązywać od 1 lipca 2020 r.

Tarcza antykryzysowa bez przesunięcia terminów na złożenie zeznań podatkowych i sprawozdań finansowych

Tarcza antykryzysowa nie spełnia oczekiwań przedsiębiorców. Najczęściej pojawiający się postulat to odroczenie terminów na zapłatę podatków, sporządzenie CIT-8 oraz sprawozdań finansowych za 2019 r.

Połowa polskiego sektora MŚP poważnie poszkodowana kryzysem wywołanym koronawirusem

Według danych firmy Dotykačka, 59% polskich przedsiębiorców z sektora MŚP musiała zawiesić swoją działalność w wyniku zagrożenia epidemicznego. Przedsiębiorstwa, które kontynuują działalność w zmodyfikowanym modelu biznesowym, od połowy marca notują drastyczny spadek przychodów, średnio o ponad 52%. Firma Dotykačka wobec niepokojących danych z rynku zdecydowała się wesprzeć swoich kontrahentów oferując im zlikwidowanie opłat abonamentowych w czasie kryzysu oraz oferując na własny koszt wszystkim klientom dostęp do kluczowych funkcji minimalizujących konieczność bezpośrednich kontaktów z klientami.

Zakup towarów używanych za granicą od osoby niebędącej podatnikiem VAT

Prowadzona przeze mnie firma zajmuje się handlem sprzętem pomiarowym. Moje pytania dotyczą zakupu używanego towaru w Niemczech: 1) jeśli kupię używany towar (sprzęt pomiarowy) od osoby, która nie jest podatnikiem VAT, to czy będę mógł odsprzedać dalej w kraju ten towar i czy jest to wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru, 2) czy należy to ująć w informacji podsumowującej o dokonanych nabyciach towarów, 3) jeżeli nie jest to wewnątrzwspólnotowe nabycie, to co z VAT?

Samorząd doradców podatkowych krytycznie o projekcie nowelizacji specustawy ws. koronawirusa

Środowisko doradców podatkowych krytycznie ocenia rządowy projekt nowelizacji specustawy w obszarach związanych z podatkami. Projekt, którego założenia zostały ujawnione w weekend, nie uwzględnia większości wniosków zgłaszanych wcześniej przez doradców podatkowych i przedsiębiorców.

Sukcesja przedsiębiorstwa jednak bez VAT? Fiskus nie odpuszcza, ale sądy dają nadzieję

Przepisy o zarządzie sukcesyjnym miały ułatwić spadkobiercom kontynuację działalności gospodarczej prowadzonej przez zmarłego przedsiębiorcę. Fiskus uważa jednak, że w takiej sytuacji sukcesor ma obowiązek sporządzić spis niesprzedanych towarów i rozliczyć należny VAT z tego tytułu. Niedawne rozstrzygnięcie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie może być jednak początkiem nowej linii orzeczniczej, a w konsekwencji doprowadzić do zmiany niekorzystnej dla podatników praktyki.

Tarcza antykryzysowa - zmiany w zakresie prawa podatkowego

W związku z wprowadzonym stanem zagrożenia epidemicznego z powodu koronawirusa przygotowana została tzw. tarcza antykryzysowa, która ma zapewnić płynność finansową przedsiębiorców i bezpieczeństwo zatrudnionych tam pracowników. Jakie zmiany w zakresie prawa podatkowego proponuje rząd?

Rozliczanie PIT, CIT i VAT za miesiąc luty – zapłata podatku po terminie, wniosek o odroczenie

W dniu 20 marca minął termin wpłat zaliczek na podatki dochodowe przez podatników CIT i PIT oraz płatników PIT. Zaliczki wpłacane są bez składania deklaracji, więc ewentualne uchybienie może dotyczyć zapłaty po terminie, a tym samym narazić na odpowiedzialność karną skarbową. Następny istotny termin dla podatników to 25 marca – rozliczenie VAT. Termin ten dopiero upłynie, a więc możliwe jest skorzystanie z dodatkowych rozwiązań. Podatnik, który z ważnych przyczyn nie sporządzi rozliczenia, może złożyć, przed upływem terminu, wniosek o odroczenie terminu złożenia deklaracji lub informacji.

Rozwiązania poprawiające płynność finansową firm w pakiecie antykryzysowym

Przesunięcie terminów płatności, mikropożyczki dla przedsiębiorców - takie m.in. są propozycje poprawiające płynność finansową firm, które składają się na tarczę antykryzysową.

Pakiet antykryzysowy to za mało. Zrezygnujmy ze split payment, zawieśmy podatki i ZUS

W odpowiedzi na sytuację wywołaną koronawirusem, w dniu 18 marca zostały przedstawione założenia pakietu antykryzysowego. Pakiet oparty jest na pięciu filarach, a dwa pierwsze skierowane są dla pracowników i przedsiębiorców.

Wirtualne kasy fiskalne dla podatników świadczących usługi transportowe

Ministerstwo Finansów określiło rodzaje usług, w odniesieniu do których możliwe będzie używanie kas rejestrujących mających postać oprogramowania. Wirtualne kasy fiskalne zastosują podatnicy świadczący usługi transportowe m.in. przewozu osób samochodem osobowym (taksówkarze), związane z przeprowadzkami (firmy przeprowadzkowe), transportu pasażerskiego drogowego, kolejowego, morskiego czy lotniczego.

Zmiany w podatkach w pakiecie Tarczy Antykryzysowej

Wsteczne rozliczanie strat podatkowych (PIT i CIT) przez przedsiębiorców, wydłużenie terminu wpłat pracowniczych zaliczek PIT, czy przesunięcie w czasie planowanych zmian podatkowych. To tylko niektóre z rozwiązań zaproponowanych przez Ministerstwo Finansów, które znalazły się w Gospodarczej i Społecznej Tarczy Antykryzysowej dla Bezpieczeństwa Przedsiębiorstw i Pracowników w związku z pandemią koronawirusa SARS-Cov-2. Pakiet ten ma przeciwdziałać negatywnym skutkom pandemii.

Tarcza Antykryzysowa z powodu epidemii koronawirusa - najważniejsze rozwiązania

Tarcza Antykryzysowa ma ochronić firmy i pracowników przed skutkami epidemii koronawirusa. Najważniejsza jest płynność finansowa i bezpieczeństwo pracowników – temu ma służyć Tarcza Antykryzysowa o wartości 212 mld zł, którą rząd przygotował jako lekarstwo w związku z epidemią koronawirusa. Program ten zawiera rozwiązania dla: pracowników, mikro, małych, średnich i dużych firm. Dzięki niemu każdy przedsiębiorca będzie mógł np. przesunąć w czasie opłatę składek czy podatków bez dodatkowych opłat prolongacyjnych.

Stan zagrożenia epidemicznego - ograniczenia dla przedsiębiorców

Wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego ma zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce. Żeby to osiągnąć Minister Zdrowia od 14 marca 2020 r. (do odwołania) ograniczył, a w niektórych wypadkach zakazał, działalności, które wiążą się z dużymi skupiskami ludzi. Sprawdź czy te ograniczenia dotyczą twojej firmy.

Zobowiązania cywilnoprawne przedsiębiorstw a koronawirus

Wprowadzone w związku z koronawirusem liczne ograniczenia powodują, że z każdym dniem coraz większa liczba przedsiębiorców nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań cywilnoprawnych. Skalę wyzwań tym wywołanych można śmiało porównać do skutków nagłego wybuchu wojny.

Czy w związku z koronawirusem przedsiębiorca może powołać się na siłę wyższą (vis maior)?

W wyniku powodzi stulecia, która miała miejsce w roku 1997, zalane zostały między innymi 23 budynki sądów. Z oczywistych względów te sądy nie były w stanie funkcjonować do czasu usunięcia skutków powodzi. Pomijając olbrzymią tragedię spowodowaną ówczesną powodzią, z prawnego punktu widzenia był to klasyczny przykład siły wyższej (vis maior). Czy tak samo jest z obecną pandemią koronawirusa?

Niektórzy mogą nie zdążyć rozliczyć podatków - komentarz dr Moniki Król-Stępień, SKwP

Obecna sytuacja jest niecodzienna... Wielu przedsiębiorców, przedstawicieli środowiska biegłych rewidentów, księgowych i doradców podatkowych dostrzega problem i wnioskowało o odroczenie terminów składania deklaracji i zeznań podatkowych oraz sporządzenia sprawozdań finansowych - podkreśla dr Monika Król-Stępień, Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, oddziału dolnośląskiego we Wrocławiu.

Nowy JPK_VAT i zgłoszenie do CRBR do lipca 2020 r.

Resort finansów przesuwa terminy na złożenie nowego JPK_VAT z deklaracją oraz na zgłoszenie danych do Centralnego Rejestru Beneficjenta Rzeczywistego (CRBR) - poinformowało Ministerstwo Finansów.

Czynności pomiędzy MOPS a szkołą - opodatkowanie VAT

Miejski ośrodek pomocy społecznej wykorzystuje w swej działalności pojazd specjalistyczny - bus przeznaczony do przewozu osób niepełnosprawnych. Przy jego użyciu świadczy głównie usługi transportu osób niepełnosprawnych zamieszkujących teren gminy na zabiegi lecznicze i rehabilitacyjne. Wykorzystuje go także (nieodpłatnie) do dowozu dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy do szkół. Okazjonalnie bus jest udostępniany (odpłatnie) placówkom oświatowym w celu dowozu uczniów na różnego rodzaju konkursy, imprezy, wycieczki. Czy takie odpłatne udostępnianie busa wraz kierowcą na rzecz jednostek oświatowych będących jednostkami budżetowymi gminy stanowi usługę podlegającą opodatkowaniu VAT?

Wiążąca informacja stawkowa w instytucji kultury

Instytucja kultury prowadzi klubokawiarnię, w której między innymi sprzedaje kawę, herbatę, wodę, soki, wino, ciasta i inne przekąski. W związku z wejściem w życie nowej matrycy stawek VAT zastanawiamy się, jakie stawki powinniśmy stosować po 1 kwietnia 2020 r. do sprzedawanych przez nas artykułów spożywczych? Czy powinniśmy wystąpić z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji stawkowej?

Zakup autobusów a odliczenie VAT w gminie

Gmina planuje zakup kilku autobusów, które przekaże na podstawie umowy dzierżawy spółce komunalnej, w której posiada 100% udziałów. Za dzierżawę autobusów gmina wystawi faktury z VAT. Spółka będzie dokonywała przewozów lokalnych na terenie gminy. Czy w takim przypadku gminie przysługuje odliczenie podatku naliczonego w związku z zakupem autobusów?

II filar pakietu pomocowego dla gospodarki – Finansowanie Przedsiębiorstw

Rząd przygotował pakiet pomocowy dla przedsiębiorców i gospodarki w związku z epidemią koronawirusa. Projekt pod nazwą: "Gospodarcza i społeczna tarcza antykryzysowa dla bezpieczeństwa przedsiębiorców i pracowników w związku z pandemią wirusa SARS- Cov - 2", obejmie 5 filarów: bezpieczeństwo pracowników, finansowanie przedsiębiorstw, ochronę zdrowia, wzmocnienie systemu finansowego i program inwestycji publicznych. Poniżej szczegóły drugiego filaru pakietu pomocowego dla gospodarki "Finansowanie Przedsiębiorstw" przedstawionego w środę 18 marca 2020 r. przez premiera Mateusza Morawieckiego, według dokumentu KPRM.

Stawki VAT na żywność – zmiany od 1 kwietnia 2020 r.

Od 1 kwietnia 2020 r. największa zmiana w zakresie stawek VAT dotknie branżę spożywczą. W przypadku wielu grup produktów będzie obowiązywała jedna stawka VAT. W związku z tym stawka będzie obniżona lub podwyższona.

Zaległości podatkowe wynikające z udział w karuzeli VAT

Przedsiębiorca złożył w urzędzie skarbowym wniosek o umorzenie zaległości podatkowych. Naczelnik urzędu skarbowego obciążył go tym zobowiązaniem za udział w karuzeli VAT. Przedsiębiorca tłumaczył, że nie jest przestępcą, a o tym, że jest ogniwem łańcucha oszustwa podatkowego, nie wiedział. Jak zakończyła się ta historia?

Pakiet osłonowy a realne potrzeby firm

MF, ZUS, KAS, UOKiK, BGK, PFR i ARP oraz minister Jadwiga Emilewicz to większość stron pracujących nad rozwiązaniami w zakresie tzw. pakietu osłonowego dla przedsiębiorców.

Jak wnioskować o rozłożenie na raty należności podatkowych

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i w obecnej sytuacji wywołanej koronawirusem nie jesteś w stanie zapłacić jednorazowo całego podatku, zaległości podatkowych lub odsetek od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek, możesz złożyć wniosek o rozłożenie tych należności na raty i sprawdzić czy urząd przyzna ci taką pomoc. Jak to zrobić?

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla rodziców - wniosek do ZUS online

Rodzic ma prawo do dodatkowego zasiłku opiekuńczego na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły z powodu COVID-19. W jakich przypadkach wniosek o zasiłek można wysłać do ZUS online?

Doradcy podatkowi napisali 46 propozycji do specustawy osłonowej dla przedsiębiorców

Propozycję 46 zmian przepisów podatkowych sformułowali doradcy podatkowi pracujący w specjalnym zespole Krajowej Rady Doradców Podatkowych. Zespół ekspertów został powołany w piątek 13 marca aby pomóc urzędnikom Ministerstwa Finansów w tworzeniu założeń do specustawy, która ma uchronić przedsiębiorców przed skutkami sytuacji kryzysowej wywołanej koronawirusem.

Nowy wzór zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R od 1 kwietnia 2020 r.

Ministerstwo Finansów przygotowało nowe wzory dokumentów związanych z rejestracją w zakresie podatku od towarów i usług. Oprócz nowego wzoru zgłoszenia VAT-R (wersja 14), pojawiły się także nowe wzory VAT-5, VAT-5UE oraz VAT-Z. Rozporządzenie wprowadzające nowe wzory VAT wchodzi w życie 1 kwietnia 2020 r.

Rozwiązania w walce z koronawirusem dla pracowników i przedsiębiorców

Ustawa dotycząca szczególnych rozwiązań w walce z koronawirusem przewiduje nowe regulacje przeznaczone dla pracowników i przedsiębiorców m.in. pracę zdalną, zasiłek za okres kwarantanny, ulgę w spłacie składek do ZUS. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało odpowiedzi na najczęstsze pytania związane z obecną sytuacją.

Doradcy podatkowi pracują nad pakietem osłonowym dla firm

W piątek samorząd doradców podatkowych powołał specjalny zespół, który ma pomóc rządowi w pracach nad specustawą wprowadzającą pakiet osłonowy dla przedsiębiorców. Chodzi m.in. o przesunięcie terminów podatkowych, zaniechanie poboru niektórych podatków oraz rezygnację z kar dla biznesu, który może mieć problemy z terminowym rozliczeniem podatków, ze względu na trudną sytuację w kraju. Prace są na finiszu – w poniedziałek rekomendacje doradców podatkowych, w formie raportu, zostaną przekazane do Ministerstwa Finansów, z którym Krajowa Rada Doradców Podatkowych nawiązała współpracę.

Potrzebne jest podejście systemowe, polegające na przesunięciu terminów dla wszystkich podatników

Uważamy, że potrzebne jest podejście systemowe, polegające na przesunięciu terminów dla wszystkich podatników. Niestety nie możemy podać konkretnej daty przesunięcia tych terminów, ponieważ nie wiemy jak długo utrzyma się paraliż związany z koronawirusem. Dlatego zaproponowaliśmy, aby terminy te zostały przesunięte na 30 dzień od dnia otwarcia żłobków, przedszkoli i szkół - powiedział prof. Stanisław Hońko, wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce w wywiadzie dla Infor.pl.

Ile wynosi wysokość dodatkowego zasiłku opiekuńczego? Komu przysługuje? - pytania i odpowiedzi

Ile wynosi dodatkowy zasiłek opiekuńczy? Komu przysługuje? Jak uzyskać dodatkowy zasiłek opiekuńczy? Poniżej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Oświadczenie o dodatkowy zasiłek opiekuńczy elektronicznie - jak wypełnić wniosek (ZAS-58) przez PUE ZUS

Osoba prowadząca pozarolniczą działalność albo współpracująca z nią, dla której płatnikiem zasiłku jest ZUS, może złożyć oświadczenie o dodatkowy zasiłek opiekuńczy za pośrednictwem portalu PUE ZUS przy wykorzystaniu wniosku ZAS-58. Jak zrobić to krok po kroku?

REKLAMA