REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Bilet lotniczy, Usługi turystyczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Taryfy lotnicze

Ostatnio rezerwowałam bilet lotniczy. W trakcie dokonywania transakcji konsultant linii lotniczych często posługiwał się pojęciem taryfy lotniczej. Co dokładnie oznacza ten zwrot?

Cena biletu lotniczego

Chciałam odwiedzić syna w Dublinie. Skusiła mnie jedna z reklam, w której linie lotnicze zapraszają do zakupu biletu po 1 zł. Gdy dokonywałam rezerwacji okazało się, że podana w reklamie cena nie uwzględniała opłat lotniskowych, paliwowych i podatku. W rezultacie za bilet zapłaciłam dużo więcej niż 1 zł. Czy linie lotnicze mogą podawać w reklamie cenę, która w rzeczywistości nie jest cena końcową?

Bagaż podręczny

Rozpoczynając podróż samolotem, z któregokolwiek lotniska położonego na terenie Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii oraz Szwajcarii musimy zwrócić uwagę na zawartość naszego bagażu podręcznego. Sprawdź, których produktów nie możesz swobodnie zabrać ze sobą na pokład.

Czy można zwrócić bilet lotniczy

W marcu dokonałem rezerwacji biletu lotniczego do Hiszpanii. Lot ma się odbyć w maju, jednak z przyczyn osobistych nie mogę odbyć zaplanowanej podróży i chciałbym zwrócić bilet. Linie lotnicze odmawiają mi zwrotu pieniędzy i powołują się na postanowienia regulaminu. Wiele konkurencyjnych linii lotniczych dopuszcza zwrot biletu przed terminem wylotu. Czy postępowanie przewoźnika, z którym mam umowę jest zgodne z prawem?

REKLAMA

Zmiana ceny wycieczki a kursy walut

Miesiąc temu wykupiłam wycieczkę wakacyjną do Grecji. Dwa dni temu otrzymałam informacje o podwyższeniu kosztów wyjazdu z powodu wzrostu kursu euro. Ten argument wydaje mi się bezzasadny. Czy biuro podróży ma prawo do podniesienia ceny za wycieczkę ?Dodam, iż do wyjazdu zostały dwa miesiące.

"Wakacyjne" umowy

Na wakacyjny wyjazd czekamy cały rok, dlatego chciałabym, aby wszystko było zgodnie planem. Jakie dokumenty powinien otrzymać klient decydując się na konkretną wycieczkę?

Co zrobić jeśli zostanie zmieniony termin wycieczki

Kilka miesięcy temu wykupiłam wycieczkę do Portugali. Wylot planowany był na 2 lutego. Jednak miesiąc przed podróżą otrzymałam informacje z biura podróży, że niestety wycieczka została odwołana. Co mogę takiej sytuacji zrobić. W chwili obecnej nie znajdę już tak korzystnej oferty cenowej.

Umowa z biurem podróży

Do wakacji co prawda zostało dużo czasu, jednak ja zastanawiam się nad wyborem wycieczki na przełomie lipca i sierpnia. Pierwszy raz będę korzystała z oferty biura podróży. Wiem, iż decydując się na konkretny wyjazd trzeba podpisać umowę. Boję się, że przeoczę ważne kwestie i wyjeżdżając spotka mnie niemiła niespodzianka. Na co powinnam zwrócić uwagę?

REKLAMA

Co zrobić jeśli lot zostanie odwołany

Parę dni temu miałam odbyć bardzo ważną podróż służbową samolotem. Jak się okazało na miejscu lot został odwołany. Zaproponowano mi nowe połączenie, jednak było mi ono kompletnie nie na rękę. Tak naprawdę nie wiedziałam jakie prawa mi przysługują, co pasażer może zrobić w takiej sytuacji?

Odszkodowanie czy zadośćuczynienie za nieudaną wycieczkę

Wyjeżdżając na urlop liczymy na odpoczynek od dnia codziennego i związanego z nim stresu. Gdy na miejscu okazuje się, że hotel, w którym nas zakwaterowano, w ogóle nie przypomina 5-gwiazdkowej rezydencji wybranej przez nas z katalogu biura podróży, a zamiast widoku na morze za oknem rozciąga się hałaśliwa ulica, jesteśmy źli i sfrustrowani. Czy w takiej sytuacji możemy domagać się czegoś więcej niż odszkodowania za nieprawidłowo wykonane zobowiązanie?

Odwołany lot – prawa pasażerów linii lotniczych

Opóźnienia w transporcie lotniczym są, niestety, zjawiskiem codziennym. Jeśli mamy wątpliwości, czy wszystko jest w porządku, upewnijmy się, sprawdzając na monitorach wyświetlających informacje, czy jesteśmy przy odpowiedniej bramce (gate), następnie sprawdźmy czy nasz samolot jest spóźniony, czy odwołany. Na lotnisku możemy też dowiedzieć się, że nie ma dla nas miejsca w samolocie.

Zagubiony bagaż – prawa pasażerów linii lotniczych

Zaginął mi bagaż w drodze do Polski. Na lotnisku okazało się, że ślad po walizce zaginął. Wszczęłam procedurę, ale chciałabym wiedzieć czy zrobiłam wszystko, co powinnam i jakie problemy w drodze dochodzenia swoich praw mogę mieć jako pasażer?

Pasażerowie niepełnosprawni w samolocie

Prawo otrzymania pomocy podczas podróży lotniczej mają wszyscy pasażerowie. Szczególnie dotyczy to osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej sprawności ruchowej. Tutaj sprawdzisz jakie przepisy obowiązująca terenie Unii Europejskiej.

Informacje o przewoźniku lotniczym

Wykupiłam wycieczkę zagraniczną. Transport przewidziany jest drogą lotniczą. Słyszałam od mojej koleżanki, że zdarzają się problemy z miejscem w samolocie. Na przykład pasażer zostaje umieszczony w innej klasie niż to wynika z zakupionego biletu. Czy w takiej sytuacji przysługuje jakieś odszkodowanie? Czy w ogóle można sprawdzić jakiś sposób linie lotnicze jeszcze przed wylotem?

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży zbierzmy jak najwięcej informacji na jego temat, a także przyjrzyjmy się dokładnie ofercie. Ustalmy czy biuro występuje w charakterze organizatora, pośrednika, czy agenta, ponieważ odpowiedzialność za realizację wycieczki spoczywa właśnie na organizatorze, a nie na agencie. W praktyce biura często sprzedają zarówno własną ofertę, jak też oferty innych usługodawców. Poza tym sprawdźmy jak długo biuro działa na rynku i jaką cieszy się renomą.

Czy wycieczkę trzeba reklamować u pilota

Wróciliśmy właśnie z Włoch, gdzie byliśmy całą rodziną na nartach. Niestety wycieczka nie była tak wspaniała jak nas o tym zapewniano. Hotel był położony w innym miejscu, o gorszym standardzie, a cały pobyt został nam skrócony. Po powrocie do domu złożyliśmy reklamacje do biura podróży. Powiedziano nam, że reklamacje można składać tylko u pilota wycieczki. Czy to prawda?

Odszkodowanie należy się nawet, gdy w samolocie nastąpiła usterka

Argumenty linii lotniczych, że odszkodowanie za odwołany lot nie przysługują w przypadku wystąpienia usterki samolotu są niewystarczające. Pasażer ma bowiem prawo domagać się odszkodowania w związku z odwołaniem jego podróży lotniczej.

Czy przysługuje mi odszkodowanie za utracony bagaż

Podczas podróży samolotem zagubił się twój bagaż? Masz prawo żądać stosownego odszkodowania od linii lotniczych. Sytuacja się komplikuje jeśli korzystałeś z tzw. lotów łączonych, czyli dotarłeś do celu z przesiadkami.

Biuro podróży żąda innej ceny niż w ofercie zamieszczonej na stronie internetowej

Zawiercie umowy na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem strony internetowej biura podróży różni się od tradycyjnego sposobu jedynie formą zawarcia zobowiązania. W tym przypadku następuje to w  formie elektronicznej. Jednak oferta skierowana do konsumenta powinna spełniać pewne wymogi, np. powinna być rzetelna i zgodna z prawdą.

Co zrobić jeśli linie lotnicze nie uwzględnią reklamacji

Zdarzyło ci się, że lot którym miałeś lecieć w podróż został w ostatniej chwili zlikwidowany, a ty nie otrzymałeś żadnej informacji na ten temat? Możesz w takiej sytuacji złożyć reklamacje do przewoźnika lotniczego. Co jednak zrobić w przypadku, gdy twoje roszczenia nie zostaną uznane?

Czy można nie wpuścić pasażera na pokład samolotu

Czy zdarzyło ci się kiedyś, że nie chciano cię wpuścić na pokład samolotu? Mimo, iż miałeś wykupiony bilet. Sprawdź co możesz w takiej sytuacji zrobić.

Odwołanie lotu

Korzystanie z transportu lotniczego jest dość powszechną formą przemieszczania się. Zazwyczaj planujemy podróż z dużym wyprzedzeniem. Wtedy też kupujemy bilety. Co zrobić jeżeli odwołano nam lot? Czy przysługuje nam odszkodowanie z tego tytułu?

Problem z bagażem lotniczym

Zanim zdecydujemy się wsiąść na pokład samolotu, zadajmy sobie trud zaznajomienia się z prawami działającymi w zakresie przewozu rzeczy. Obowiązki przewoźnika w przypadku zagubienia, zniszczenia lub opóźnienia bagażu określone są Konwencją Montrealską.

Podróż samolotem

Obecnie dość często decydujemy się na przelot samolotem. O wyborze przesądzają zazwyczaj względy komfortu podróży, oszczędności czasu i bezpieczeństwa. Warto pamiętać, iż podczas wojaży lotniczych chroni nas prawo WE 261/2004 (z dnia 11 lutego 2004 r). Dotyczy ono zasad przyznawania odszkodowania i pomocy pasażerom w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia.

Wakacje - timesharing

Jeśli coraz częściej zaczynasz marzyć o posiadaniu własnego miejsca, gdzieś na skraju świata, o piaszczystej plaży czy białych szczytach gór, powinieneś pomyśleć o skorzystaniu z usług Timesharing.

Przedmioty zabronione w samolocie

Okres świąteczny i chęć spędzenia czasu z bliskimi sprzyja podróżom, szczególnie jeżeli nasza rodzina znajduje się poza granicami kraju. Ze względu na wygodę i krótki czas podróży coraz częściej korzystamy z transportu lotniczego. Przed zjawieniem się na lotnisku warto jest jednak dokładnie sprawdzić czego nie możemy ze sobą zabrać.

Podwyższenie ceny za wycieczkę

Wykupiłam wycieczkę do Egiptu. Podróż ma odbyć się za miesiąc. Jednakże już teraz otrzymałam wezwanie do dokonania dopłaty ze względu na wzrost kosztów opłaty paliowej. Czy biuro podróży może ode mnie żądać tego typu zapłaty? Czy mogę tej sytuacji odstąpić od umowy?

Co to jest oferta last minute

Byłam ostatnio w biurze podróży. Zaoferowano mi wycieczkę typu last minute, ale co to dokładnie oznacza? Czy turysta może korzystać z takich samych prawa i obowiązków jak w przypadku zwykłej wycieczki?

Czy ubezpieczenie turystyczne jest potrzebne

Wykupiłam zagraniczną wycieczkę sylwestrową. Znajoma bardzo się zdziwiła, gdy jej powiedział, że nie zawarłam przy tej okazji umowy ubezpieczenia. Po co ubezpieczać się przed wyjazdem turystycznym, czy warto korzystać z ubezpieczeń turystycznych?

Jakie są rodzje ubezpieczeń turystycznych

Jestem zainteresowana wykupieniem ubezpieczenia turystycznego. Jak się kształtuje oferta ubezpieczeń turystycznych na polskim rynku i na co zwracać uwagę przy ich wyborze?

Odstąpienie od umowy

Odstąpić od umowy o usługę turystyczną można tylko w określonych przypadkach i nie może nastąpić bez powodu. Przyczyną rezygnacji może być np. zmiana istotnych warunków umowy. W innym razie trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty kary umownej.

Nieprawidłowo wykonana usługa turystyczna

Organizator turystyki jest odpowiedzialny za nienależyte wykonanie usługi turystycznej. Jeżeli wycieczka jest  organizowana w sposób inny niż umawiano się podczas zawierania umowy, np. hotel ma inne położenie albo jest o niższym standardzie, to można żądać stosownego odszkodowania.

Co to jest świadczenie zastępcze

Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, ma obowiązek wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze.

Obowiązki informacyjne organizatora turystyki

Kolorowe foldery, broszury reklamowe kuszą klientów swoją atrakcyjnością i dobrą ceną. Nie można jednak zapomnieć, że wszystkie zwarte w nich informacje muszą być prawdziwe, aby konsument znał warunki umowy przed jej zawarciem.

Kiedy cena za wycieczkę może zostać podwyższona

Prawdą jest, że istnieje obowiązek dotrzymywania umów. Dotyczy to również obowiązku  zachowania stałej wysokości ceny. Chodzi o to, że konsument musi wiedzieć przed zawarciem umowy ile ma zapłacić i że jest to stawka, która się nie zmieni. Prawo o usługach turystycznych przewiduje jednak możliwość podwyższenia ceny w kilku przypadkach.

Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki.

Czy są przepisy regulujące podróż samolotem przez osoby niepełnosprawne

Pragnę wybrać się w odwiedziny do mojej córki, która mieszka w USA. Podróż muszę odbyć samolotem. Ponieważ jestem osobą niepełnosprawną, to chciałabym wiedzieć czy istnieją jakieś specjalne przepisy w tej kwestii.

Bilet lotniczy - czy mogę go zwrócić?

Miesiąc temu zaplanowałam podróż do Irlandii. Zakupiłam bilet lotniczy. Niestety z przyczyn osobistych nie mogę polecieć w tym terminie i chciałam bilet zwrócić. Linie lotnicze niestety nie zgodziły się na to. Powiedziono mi, że nie zwrócą mi pieniędzy. Czy faktycznie mają rację?

Masz prawo wiedzieć ile naprawdę kosztuje bilet lotniczy

Na przewoźników został nałożony obowiązek przekazywania konsumentom szczegółowych informacji o kosztach biletu. Chodzi o to, że klient powinien wiedzieć przed zakupem biletu ile w całości musi zapłacić za przelot.

Komórka podczas lotu

Pasażerowi linii lotniczych będą mogli rozmawiać przez telefony komórkowe podczas lotu. Przewoźnicy będą musieli w tym celu zamontować specjalne urządzenia oraz uzyskać pozwolenie od Prezesa UKE.

Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu

Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli  wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie.

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni.

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji.

Odszkodowanie za odwołany lot

Przeloty samolotami cieszą się w społeczeństwie coraz większą popularnością. Trwają krócej, są wygodniejsze od innych środków transportu a ich ceny stają się przystępniejsze. Niekiedy jednak podróż nie przebiega bez zakłóceń, tak jakbyśmy tego sobie życzyli albo w ogóle się nie odbywa. Czy pasażerom przysługują jakieś prawa w przypadku odwołania lotu?

Co zawrzeć w reklamacji usługi turystycznej

Wykupując wycieczkę w biurze podróży klient powinien mieć świadomość, że jest chroniony prawem w przypadku jej nie wykonania zgodnie z umową. W przypadku naruszenia postanowień umowy, gdy usługa turystyczna została wykonana w sposób nienależyty albo w ogóle niewykonana konsument ma prawo złożyć reklamacje.

Tabela odszkodowań


Naruszenia w umowach z biurami podróży

Podpisując umowę z biurem podróży należy dokładnie sprawdzić czy jest ona zgodna z wcześniejszymi uzgodnieniami oraz czy nasze prawa i obowiązki nie są w jakikolwiek sposób naruszone. Zdarza sie bowiem tak, że organizator turystyki ogranicza swoją odpowiedzialność za nienależyte wykonania umowy albo zmienia postanowienia dotyczące ceny i innych kosztów.

Kiedy można zmienić cenę za wycieczkę

Coraz częściej możemy spotkać się z taką praktyką biur podróży, zgodnie z którą tuż przed wyjazdem jesteśmy wzywani do dopłaty za wycieczkę. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? W jakim terminie cena wycieczki może ulec zmianie?

Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Brałem udział w wycieczce, jednak okazało się, że nie wszystko było zgodne z zawartą z biurem podróży umową. Nie mogłem uczestniczyć we wskazywanych wcześniej wycieczkach. Hotel był niższej klasy od wskazywanej w umowie. Trzy tygodnie po powrocie postanowiłem złożyć reklamację. W odpowiedzi usłyszałem, że nie może być ona przyjęta, bo termin na składanie reklamacji wynosi dwa tygodnie. Czy faktycznie reklamacja mi już nie przysługuje? 

Czy można zmienić uczestnika wycieczki?

Wykupiłam wycieczkę, jednakże z przyczyn zawodowych nie mogłam w niej uczestniczyć. Postanowiłam więc, że na moje miejsce pojedzie córka. Kiedy zgłosiłam ten fakt do biura podróży, otrzymałam informację, że zamiana nie jest możliwa, bo do wycieczki pozostały trzy dni, a umowa wyraźnie stanowi, że zmiana uczestnika może nastąpić nie później niż na dwa tygodnie przed rozpoczęciem wycieczki. Czy w takiej sytuacji biuro podróży mogło odmówić wyjazdu moje córce?

REKLAMA