| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Formy zatrudnienia > Zatrudnienie pracownika w formie telepracy

Zatrudnienie pracownika w formie telepracy

Telepracownikiem jest osoba wykonująca pracę regularnie poza zakładem pracy za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Pracodawca zobowiązany jest porozumieć się z zakładową organizacją związkową. Powinien również dostarczyć pracownikowi odpowiedni sprzęt oraz przeprowadzić stosowne szkolenie.

Zasady traktowania telepracownika

Art. 6715 k.p. stanowi, iż telepracownik powinien być traktowany na równi z innymi pracownikami i nie powinien być dyskryminowany ze względu na charakter wykonywanej pracy. Zasada równego traktowania obejmuje zakres nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, awans, warunki zatrudnienia oraz dostęp do szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe. Pracownik nie powinien być dyskryminowany w trakcie wykonywania pracy jak również po ustaniu stosunku pracy.

Zatrudnienie przedstawiciela handlowego w warunkach telepracy

Główny Inspektorat Pracy w piśmie z dnia 1 listopada 2007r. zaznaczył, że można zatrudnić przedstawiciela handlowego w warunkach telepracy, który regularnie będzie świadczył pracę poza zakładem pracy, ale jej wykonywanie będzie uzależnione od wykorzystywania środków komunikacji elektronicznej. Jeżeli przedstawiciel ma za zadanie pozyskanie klientów przez Internet lub z wykorzystaniem telefonu komórkowego to forma telepracy jest dozwolona. Jednakże w sytuacji, kiedy uzyskiwanie klientów uzależnione jest od osobistych spotkań na wyjazdach służbowych to taka forma nie może być uznana za pracę z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznych.

Zobacz także: Jak zostać telepracownikiem?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Bernardo Cartoni i Wspólnicy Sp. K.

Kancelaria Prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »