| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

Paczka, którą wysłałam został doręczona, ale niestety brakowało w niej pewnych części. Poza tym samo opakowanie okazało się być uszkodzone. Chciałam złożyć reklamację skradzionych rzeczy. Poczta jednak domaga się, abym dołączyła uszkodzone opakowanie. Czy to jest zgodne z prawem?

Niestety tak. Jeżeli paczka została dostarczona w uszkodzonym opakowaniu, to składając reklamację, należałoby je dołączyć. Uszkodzone opakowanie stanowiłoby dowód uzasadniający roszczenie.

Oprócz uszkodzonego opakowania konsument powinien dołączyć inne dowody:

  • protokół sporządzony bezpośrednio po przyjęciu uszkodzonej paczki,
  • oświadczenie o stwierdzeniu widocznych ubytków lub uszkodzeń paczki,
  • oświadczenie o stwierdzeniu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń, jeżeli zostały zgłoszone operatorowi w ciągu 7 dni od przyjęcia przesyłki przez adresata.

Oświadczenie o widocznych ubytkach i uszkodzeniach osoba składająca reklamację powinna złożyć zaraz po przyjęciu paczki.

Podstawa prawna:

par. 5 rozporządzenia ministra infrastruktury z 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Zadaj pytanie: Forum

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Uszkodzone opakowanie stanowi dowód uzasadniający roszczenie.
Uszkodzone opakowanie stanowi dowód uzasadniający roszczenie.

PPK dla pracownika24.90 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »