REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Konsument, Klient

Czy promocje w Black Friday są opłacalne?

Czy promocje w Black Friday są opłacalne? Okazuje się, że według najnowszych badań promocje oferowane w ramach Black Friday są uważane za opłacalne przez 47,6% dorosłych Polaków. Przeciwnego zdania jest 29% rodaków, a 23,4% nie ma jeszcze wyrobionej opinii w tym temacie. Korzyści z corocznych akcji rabatowych widzą głównie osoby w wieku 35-44 lat i z dochodami powyżej 9 tys. zł netto. Nie dostrzegają zysków z tego typu obniżek przede wszystkim seniorzy i konsumenci uzyskujący co miesiąc 5000-6999 zł na rękę.

Okazja czy pułapka? Konsumenci coraz ostrożniej podchodzą do Black Friday

Ponad 70% Polaków zauważa, że ceny bywają sztucznie podnoszone przed Black Friday, by późniejsze „promocje” wyglądały korzystniej. Aż 84% konsumentów sprawdza więc autentyczność ofert. Eksperci wskazują, że mimo świadomości nadużyć Polacy nadal szukają okazji, zachowując czujność.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Umowy w codziennym życiu – 6 błędów najczęściej popełnianych przez konsumentów i przedsiębiorców

Umowy są nieodłącznym elementem życia codziennego – zawieramy je kupując telefon, wynajmując mieszkanie, korzystając z usług Internetu czy podpisując umowę o pracę. Choć często traktujemy je jako formalność, niedopatrzenia w tym zakresie mogą prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych. Błędy przy zawieraniu umów popełniają zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy – nierzadko z powodu pośpiechu, niewiedzy lub braku należytej staranności. W niniejszym artykule omawiamy najczęstsze błędy popełniane przy zawieraniu umów i przedstawiamy praktyczne wskazówki, jak ich unikać.

REKLAMA

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Zmiany w kredycie konsumenckimi i rewolucja w ochronie klienta [koniec z lukami prawnymi i reklamami wprowadzającymi w błąd oraz zmiany w limitach i Sankcjach Kredytu Darmowego]

Wiele osób długo czekało na nowe regulacje w zakresie kredytu konsumenckiego. Wprawdzie póki co jest to projekt, ale ustawa jest tym samym coraz bliżej. Rządowe Centrum Legislacji opublikowało projekt nowelizacji ustawy o kredycie konsumenckim (nr UC82, dalej jako: projekt), który stanowi kompleksową odpowiedź na wymogi wynikające z unijnej dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE). Analizujemy co się zmieni i jaki będzie to miało wpływ na sytuację kredytobiorców.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Galerie handlowe wciąż mają problem z niedzielami objętymi zakazem handlu, ale znajdują coraz więcej sposobów na przyciągnięcie klientów

Zmieniają się nie tylko same galerie i centra handlowe, ale też ewoluuje ich sposób komunikacji z klientami. Teraz mocno stawia się na efektywność. W efekcie konsumenci robią zakupy w sklepach internetowych, ale jednocześnie równie często odwiedzają galerie handlowe.

REKLAMA

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Kredyt lub pożyczka: terminowa spłata rat to problem coraz większej grupy konsumentów

Aż 69 proc. osób uważa, że Polacy nie mają wystarczającej wiedzy na temat zarządzania swoimi kredytami i pożyczkami. To jednak nie tłumaczy opóźnień w spłacie. W konsekwencji często kończy się to wpisem do ewidencji niesolidnych dłużników lub wręcz interwencją komornika.

Konsumentowi trzeba przypominać o ryzyku związanym ze spożyciem alkoholu

Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych i porozumienie dotyczące znaków ostrzegających na etykietach to inicjatywy samoregulacyjne polskiej branży winiarskiej, które mają na celu promowanie odpowiedzialnej konsumpcji wina. Konsumentowi trzeba przypominać o ryzyku związanym ze spożyciem alkoholu.

Cena bez tajemnic. Nowe obowiązki deweloperów mają ułatwić wybór mieszkania

Do sejmowych konsultacji trafił projekt nowelizacji ustawy deweloperskiej. Posłowie (Polska 2050 -Trzecia Droga) chcą, by konsumenci uzyskali rzetelną i aktualną informację o cenach oferowanych przez deweloperów. Obecnie jest to utrudnione, zwłaszcza na początkowym etapie zainteresowania ofertą.

Polacy seryjnie ogłaszają prywatne bankructwa: 2025 r. będzie rekordowy pod względem upadłości konsumenckich. Czy bankructwo uwalnia od wszelkich długów i w ogóle ma sens

Panuje powszechne przekonanie, że wystarczy ogłosić upadłość konsumencką, by pozbyć się wszelkich długów i zobowiązań, które okazały się niemożliwe do spłacenia. A następnie rozpocząć od zera nowe życie finansowe. Tymczasem nie jest to prawda. Są długi, które mimo bankructwa trzeba już spłacać do końca życia.

Wyprzedaże 2025. Jak sprawdzić internetowego sprzedawcę? [4 kroki]

Okres wyprzedaży to czas, gdy szczególnie powinniśmy uważać na e-oszustów. Jak podkreśla Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK, najbardziej narażeni na internetowe triki nieuczciwych firm są Vulnerable consumers, czyli grupa konsumentów wrażliwych. To właśnie z myślą o nich powstał krótki poradnik. O czym warto pamiętać przed zbliżającym się Dniem Bezpiecznego Internetu?

Lipton, Tymbark, Coca-Cola, Żywiec Zdrój – po te napoje najchętniej sięgają konsumenci i je właśnie najczęściej można znaleźć na sklepowych półkach

Lokalizacja napojów na sklepowych półkach ma kluczowe znaczenie przy wyborze marek, po które najchętniej sięgamy. Wiedzą o tym handlowcy, a najaktywniej na wybory poprzez sposób ekspozycji napojów wpływają supermarkety i dyskonty.

Jak ograniczyć problem świątecznego marnowania żywności?

Marnotrawstwo żywności w okresie Świąt Bożego Narodzenia jest szczególnie istotnym problemem. Grudzień to czas wzmożonych zakupów, przygotowywania potraw w dużych ilościach i obfitych uczt, co często prowadzi do nadprodukcji i wyrzucania jedzenia. Czy w polskich domach można zorganizować święta w sposób zrównoważony?

Jak kupować z głową w Black Friday? Nie złap się na te mechanizmy sprzedaży

Sklepy już atakują nas reklamami i obniżkami, chociaż Black Friday dopiero 29 listopada. Jak być świadomym konsumentem i kupować z głową podczas wyprzedaży? 

Przedłużanie umów na telefony komórkowe czy internet na nowych zasadach od 10 listopada 2024 r. Czego nie mogą operatorzy?

Operator od 10 listopada 2024 r. ma obowiązek poinformować nas o kończącej się umowie co najmniej na 30 dni przed jej wygaśnięciem i przesyłać propozycje warunków jej przedłużenia wraz ze wskazaniem najkorzystniejszych pakietów taryfowych dla usług objętych umową. Czego nie mogą operatorzy? 

Już prawie wszyscy klienci sklepów kupują żywność w promocji. Co trzeci robi to w sposób planowy

Promocje artykułów spożywczych zyskują na znaczeniu w budżetach domowych, zwłaszcza rodzin o średnich dochodach i w średnim wieku. To efekt kalkulacji – kupując w ten sposób można w skali miesiąca zmniejszyć wydatki nawet o kilkaset złotych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Kto zapłaci za towar zniszczony podczas zakupów? Nie zawsze będzie to klient. Ale czy znasz swoje prawa by odpowiednio reagować?

Kto zapłaci za towar zniszczony w sklepie podczas zakupów? Nie zawsze będzie to klient. Ale, czy znasz swoje prawa? Kluczowa jest wina i warunki techniczno-organizacyjne panujące w sklepie. Zawsze trzeba zwrócić uwagę na kontekst.

Czy konsument może pozwać firmę przed sąd swojego miejsca zamieszkania? Wyrok TSUE

Konsument może pozwać przedsiębiorcę przed sąd swojego miejsca zamieszkania, jeśli tylko w sprawie występuje tzw. „element zagraniczny” - tak uznał Trybunał Sprawiedliwości UE (TSUE). Zasadniczo swojego kontrahenta pozywa się przed sąd, w którym to on ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Nieznajomość dyrektywy Omnibus naraża przedsiębiorcę na wysokie kary

UOKiK bardzo poważnie podchodzi do weryfikacji przestrzegania przepisów. Już w 2023 roku, w wyniku działań kontrolnych wystosował wiele wniosków o przedstawienie wyjaśnień odnośnie wątpliwych praktyk lub zaniechanie naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, a w 2024 roku nałożono już pierwsze kary finansowe.

Przedsiębiorcy powinni uważać na niedozwolone klauzule w umowach

Przy konstruowaniu umowy lub wzorca umowy przedsiębiorca powinien dokładnie zbadać treść stosowanych postanowień pod kątem ryzyka uznania ich przez sąd powszechny lub Prezesa UOKiK za abuzywne. Czym są klauzule niedozwolone i co warto o nich wiedzieć?

Darmowy kredyt. Jak go uzyskać i kto może z niego skorzystać?

Kredytobiorcy, którzy zaciągnęli kredyt konsumencki w złotówkach, mogą teraz uniknąć płacenia odsetek i kosztów bankowych. W ten sposób otrzymają „darmowy” kredyt i spłacą dokładnie taką kwotę, jaką pożyczyli od banku. To, kto i na jakich zasadach może skorzystać z sankcji kredytu darmowego wyjaśnia radczyni prawna Marta Wadas z Kancelarii Kupilas, Krupa w Bielsku-Białej. Jak podkreśla ekspertka – obecnie nie tylko frankowicze decydują się na dochodzenie swoich praw przed sądem. Coraz więcej kredytobiorców z zobowiązaniem w złotówkach podejmuje kroki prawne zyskuje darmowy kredyt konsumencki.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Hotele stają się coraz bardziej inteligentne, tego oczekują klienci, a właściciele choć najpierw muszą zainwestować, zyskują spore oszczędności

Korzystanie z usług hotelowych nawet jako miejsca do spędzania długich urlopów powszednieje także w Polsce. Mimo że w ostatnim czasie ceny usług hotelowych poszybowały bardzo w górę, popyt na nie jest coraz większy. Klienci są gotowi płacić więcej, ale oczekują też nowoczesnych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i wygodę.

Konsumenci w Polsce największymi optymistami w Europie, jednak dopiero teraz chcą kupować tyle co przed pandemią

Konsumenci w Polsce są wyjątkowo dużymi optymistami. Tak dobrego półrocza w zakresie badań nastrojów konsumenckich w Polsce nie było od lat. Przez sześć miesięcy wskaźnik utrzymywał się prawie na niezmiennym poziomie, ale konsekwentnie nad kreską.

Polacy ufają bankom? Tylko 43 proc. konsumentów czyta umowy kredytowe w całości. 10 proc. konsultuje z prawnikiem

Aż 17,3% Polaków zaciągających kredyt w banku lub w innej instytucji finansowej w ogóle nie zapoznaje się z zapisami umowy. Do tego 19,7% ankietowanych sprawdza jedynie wybrane fragmenty. Cały dokument czyta 43,1% badanych, a zaledwie 10,4% respondentów dodatkowo konsultuje poszczególne zapisy z prawnikiem. Ponadto 8,2% uczestników sondażu nie tylko analizuje wszystko, ale również prosi o pomoc kogoś znajomego. Autorzy badania, komentujący ww. wyniki, uważają, że są one alarmujące. Nie czytając umowy zawieranej z bankiem, kredytobiorcy narażają się na potencjalne pułapki, w tym ukryte opłaty czy niekorzystne warunki spłaty. Tak wynika z badania UCE RESEARCH i Kancelarii SubiGo przeprowadzonego w I połowie czerwca 2024 r.

Polscy konsumenci coraz chętniej robią zakupy za pośrednictwem portali społecznościowych

Cztery na pięć polskich firm odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w serwisach społecznościowych. Nowe technologie dają nowe możliwości przedsiębiorcom, którzy chcą i potrafią z nich korzystać. Konsumenci coraz chętniej kupują wykorzystując do tego media społecznościowe.

Osoby ze szczególnymi potrzebami będą miały szerszy dostęp do produktów takich jak m.in: komputery, czytniki książek czy telefony komórkowe. Prezydent podpisał ustawę

Osoby ze szczególnymi potrzebami będą miały szerszy dostęp do produktów takich jak m.in: komputery, czytniki książek czy telefony komórkowe. Prezydent podpisał ustawę, która wdraża dyrektywę UE dotyczącą wymogów dostępności produktów i usług.

Opłaca się oszczędzać, robi to więc aż 73 procent konsumentów, ale już nie wyłącznie szukając korzystnych lokat

Z wiedzą finansową Polaków nie jest tak źle, jak narzekają eksperci. Gdy tylko pojawiły się dobre warunki do oszczędzania, korzystania z nich zdecydowana większość gospodarstw domowych. Upadł też inny stereotyp: jak oszczędzać, to tylko na bezpiecznych lokatach.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

Konsumenci mniej pesymistycznie nastawieni, ale wciąż brak im odwagi w podejmowaniu decyzji zakupowych

Wyraźną poprawę widać tylko w wydawaniu pieniędzy na zakup dóbr trwałych. To sugeruje, że dopiero gdy trzeba wymienić samochód albo tylko lodówkę lub pralkę, bez większych obaw sięgamy do portfeli. Na dobra bardziej ulotne w dalszym ciągu zaś skąpimy, pomni jak bardzo nadwątliła nasze oszczędności całkiem jeszcze niedawno szalejący dwucyfrowa inflacja. Czyżbyśmy więc wciąż obawiali się jej nawrotu?

Klienci sklepów stacjonarnych i internetowych w jednakowym stopniu oczekują ułatwień, które może im zapewnić sztuczna inteligencja

Ponad połowa konsumentów uważa, że inteligentne technologie zaprojektowane co do zasady z myślą o ułatwieniu nam życia, mogą przejąć nad nim kontrolę. Połowa badanych nie wyobraża sobie jednak świata bez rozwiązań cyfrowych i pozytywnych doświadczeń jakie niesie za sobą automatyzacja.

Boguta: Sprzedawcy naliczyli nową stawkę VAT-u i z pewnością zapłacą za to konsumenci

Sprzedawcy naliczyli nową stawkę VAT-u i z pewnością zapłacą za to konsumenci. Szacuje się, że ta podwyżka VAT-u w skali roku to będzie dodatkowe 12–13 mld zł dla budżetu - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Rezygnacja z kasy fiskalnej w przypadku zaprzestania sprzedaży konsumentom (osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej). Jak to zrobić?

Posiadam kasę fiskalną z elektronicznym zapisem kopii. Nie będę już dokonywała sprzedaży na rzecz osób prywatnych (konsumentów - czyli osób nieprowadzących działalności gospodarczej). Moimi kontrahentami będą tylko hurtownie. Czy nadal muszę ewidencjonować sprzedaż na kasie? A może mogę z niej zrezygnować? Jak to zrobić?

By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

Biedronka, Lidl i inne dyskonty walczą na ceny o nasze portfele. Polacy czekają na mocną wojnę cenową przed Wielkanocą. Ale za promocje przyjdzie zapłacić ...

Więcej niż 55% Polaków czeka na ostrzejszą wojnę cenową pomiędzy dyskontami, żeby zrobić tańsze zakupy wielkanocne. Tak wynika z najnowszego badania nastrojów konsumenckich. Na mocniejszą rywalizację między sklepami najbardziej liczą Polacy w wieku 45-55 lat oraz 35-44 lat. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy miesięcznie zarabiają na rękę poniżej 1000 zł, 1000-2999 zł, ale także 5000-6999 zł. Natomiast nieco ponad 22% badanych nie czeka na taką wojnę. Eksperci wyjaśniają, że ww. działania dyskontów przynoszą konsumentom tylko pozorne oraz krótkotrwałe korzyści. I dodają, że sklepy będą chciały sobie odbić straty, wynikające z oferowanych promocji. W niektórych przypadkach już teraz to się dzieje na rynku. 

Firma, która dopuściła do wycieku danych jej klientów traci renomę a także chętnych na zakup jej produktów

Firmy pracują nad rozwojem marki i jej rozpoznawalnością wiele lat, po czym jedno fatalne zdarzenia burzy cały ten wysiłek. Takim incydentem w naszych czasach jest przede wszystkim wyciek danych klientów. Straconej w ten sposób reputacji marka nie jest w stanie odbudować.

Sztuczna inteligencja a programy lojalnościowe. Co się sprawdzi w 2024 r.?

Czy programy lojalnościowe w 2024 r. mają rację bytu? Klientowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, a tak naprawdę są wielką bazą wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie to korzyści dla obu stron. Na co zwrócić uwagę w 2024 r.? 

Dyrektywa Omnibus działa od ponad roku, a niektóre sklepy wciąż oszukują klientów

Dyrektywa Omnibus funkcjonuje już od ponad roku, ale jak się okazuje zjawisko oszukiwania klientów nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Na szczęście Polacy są czujni, blisko 70% z nich sprawdza historyczne ceny przecenianych produktów w sieci.

Nowe limity płacenia gotówką? Czy obejmują transakcje prywatne, jakie limity w 2024 obowiązują przedsiębiorców

Z wprowadzeniem nowych limitów płatności gotówką w obrocie gospodarczym i dla zwykłych konsumentów jest sporo zamieszania. Najpierw ustawa – Polski Ład przewidywała zaostrzenie limitów dla przedsiębiorców i wprowadzenie ich do obrotu detalicznego. Potem znowelizowano termin wejścia w życie, utrzymując nowe limity, by w końcu odwołać zaplanowane zmiany. Jak więc ostatecznie wejdziemy w 2024 r. z zakazami dotyczącymi płacenia gotówką?

GUS: 6,1 proc. wyniosła inflacja w grudniu. To konsumenci oszczędni na święta wymusili spadek cen wykazany w szybkim szacunku

Eksperci się pomylili – sugerując się dużym wzrostem cen artykułów spożywczych na początku grudnia prognozowali, że inflacja w ostatnim miesiącu roku będzie taka sama jak w listopadzie – 6,5 proc., a może nawet nieco wyższa. Tymczasem Główny Urząd Statystyczny – GUS zakomunikował w piątek 5 stycznia, iż roczny wskaźnik inflacji w grudniu 2023 r. obniżył się do 6,1 proc.

UOKiK nałożył 25 mln zł kary na T-Mobile. Reklamy operatora wprowadzały konsumentów w błąd

UOKiK nałożył ponad 25 mln zł kary na T-Mobile Polska. Chodzi o wprowadzające w błąd reklamy o ofercie pre-paid, które sugerowały, że pakiet danych jest za darmo.

W sklepach stacjonarnych częściej kupujemy pod wpływem impulsu

Do sklepów stacjonarnych chodzimy tylko oglądać produkty, które potem kupujemy w internecie? Albo nie kupujemy wcale? Za to zdecydowanie łatwiej w sklepach ulegamy impulsom zakupowym. 

Wadliwe lub nietrafione prezenty świąteczne. Co można z tym zrobić zgodnie z prawem? Reklamacje, gwarancja, zwrot

Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z prezentem uszkodzonym lub nietrafionym? W tym kontekście warto przypomnieć nowe zasady reklamacji konsumenckiej po blisko roku od ich wejścia w życie.

Czy faktury dla konsumentów będą wystawiane w KSeF?

Faktury w systemie KSeF. Czy faktury dla osób fizycznych (konsumentów) będą mogły być dobrowolnie wystawiane w KSeF?

Tegoroczny grudzień najbardziej rozrzutny od lat?

"Spadek inflacji do 6,5%, planowany wzrost płacy minimalnej od stycznia, a także ogólnie lepsze samopoczucie konsumentów zwiastują, że przed nami grudzień, gdzie nie będziemy trzymać się za portfele. Przed nami najbardziej rozrzutny miesiąc od lat, ale z ekonomicznego punktu widzenia musimy mierzyć to wszystko dwustronnie: z jednej strony handlowy potrzebny jest impuls i to jasna strona medalu. Ciemniejsza to fakt, że wzrost konsumpcji może znowu zepchnąć nas na drogę inflacyjnego wzrostu" – przyznaje Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. 

Bezpłatny okres próbny pułapką dla firm. Zamiast 14 dni konsument będzie miał aż 12 miesięcy na odstąpienie od umowy

Jeśli przedsiębiorca oferuje bezpłatny okres próbny, który po zakończeniu automatycznie przekształca się w abonament płatny, musi poinformować klienta o jego prawie do odstąpienia od umowy w sposób jasny, zrozumiały i dokładny. W przeciwnym razie zamiast 14 dni konsument będzie miał aż 12 miesięcy na odstąpienie od umowy.

REKLAMA