REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Niezgodność towaru z umową, Sprzedaż konsumencka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? - cz. 1

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.

Czy produkt na sklepowej półce musi być oznaczony ceną?

W sklepie osiedlowym, w którym robię często zakupy, nagminne jest, że przy produktach nie ma wskazanej ceny. O jej wysokości dowiaduję się dopiero przy kasie. Czy to zgodne z prawem?

Czy warto kupować na firmę? – cz. 2

Zawierając umowę „na firmę” pozbawiamy siebie uprawnień, jakie przysługują konsumentom. O wiele uważniej należy również przeczytać to, co znajduje się w umowie.

Czy warto kupować na firmę? – cz. 1

Zawierając umowę „na firmę” pozbawiamy siebie uprawnień, jakie przysługują konsumentom. Zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego, które inaczej kształtują uprawnienia kupującego.

REKLAMA

Czy za małe buty można zwrócić do sklepu?

Kupione buty w domu okazały się zbyt małe. W sklepie powiedziano, że nie jest możliwy zwrot towaru. Czy to aby jest zgodne z prawem?

Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?

Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje?

Zakupy w Internecie - jak kupować i na co zwracać uwagę?

Towar niezgodny z opisem, podrobiony lub niepełnowartościowy – to tylko kilka z wielu zagrożeń jakie czekają nas podczas zakupów w Internecie. Nie każdy sprzedający jest w 100 procentach uczciwy. Jak ustrzec się przed oszustami, naciągaczami i ich wybrakowanym towarem? Jak robić zakupy i na co zwracać uwagę?

Zakupy w Internecie - na co zwrócić uwagę przed zakupami?

Internetowe zakupy są z dnia na dzień coraz popularniejszym kanałem dystrybucji najróżniejszych towarów i usług. Mimo dokładania wszelkich starań przez banki czy serwisy aukcyjne, nie sposób uniknąć nieuczciwych sprzedawców. Jednak zanim zajmiemy się samymi zakupami, warto wcześniej zwrócić uwagę na kilka aspektów i odpowiednio się do zakupów przygotować.

REKLAMA

Jak bezpiecznie kupować na wyprzedażach

Sezonowe obniżki letnich kolekcji przyciągają do sklepów tłumy. W ferworze zakupów i polowania na okazje warto jednak zachować zdrowy rozsądek. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że aż 43% kupujących podczas wyprzedaży sezonowych nie wie jakie prawa konsumenckie im przysługują.

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku.

Czy oświadczenie o odstąpieniu można wysłać faksem?

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone faksem. Dotyczy to jednak tych umów, dla których ustawa nie wymaga szczególnej formy.

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek?

O czym należy pamiętać przy letnich zakupach?

Płacąc przy kasie za kupione rzeczy nie zapomnij zabrać paragonu. Nie wyrzucaj go również od razu do śmieci. Może ci się przydać przy reklamacji.

Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Wyprzedaż nie zawsze będzie okazją cenową dla konsumenta. Pamiętaj, że promocje nie są powodowane dobrym sercem sprzedawcy ale chęcią reklamy, czy pozbycia się zbędnego towaru z magazynu.

Obowiązki informacyjne sprzedawcy – czyli co konsument ma prawo wiedzieć

Wchodzimy do sklepu i próbujemy wybrać najlepszy dla nas towar, ale na opakowaniu nie ma informacji, których szukamy, nie ma ich też na półce, gdzie towar leży, a spotkany przypadkiem sprzedawca, na zadawane przez nas pytania, wzrusza bezradnie ramionami. Taki obrazek zdarza się zbyt często. Ustawodawca nakłada na sprzedawców konkretne obowiązki informacyjne, więc je egzekwujmy.

Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową

Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową.

Odwołanie od reklamacji

Dobrze napisane odwołanie od reklamacji często może zaoszczędzić nerwów, a przede wszystkim wywołać pożądany efekt. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to najlepiej.

Prawa konsumenta

Szczególna ochrona konsumentów ma na celu zagwarantowanie praw w nierównym stosunku pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą. Podstawowym aktem regulującym uprawnienia konsumenta jest ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Umowa sprzedaży – cz. 2: czy przepisy kodeksowe są mniej korzystne

Przepisy Kodeksu cywilnego w odniesieniu do umowy sprzedaży określają mniej korzystnie dla kupującego podstawy odpowiedzialności sprzedawcy. Z drugiej strony dają większe możliwości odstąpienia od umowy.

Umowa sprzedaży – cz. 1: kiedy sprzedaż jest konsumencka

Sprzedaż konsumencka ma miejsce w sytuacji, gdy jedną stroną umowy jest konsument, a drugą przedsiębiorca, zawierający umowę w ramach prowadzonej działalności. Przedmiotem sprzedaży konsumenckiej mogą być tylko rzeczy ruchome.

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna.

Reklamacja butów – cz. 3: reklamacja wkrótce po zakupie

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Domniemanie odpowiedzialności sprzedawcy.

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji.

Reklamacja obuwia – cz. 1

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy.

Po co konsumentowi opinia rzeczoznawcy

W odmownej odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często powołują się na negatywną dla konsumenta opinię rzeczoznawcy. W takiej sytuacji warto zamówić opinię u innego eksperta.

Czy nieuczciwa reklama może być podstawą reklamacji

Nieposiadanie przez produkt właściwości, o których producent zapewnia w reklamie może być podstawą odpowiedzialności sprzedawcy.

Czy do umowy o dzieło stosuje się przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej

Pomimo tego, iż zawarta została umowa o dzieło klient może skorzystać z uprawnień reklamacyjnych wynikających z umowy sprzedaży konsumenckiej. Podstawą roszczeń będzie niezgodność towaru z umową

Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa

W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model?

Zakupy przez Internet: kiedy można odstąpić od umowy

Zakupy w Internecie to ryzyko, ale również większe uprawnienia dla konsumentów. Mogą oni skorzystać z uprawnień, które nie przysługują klientom tradycyjnych sklepów.

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie.

Reklamacja obuwia zimowego może być skuteczna

Reklamacja obuwia zimowego może być często dla konsumenta trudnym zadaniem. Kupujemy je z nadzieją, że dzięki temu będziemy mogli przejść przez zimę suchą nogą. Co jednak w sytuacji, gdy buty zaczną przemakać?

Kredyt konsumencki – co powinno znaleźć się w umowie

Przedsiębiorca udzielający w zakresie swojej działalności kredytu konsumenckiego obowiązany jest do wskazania konsumentowi niezbędnych informacji. Muszą one znaleźć się zawsze w treści umowy.

Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

Znajomość prawa często może być pomocna w przekonaniu opornego sprzedawcy, który nie chce uwzględnić reklamacji. Jeżeli wada została zgłoszona stosunkowo krótki czasie od dnia zakupu to sprzedawcy, który odmawia jej uwzględnienia, trudniej będzie obronić się w sądzie.

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta?

Odstąpienie od umowy a kredyt konsumencki

Kupiłem na kredyt sprzęt muzyczny. Niestety pomimo dwóch napraw nadal nie działa prawidłowo. Gdy powiedziałem sprzedawcy, że odstępuję od umowy, ten powiedział, że to mi się nie opłaca, bo będą musiał nadal i tak spłacać kredyt, który został zaciągnięty w celu zakupu sprzętu.

W jakim czasie należy powiadomić sprzedawcę o wadzie

W sytuacji, gdy zauważymy niezgodność zakupionego przez towaru z umową powinniśmy zawiadomić o tym sprzedawcę w ciągu 2 miesięcy. Do zachowania tego terminu nie ma jednak znaczenia, kiedy otrzyma on nasze zawiadomienie.

Czy można zwrócić towar gdy się rozmyślimy?

Kupiłam niedawno w dużym sklepie odzieżowym spodnie. Niestety w domu stwierdziłam, że dokonałam złego wyboru. Widziałam w innych sklepach, że można zwrócić towar bez podawania przyczyny w ciągu 7 dni. Czy mam do tego prawo?

Kiedy sprzedawca odmówi naprawy lub wymiany towaru

Dokonałem reklamacji towaru, który kupiłem w sklepie i zażądałem naprawy. Niestety sprzedawca powiedział mi, że naprawa nie jest możliwa. Co w takiej sytuacji mam zrobić?

Czy można dochodzić od sprzedawcy odszkodowania

Zakupiony przeze mnie system grzewczy szybko się popsuł. W odpowiedzi sprzedawca obiecał wymienić go na nowy. W międzyczasie jednak z powodu braku ogrzewania poniosłem straty materialne. Przedsiębiorca powiedział, że nie zapłaci odszkodowania bo nie ma takiego obowiązku.

Czy sprzedawca może żądać dodatkowej zapłaty przy wymianie towaru

Żądając wymiany wadliwego towaru sprzedawca nie może domagać się zapłaty dodatkowej ceny nawet wtedy, gdy produkt w międzyczasie podrożał. Uprawnienie konsumenta do wymiany towaru jest bezpłatne.

Ochrona konsumenta przy zakupach w komisie

Konsumenci robiąc zakupy w komisie mają takie same uprawnienia, jak w przypadku sprzedaży konsumenckiej. Komisant odpowiada względem kupujących za niezgodność towaru z umową.

Różne terminy gwarancji w dokumencie i w reklamie

Kupiłem niedawno sprzęt elektroniczny, na które sprzedawca wystawił mi gwarancję. W domu zauważyłem, że w dokumencie okres gwarancji został określony na 6 miesięcy. Tymczasem w reklamie producent przekonywał, że gwarancja trwa rok. Czy to jest zgodne z prawem?

Żywność sprzedawana luzem też podlega reklamacji

Kupiłem na rynku owoce, które sprzedawca reklamował jako bardzo słodkie. W domu okazało się, że są gorzkie i praktycznie bez smaku. Chcąc je zareklamować usłyszałem od sprzedawcy, że nie mogę tego zrobić, bo są to towary sprzedawane luzem. Czy mam prawo reklamować taką żywność?

Jak wyglądają promocje w sklepach

Pod koniec zeszłego roku Inspekcja Handlowa przeprowadziła kolejną kontrolę przedsiębiorców. Tym razem przyjrzała się prawidłowości i rzetelności organizowania promocji.

Czy można reklamować wyroby srebrne

Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra?

Oznakowanie obuwia

Każdy towar konsumpcyjny podlega pewnym rygorom dotyczącym m.in. oznaczeń. Dotyczy to również obuwia. Dzięki informacjom zamieszczonym na produkcie mamy pewność, że nasze wymarzone pantofelki na pewno są skórzane.

Co zrobić jeśli kupimy podróbkę

Podróbki od lat królują na bazarach i ulicznych straganach. Wraz z rozwojem internetu towary imitujące produkty znanych marek wkroczyły także do e-sklepów oraz portali aukcyjnych. Konsument nabywający towary w Internecie w większym stopniu narażony jest na niebezpieczeństwo kupna podróbki, niż ma to miejsce w zwykłym sklepie. Sprawdź, czego możesz się domagać, gdy zakupiony drogi sprzęt grający, kosmetyk czy element garderoby okaże się nie produktem oryginalnym a jedynie jego imitacją.

Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa – uprawnienia konsumenta

Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa polega na oferowaniu swoich towarów poza sklepem, na ulicy, w miejscu pracy lub wypoczynku konsumentów. Jest sposobem walki o klientów. Warto wiedzieć, jakie prawa przysługują im przy zawieraniu takiej transakcji.

Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową jest możliwe

Codziennie konsumenci mają kłopoty z produktami, które albo są wadliwe, albo nie mają właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca, czy są niekompletne. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z tego co kupiliśmy, zanosimy rzecz z powrotem do sklepu, żądając od razu zwrotu gotówki, jednak nie zawsze będzie to możliwe.

O czym musisz wiedzieć przed zakupem

Umowa sprzedaży jest jedną z najpopularniejszych umów. Zawieramy ją w zwykłych sprawach życia codziennego, nawet kiedy kupujemy bułki w sklepie. W niektórych przypadkach warto jest jednak głębiej się zastanowić nad podjęciem decyzji o zakupie. Pomocne mogą być w tym celu informacje, które sprzedawca powinien nam udostępnić.

REKLAMA