Jak napisać zgłoszenie reklamacji
REKLAMA
REKLAMA
Reklamację lepiej wnosić w formie pisemnej i przygotować ją w dwóch egzemplarzach.
REKLAMA
DANE TURYSTY, NUMER UMOWY
Turysta powinien podać swoje dane oraz informacje o umowie z biurem podróży – kiedy została zawarta, numer umowy, miejsce pobytu.
DOKŁADNY OPIS
Należy dokładnie opisać reklamowane niezgodności świadczonych usług z umową (np. fatalne warunki panujące w hotelu czy zmiany dokonane w programie zwiedzania bez zgody turystów). Najlepiej unikać ogólników i podawać suche fakty.
OCZEKIWANIA TURYSTY
Warto wskazać, czego oczekujemy w związku z niewłaściwym wykonywaniem umowy (np. jakiego świadczenia zastępczego oczekujemy w zamian za wycieczkę fakultatywną, która się nie odbyła).
PODPISY
Pod zgłoszeniem należy złożyć własnoręczny podpis.
FORMALNOŚCI
REKLAMA
Jeśli biuro podróży nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy (gdy składamy ją u pilota, w czasie trwania imprezy) lub w ciągu 30 dni od dnia jej złożenia (gdy składamy ją w biurze podróży, po zakończeniu imprezy), wówczas przyjmuje się, że została ona uznana za uzasadnioną.
Warto gromadzić wszelkie dowody, potwierdzające niewłaściwą realizację umowy (np. zdjęcia, oświadczenie właściciela hotelu, że ma on kategorię 2-gwiazdkową, a nie 3-gwiazdkową, jak zapewniało biuro). Kopie takich dokumentów można dołączyć do reklamacji, natomiast oryginały warto zachować na wypadek sporu sądowego.
POBIERZ WZÓR: Reklamacja
W razie problemów możesz się zgłosić do:
Federacja Konsumentów
tel. (0-22) 827 11 73
www.federacja-konsumentow.org.pl
Polska Izba Turystyki
tel. (0-22) 826 55 36
www.pit.org.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat