REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prawnik na LinkedIn. Od czego zacząć?

Marta Kurdek
Marketing Manager w agencji Gajewska I PR i Marketing Prawniczy
Ewa Gajewska
Ekspert w zakresie PR i marketingu prawnego
Kiedy pomyśleć o profilu kancelarii?
Kiedy pomyśleć o profilu kancelarii?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak prawnik może zacząć budowanie wizerunku? Najczęściej pierwszą myślą jest założenie profilu w mediach społecznościowych – to powszechne narzędzia, w których stosunkowo łatwo, szybko i tanio można dotrzeć do potencjalnych klientów. Obecnie funkcjonuje wiele różnych portali i aplikacji, jednak tylko jedna przeznaczona jest wyłącznie do komunikacji biznesowej. Mowa oczywiście o LinkedIn.

LinkedIn to największa platforma łącząca specjalistów z całego świata. Liczba globalnych użytkowników przekroczyła 1,2 mld. W Polsce mamy już ponad 8,1 mln użytkowników, co oznacza, że już co czwarty dorosły mieszkaniec naszego kraju ma swoje konto na LinkedIn. Nie inaczej jest wśród prawników – nawet samorządy zawodowe zachęcają do zakładania kont w serwisie i podpowiadają jak je prowadzić.

REKLAMA

REKLAMA

LinkedIn pozwala na prowadzenie kont indywidualnych oraz firmowych. Umożliwia rozwijanie sieci kontaktów, zachęca do tworzenia wartościowych treści w postaci postów czy artykułów, daje możliwość wchodzenia w interakcje za pomocą komentarzy i wiadomości. Jest także dobrym kanałem do promocji wydarzeń.

Co LinkedIn może dać prawnikowi?

LinkedIn, podobnie jak inne social media, są wykorzystywane do budowania zasięgów oraz widoczności. Jednak tylko LinkedIn pozwala na bezpośrednie namierzenie i dotarcie do dokładnie wyselekcjonowanych przedstawicieli grupy docelowej, co ma ogromne znaczenie zwłaszcza przy działalności B2B. Prawnik z łatwością może wyszukać (i zaprosić do swojej sieci) osoby pracujące w interesujących go branżach i firmach, a nawet na konkretnych stanowiskach.

Przed erą social mediów prawnik z informacją o swoim sukcesie, treściami merytorycznymi czy zapowiedziami prelekcji na prestiżowych konferencjach mógł dotrzeć do ograniczonej liczby osób. Aby przekazać te informacje, musiał indywidualnie poinformować swoich klientów, współpracowników czy najbliższe otoczenie. Dzięki obecności na LinkedIn alert o zmianie przepisów, relację z prowadzonego wykładu czy post na temat sukcesu w rankingu prawniczym, w ciągu zaledwie kilku godzin, może zobaczyć kilka (czasem nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt) tysięcy osób.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ważne

LinkedIn umożliwia też stałe podtrzymywanie zainteresowania swoją osobą. Aktywna obecność, czyli postowanie, pisanie artykułów oraz włączanie się w dyskusje pod postami innych użytkowników, sprawia, że profil jest nieustanie widoczny i łatwy do znalezienia przez innych.

Czy LinkedIn sprawdzi się dla każdego prawnika?

Platforma na ogół jest odbierana jako doskonałe narzędzie dotarcia do klientów biznesowych. Swoje konta mają tam zarówno te największe, jak i małe oraz średnie firmy. Są tam też ich pracownicy, którzy decydują o zakupie usług prawnych w imieniu organizacji.

Warto pamiętać, że mimo biznesowego charakteru portalu na LinkedIn jest miejsce również dla prawników świadczących usługi prawne na rzecz klientów indywidualnych. Oni również mogą dzielić się tam treściami związanymi z rozwodami, prawem konsumenckim czy prawem karnym. Przecież profesjonaliści, to jednocześnie też konsumenci, którzy potrzebują pomocy prawnej w życiu prywatnym! Zwłaszcza osoby, które intensywnie korzystają z LinkedIn i życiu zawodowym, prawnika, który zajmie się ich majątkiem, przeanalizuje umowę na kupno mieszkania czy rozwiąże problemem ubezpieczycielem, również będą szukać właśnie w tym serwisie. W końcu to platforma dla profesjonalistów!

LinkedIn sprawdzi się także dla prawników in-house, którzy nie zawsze muszą aktywnie pozyskiwać klientów, ale chcą budować wizerunek profesjonalisty i chcą być widoczni na rynku.

Kiedy pomyśleć o profilu kancelarii?

LinkedIn jest świetnym serwisem umożliwiającym działania związane z personal brandingiem, ale też wzmacniającym budowanie wizerunku firm, w tym kancelarii prawnych. Na platformie możemy znaleźć setki profili dużych i małych kancelarii. Nie oznacza to jednak, że zawsze działania należy prowadzić dwutorowo – na profilu indywidualnym i firmowym.

Strona kancelarii na LinkedIn, ponieważ tak profesjonalnie nazywa się profil firmowy, z pewnością przyda się większym strukturom. Kilkuosobowe kancelarie powinny mieć już swój profil, na którym będą dzielić się sukcesami całego zespołu i poszczególnych ekspertów, edukować rynek czy wspierać employer branding i działania rekrutacyjne.

Prawnik prowadzący indywidualną praktykę ze spokojem może prowadzić działania na koncie indywidualnym, ponieważ wbrew pozorom ma on większe możliwości działania na LinkedIn – może inicjować interakcję, nawiązywać kontakty, a jego posty będą automatycznie wyświetlały się większej liczbie osób. Użytkownicy chcą rozmawiać z innymi ludźmi, nie markami.

A jak działać na LinkedIn? O tym szczegółowo opowiadać będzie kolejny artykuł z cyklu „Marketing Kancelarii”.

Autorki:

Marta Kurdek
Marketing Manager w agencji Gajewska I PR i Marketing Prawniczy
Wspiera prawników i kancelarie w budowaniu silnego wizerunku. Zarządza social mediami, stronami www i content marketingiem, tworzy strategie marketingowe oraz prowadzi kampanie promocyjne. Szkoleniowiec i autorka artykułów na temat wykorzystania social media w marketingu prawniczym.

Ewa Gajewska
Właścicielka agencji Gajewska I PR i Marketing Prawniczy
Od kilkunastu lat pomaga prawnikom w budowaniu wizerunku i promocji ich usług. Specjalizuje się w marketingu usług prawniczych. Opracowuje strategie marketingowe dla kancelarii prawnych, nadzoruje komunikację marketingową i dystrybucję contentu. Zajmuje się budowaniem wizerunku i PR eksperckim, media relations, współpracą z partnerami zewnętrznymi kancelarii prawnych. Współpracuje także z samorządami prawniczymi. Szkoli i dzieli się wiedzą w mediach.

oprac. Wioleta Matela-Marszałek
Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Prawo
Prawnik na LinkedIn. Od czego zacząć?

Jak prawnik może zacząć budowanie wizerunku? Najczęściej pierwszą myślą jest założenie profilu w mediach społecznościowych – to powszechne narzędzia, w których stosunkowo łatwo, szybko i tanio można dotrzeć do potencjalnych klientów. Obecnie funkcjonuje wiele różnych portali i aplikacji, jednak tylko jedna przeznaczona jest wyłącznie do komunikacji biznesowej. Mowa oczywiście o LinkedIn.

Dlaczego warto wdrożyć w swojej firmie program motywacyjny (ESOP, opcje na akcje itp.) i jak to zrobić?

Korzyści z wprowadzenia programu motywacyjnego dla firmy (ESOP, opcje menedżerskie, warranty, akcje fantomowe). Etapy projektowania, wymogi sprawozdawcze (MSSF 2), rozwiązania dla spółek akcyjnych oraz spółek z ograniczoną odpowiedzialnością – wskazówki biura aktuarialnego.

Podatek od spadku. Nowe przepisy w 2026 roku?

Nowelizacja przepisów ma uporządkować sprawy dotyczące podatków od spadków. Dla członków najbliższej rodziny spadkodawcy zmiany oznaczają przede wszystkim możliwość przywrócenia terminu do złożenia zgłoszenia. Co jeszcze ma się zmienić?

Barbórka pod znakiem zapytania. Czy górnicy dostaną w 2025 roku przysługujące im nagrody? Niektórych ominie dodatkowe wynagrodzenie. W tle kryzys i straty

Niektórych pracowników ominie coroczna nagroda. To ważne, bo ma nie tylko wymiar finansowy, ale i symboliczny. Dlaczego górnikom nie zostanie wypłacona zwyczajowa barbórka? Ta dodatkowa wypłata jest istotnym elementem wynagrodzenia przysługującego tej grupie zawodowej.

REKLAMA

Problemy osób niepełnosprawnych w podróży samolotem - RPO podejmuje działania

Z jakimi problemami spotykają się osoby niepełnosprawne w trakcie podróży samolotem? Okazuje się, że jest ich całkiem sporo. RPO wystąpił w tej sprawie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Pełnomocnika Rządu ds. Osób z Niepełnosprawnościami.

Co najmniej 7000 zł na rękę. Kto ma dostać takie wynagrodzenie? Uzasadnienie jest proste – to istotne dla bezpieczeństwa państwa

Państwo powinno zapobiegać odpływowi pracowników z kluczowych sektorów istotnych dla bezpieczeństwa obywateli. Trzeba podnieść ich wynagrodzenia i objąć je finansowaniem centralnym. Mowa o 7000 zł na rękę.

Senat: Emerytowani żołnierze chcą przeliczenia emerytur ustalonych dekady temu

Emerytowani żołnierze wnoszą o ponowne przeliczenie emerytur i rent żołnierzy zawodowych, ustalonych przed dniem 1 stycznia 1999 r., z uwzględnieniem każdorazowej waloryzacji, przeprowadzanej nie później niż w ciągu 3 miesięcy od wprowadzenia zmian w uposażeniu zasadniczym żołnierzy zawodowych. Przeliczenie to powinno skutkować wypłatą wyrównania, stanowiącego różnicę pomiędzy wysokością świadczeń, jakie przysługiwałyby po uwzględnieniu każdej waloryzacji, a świadczeniami faktycznie otrzymywanymi. Natomiast w związku z wypłatą wyrównania uprawnionym przysługiwałoby również prawo do odsetek zgodnie z art. 48 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin.

TSUE ws. uznawania małżeństw jednopłciowych. RPO: trzeba wykonać orzeczenie

Co dalej z orzeczeniem TSUE ws. uznawania małżeństw jednopłciowych? Rzecznik Praw Obywatelskich mówi jasno: trzeba wykonać. Należy zmienić polskie rozporządzenie określające wzory aktów stanu cywilnego.

REKLAMA

Czy można zignorować system kaucyjny i dalej wyrzucać puszki, plastikowe i szklane butelki do odpadów segregowanych tak jak dotychczas? Czy grożą za to kary?

Przez ostatnie miesiące dużo mówiło się o systemie kaucyjnym, który polega na selektywnym zbieraniu określonych butelek szklanych, plastikowych oraz puszek aluminiowych. Wiele kwestii zostało już opisanych, ale pojawia się praktyczny problem: co z osobami, które nie chcą albo z różnych względów nie są w stanie przechowywać niezgniecionych butelek i puszek oraz nosić ich do punktów zwrotu (automatów lub sklepów uczestniczących w systemie)? Czy w dalszym ciągu zgodne z prawem będzie wyrzucanie takich opakowań tak jak dotychczas – czyli szklanych do pojemników zielonych, a plastikowych i aluminiowych do żółtych – razem z innymi odpadami segregowanymi?

Podatek katastralny – kogo obejmie, ile wyniesie? Nowe ustalenia z Sejmu

Wraca sprawa podatku katastralnego. Lewica finalizuje projekt ustawy, który ma zostać złożony w grudniu, a jego szczegóły właśnie zaczynają wychodzić na światło dzienne. Choć propozycja ma charakter poselski, a nie rządowy, jej potencjalny wpływ na rynek nieruchomości i miliony właścicieli mieszkań może być znaczący.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA