reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Oceń jakość usług pocztowych

Oceń jakość usług pocztowych

Prezes UKE udostępnił ankietę dla konsumentów w celu zebrania opinii na temat pocztowych usług powszechnych.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w oparciu o wiedzę na temat rynku usług pocztowych, potrzeb konsumentów, postulatów zgłaszanych przez operatorów pocztowych, problemów ze stosowaniem przepisów z zakresu rynku pocztowego, aktywnie włączył się w przygotowanie propozycji zmian ustawy Prawo pocztowe.

Cechą charakterystyczną polityki Unii Europejskiej jest próba pogodzenia kontrolowanej liberalizacji rynku usług pocztowych z jednoczesnym zagwarantowaniem społeczeństwu dostępu do pocztowych usług powszechnych świadczonych po przystępnych cenach. Tożsame wartości przyświecają również polskiemu organowi regulacyjnemu, bowiem wizją regulatora w odniesieniu do rynku pocztowego jest stworzenie konkurencyjnego środowiska o niskich barierach wejścia dla przedsiębiorców, dającego klientom dostęp do wysokiej jakości usług, w tym usług powszechnych, w którym mechanizmy rynkowe, a nie faktyczny monopol wpływają na wybór usługodawcy, i który dzięki innowacyjnym rozwiązaniom łączącym tradycyjne usługi z nowymi technologiami, zachowuje dynamikę wzrostu i przyczynia się do rozwoju społecznego kraju. Przy czym priorytetem i podstawową wartością wymagającą szczególnej uwagi ze strony regulatora rynku pocztowego jest ochrona interesów konsumentów obejmująca identyfikację i monitorowanie potrzeb określonych grup społecznych.

Mając na uwadze powyższe znaczącym krokiem na drodze do stworzenia prawidłowo funkcjonującego rynku, który będzie odpowiadał zarówno oczekiwaniom przedsiębiorców jak i konsumentów, będzie zapoznanie się z potrzebami klientów związanymi z powszechnymi usługami pocztowymi.

Dlatego też pojawiła się inicjatywa mającą na celu zbliżenie przepisów do oczekiwań obywateli, tj. przyjmowania przepisów prawa uwzględniających w większym stopniu sprawy obywateli, w oparciu o fakty i z większym rozumieniem potrzeb klientów.

Podkreślając pilność prac i krótki czas zakreślony na opracowanie projektu ustawy Prawo pocztowe (i związanych z nim dokumentów) Prezes UKE zwraca się z prośbą o wypełnienie ankiety zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu w terminie do 30 kwietnia 2009 r. Wyniki ankiety będą niezwykle pomocne przy projektowaniu nowych przepisów dotyczących zakresu powszechnej usługi pocztowej.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Prezes UKE chce zbadać jakość usług pocztowych.
Prezes UKE chce zbadać jakość usług pocztowych.

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sylwester Pietrzyk

SYLWESTER PIETRZYK Praktyk biznesu, trener zarządzania, właściciel ASPEKT HR – firmy szkoleniowej działającej od 2006 roku. Jest absolwentem Podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Szkole Głównej Handlowej (2005). Ma doświadczenie w zarządzaniu jednostkami biznesowymi (sektor finansowy – spółka brytyjska notowana na giełdzie w Londynie), jako kierownik projektu, kierownik zespołu sprzedażowego, trener wewnętrzny, dyrektor zarządzający) oraz specjalista w Ministerstwie Finansów. Sylwester Pietrzyk posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania (2000). Uczestniczył w szkoleniach trenerskich w prowadzonych przez CTI w Londynie i In Dialogue w Kopenhadze (2017). Ma uprawnienia Asesora i Doradcy w procesach certyfikacji trenerów (2016). Od 1999 roku jest aktywnie działającym Członkiem Stowarzyszenia Trenerów i Konsultantów MATRIK, obecnie trenerem Szkoły Trenerów MATRIK w module Ewaluacja Szkoleń. Współpracował z TACK International UK jako akredytowany trener. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu Train the Trainer, zarządzania zespołami, zarządzania sprzedażą, , zarządzania wiedza, prowadzenia prezentacji i wystąpień publicznych. Przeprowadził ponad 2500 dni treningów i warsztatów w ponad 1000 organizacji, z których otrzymuje bardzo wysokie oceny. Ich uczestnicy mówią, że prowadzi zajęcia dynamicznie, w fantastycznej atmosferze i z dużą liczbą interesujących przykładów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama