Kategorie

Usługi pocztowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od lutego 2016 r. do 2018 r., Poczta Polska będzie znów obsługiwała przesyłki polskich sądów. Wcześniej robiła to Polska Grupa Pocztowa (InPost).
Przepisy dopuszczają przesłanie zwierząt poprzez Pocztę Polską. Jednak nie wszystkich. W dodatku jeżeli już zwierzę ma być transportowane przez Pocztę, warto sprawdzić jak taki transport przygotować.
Dzięki najnowszej metodzie płatności za zakupy internetowe sprzedawcy zarobią więcej, a transakcje będą bezpieczniejsze. Zmiany odnoszą się m.in. do prowizji. To jeden procent wartości transakcji.
Nadanie paczki na Poczcie wiąże się teraz z zaznaczeniem opcji na liście. Do klasycznego awizo dołącza też wsparcie sms'owe.
21 maja 2013 roku Rada Nadzorcza Poczty Polskiej S.A., po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska Prezesa, Wiceprezesa oraz trzech Członków Zarządu Poczty Polskiej S.A.
Deregulacja rynku usług pocztowych to fakt ale na razie bardziej funkcjonujący w teorii. Klienci indywidualni częściej korzystają z różnych operatorów, instytucje publiczne zazwyczaj są przywiązane do usług Poczty Polskiej. Dlaczego?
Poczta Polska potwierdza prognozy o hossie na rynku kurierskim. Wzrost obrotów to efekt działań w segmencie e-commerce.
Dziś o doręczaniu przesyłek, które charakteryzują rynek usług pocztowych. Ten segment usług logistycznych podlegać będzie dużym zmianom związanym z liberalizacją przepisów.
Uwolnienie rynku pocztowego bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia liczby operatorów – w tym również zagranicznych firm - mówi prezes spółki InPost. - Choć w ich przypadku zakładamy kilkuletnią perspektywę wejścia na polski rynek.
Poczta Polska zapowiada walkę o wzrost udziałów w rynku logistycznym, w zakresie obsługi przesyłek drobnicowych. Zamierza być liderem w tym obszarze działalności, zapowiada też obniżkę cen usług KEP oraz wyższą ich jakość
Grupa Integer.pl (m.in operator pocztowo- kurierski InPost ) odnotowała w I półroczu 2011 roku skonsolidowany zysk netto na poziomie 11,57 mln zł, co oznacza wzrost o 56,6% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Do niedawna polscy przedsiębiorcy i instytucje skazane były na usługi narodowego operatora - Poczty Polskiej. Na rynku pojawiają się już wyspecjalizowane firmy oferujące kompleksową usługę korespondencji. Na czym polega i czy warto się nią zainteresować?
Prezes UKE jest organem regulacyjnym w dziedzinie rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych. Prezes UKE jest centralnym organem administracji rządowej.
W razie nieprawidłowego wykonania powszechnej usługi pocztowej, konsument ma prawo wnieść reklamację. Do sądu może się udać dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.
Nieterminowe dostarczanie przesyłek narusza zbiorowe interesy konsumentów – w 2008 r. stwierdził Prezes UOKiK. Teraz jego decyzję potwierdził sąd. Poczta Polska zapłaci karę.
Firmy kurierskie w zależności od rodzaju przesyłki mogą wykonywać usługę pocztową lub też usługę przewozu. Ma to znaczenia, zwłaszcza ze względu na zakres odpowiedzialności wobec klienta.
Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację?
Prezes UKE udostępnił ankietę dla konsumentów w celu zebrania opinii na temat pocztowych usług powszechnych.
Na usługi pocztowe narzekamy dość często. Składamy reklamacje, skargi, żądamy odszkodowań. Aż w końcu zainteresował się tym Urząd Komunikacji Elektronicznej, który przeprowadził kontrolę funkcjonowania agencji pocztowych Poczty Polskiej na terenie kraju. Kontrola przeprowadzona była pod koniec 2008 r.
Zamierzasz wysłać list do Irlandii i zastanawiasz się czy wysłać list zwykły czy priorytetowy? Upewnij się, że przesyłka dotrze na czas. Sprawdź terminy doręczeń i dowiedz się czy w przypadku ich nie dotrzymania możesz złożyć reklamacje i zażądać odszkodowania.
Miesiąc temu wysłałem mojej kuzynce list z życzeniami urodzinowymi. Z tego co wiem, do tej pory nie dotarły one do niej. Czy mogę takiej sytuacji złożyć reklamacje do Poczty? Jaki jest termin na doręczenia listu zwykłego?
Jestem ostatnio zbulwersowany działaniem Poczty Polskiej i nie chciałbym korzystać z jej usług. Słyszałem jednak, że nie zawsze jest to możliwe. Czy prawdą jest, że niektóre przesyłki są zastrzeżone tylko i wyłącznie dla Poczty Polskiej? Czy np. Urząd Skarbowy może wysyłać korespondencje za pomocą innego operatora?
Paczka, którą wysłałam został doręczona, ale niestety brakowało w niej pewnych części. Poza tym samo opakowanie okazało się być uszkodzone. Chciałam złożyć reklamację skradzionych rzeczy. Poczta jednak domaga się, abym dołączyła uszkodzone opakowanie. Czy to jest zgodne z prawem?
Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty?
Minęły trzy tygodnie odkąd powinienem otrzymać paczkę. Niestety nadal nie dotarła. Czy w tej sytuacji złożyć reklamację? Jaki jest czas na doręczenie paczki adresatowi?
Wysłałam pieniądze przekazem pocztowym. Niestety nie dotarły one do adresata. Czy mogę żądać od poczty zwrotu przesłanej przez mnie kwoty. A może przysługuje mi tylko odszkodowanie?
Jestem tradycjonalistą i zawsze kiedy tylko mogę wysyłam do rodziny, znajomych listy zwykłe. Niestety często nie są one doręczane. Czy poczta odpowiada również za zaginięcie listu zwykłego, skoro nadawca nie otrzymuje żadnego poświadczenia, że list wysłał?
Okienko pocztowe, przelew bankowy, agencja pośrednictwa finansowego – możliwości uregulowania naszych zobowiązań jest wiele. Przekonujemy się również do innych, nowych form – tak wynika z najnowszych badań UOKiK.
Z usług pocztowych nadal korzystamy często. Szczególnie jeśli mamy rodzinę, znajomych w innym kraju i chcemy im przesłać paczkę. Bardzo ważne jest zarówno dla adresata jak i nadawcy aby paczka ta została doręczona w odpowiednim stanie. Co zrobić gdy jednak paczka nie dotrze do miejsca przeznaczenia?
Jedną z powszechniejszych usług pocztowych jest nadawanie tzw. przesyłki rejestrowanej, czyli przesyłki nadanej za pokwitowaniem oraz doręczonej za pokwitowaniem odbioru. Może się zdarzyć tak, że przesyłka nie zostanie doręczona adresatowi w terminie albo została uszkodzona. Konsument może wtedy złożyć reklamacje. Konieczne jest jednak uwzględnienie w niej pewnych informacji.