Kategorie

Wniosek rentowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kwietnia 2017 r. Zakładu Ubezpieczeń Społecznych udostępnił ok. 40 nowych, uproszczonych formularzy. Wraz ze zmianą pojawiły się również nowe symbole druków.
Zmniejszenie liczby stron oraz rubryk w formularzach ZUS a także uproszczenie języka pism kierowanych do klienta - to zmiany, jakie Zakład Ubezpieczeń Społecznych wdraża w ramach akcji "Prosto z ZUS". Zgodnie z nowymi zasadami pisma nie mogą zawierać skomplikowanych określeń, zdania powinny być krótkie a przepisy przedstawione w sposób zrozumiały.
Prawo przewiduje określony formularz, na którym składa się wniosek o rentę socjalną. To właśnie wniosek o rentę socjalną jest najważniejszym dokumentem w procesie ubiegania się o rentę socjalną.
Renta rodzinna przysługuje w razie śmierci osoby uprawnionej do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy. Wysokość renty rodzinnej zależy od wysokości emerytury lub renty, która przysługiwałaby zmarłemu.
Renta inwalidzka to potoczna nazwa renty z tytułu niezdolności pracy. Przysługuje ona, jak sama nazwa wskazuje osobie, która stała się niezdolna do pracy, czy to wskutek choroby, czy wypadku przy pracy.
Renta z tytułu niezdolności do pracy może przysługiwać jako stała lub okresowa renta. Okresowa renta przysługuje przez czas określony w decyzji ZUS. W celu ustalenia prawa do renty na dalszy okres należy zgłosić wniosek o dalsze prawo do renty.
Czy małżonek rencista może po śmierci współmałżonka przejąć jego emeryturę, jeśli jest ona wyższa? Jakie dokumenty i gdzie trzeba złożyć? Odpowiadamy na państwa pytanie.
Świadczenie rentowe przyznawane jest na podstawie wniosku osoby uprawnionej do renty z tytułu niezdolności do pracy. Wniosek można złożyć na piśmie lub ustnie do protokołu.
Renta socjalna przyznawana jest osobom, które ze względu na chorobę nie wypracowały stażu ubezpieczeniowego wymaganego do uzyskania renty z tytułu niezdolności do pracy.
Osoby uprawnione do renty rodzinnej, aby uzyskać swoje świadczenie muszą złożyć do ZUS odpowiednio wypełniony wniosek. W niektórych przypadkach wniosek może złożyć pracodawca, ostatnio zatrudniający zmarłego, po którym przysługuje renta.
Renta z tytułu niezdolności do pracy to świadczenie z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych przysługujące osobie, która całkowicie lub częściowo utraciła zdolność do pracy zarobkowej z powodu naruszenia sprawności organizmu i nie rokuje odzyskania zdolności do pracy po przekwalifikowaniu. 
Mam pytanie, podjąłem decyzję, chcę złożyć wniosek o rentę z tytułu niezdolności do pracy. Jaki wniosek muszę wypełnić i jakie ogólnie dokumenty muszę dołączyć do wniosku. 
Pracodawca ma obowiązek na żądanie pracownika i w terminie przez niego wskazanym udzielić mu nie więcej niż czterech dni urlopu w każdym roku kalendarzowym. Zgłoszenie przez pracownika żądania udzielenia urlopu powinno nastąpić najpóźniej w dniu rozpoczęcia urlopu.