| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Rozwiązanie umowy > Co powinno zawierać świadectwo pracy?

Co powinno zawierać świadectwo pracy?

Świadectwo pracy jest wydawane przez pracodawcę po rozwiązaniu stosunku pracy z pracownikiem. W przypadku błędów lub braków pracownik może wnosić o sprostowanie świadectwa pracy. Co powinno zawierać świadectwo pracy, aby było kompletne?

Pracodawca wydaje świadectwo pracy bezpośrednio pracownikowi albo osobie upoważnionej przez pracownika na piśmie - w dniu, w którym następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy.

Wniosek o sprostowanie świadectwa pracy

Pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa pracy.

Uwzględnienie wniosku będzie skutkowało wydaniem nowego świadectwa pracy w ciągu 7 dni od otrzymania wniosku od pracownika.

W razie, gdy pracodawca nieuwzględnieni wniosku, pracownik może w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania świadectwa pracy, wystąpić z żądaniem jego sprostowania do sądu pracy.

W razie uwzględnienia przez sąd pracy powództwa pracownika o sprostowanie świadectwa pracy, pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi niezwłocznie nowe świadectwo pracy, nie później jednak niż w ciągu 3 dni od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu w tej sprawie.

Zobacz serwis: Rozwiązanie umowy

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Emilia Stawicka

Specjalista w obsłudze księgowej i kadrowo-płacowej firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »