| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Zakupy w Internecie - reklamacja uszkodzonej paczki

Zakupy w Internecie - reklamacja uszkodzonej paczki

Otrzymaliśmy uszkodzoną przesyłkę, a uszkodzenie ewidentnie jest skutkiem niefrasobliwości przewoźnika? Składajmy reklamację. Gdzie najlepiej złożyć reklamację?

Składamy reklamację uszkodzonej w transporcie paczki

Reklamację można składać w każdym urzędzie pocztowym na terenie kraju lub w placówce firmy kurierskiej. Jeśli jednak zależy nam na jak najszybszej odpowiedzi, najlepiej reklamację składać w urzędzie pocztowym , w którym paczka została nadana. Najczęściej jest to niemożliwe. Gdy mieszkamy w Krakowie, a paczka wysłana została z Gdyni, podróż na drugi koniec kraju aby dokonać reklamacji jest raczej bezsensowna. Jeśli odbieramy przesyłkę uszkodzoną, równie dobrym miejscem składania reklamacji będzie ta placówka, która paczkę wydała.

Zobacz również serwis: Konsument w sieci

Co powinna zawierać reklamacją? Przede wszystkim dane osobowe adresata czyli imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres zamieszkania lub siedzibę firmy. Ponadto w reklamacji należy określić rodzaj reklamowanej przesyłki oraz uzasadnienie składania reklamacji. Jeśli ubiegamy się o odszkodowanie, należy wpisać kwotę tego odszkodowania. Jeśli składamy reklamację pisemnie niezbędny jest podpis. Czy przysługują odszkodowania?

Jakie są to wartości?

Odszkodowanie jak najbardziej się nam należy. Wysokość odszkodowania jest uzależniona od rodzaju przesyłki. Za utratę lub zniszczenie przesyłki poleconej możemy ubiegać się o odszkodowanie w wysokości nawet pięćdziesięciokrotności opłaty pobranej od nadawcy. Za utratę lub zniszczenie paczki pocztowej klient może ubiegać się o odszkodowanie w wysokości maksimum dziesięciokrotności opłaty pobranej za jej nadanie. W przypadku niezrealizowania przekazu pieniężnego, konsument ma prawo ubiegać się o zwrot nienadanej kwoty powiększonej o pięciokrotną wartość opłaty pobranej na jego nadanie. W przypadku zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki z zadeklarowaną wartością, możemy ubiegać się o odszkodowanie w wysokości nie przekraczającej kwoty zadeklarowanej przy nadaniu przesyłki. Wszelkie reklamacje powinny być rozpatrywane przez Pocztę Polską w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Terminy reklamacji w firmach kurierskich są podobne, jednak mogą nieznacznie różnić się w zależności od przewoźnika. Co zrobić jeśli reklamacja została odrzucona?

Zobacz również: Komputer - Poradnik zakupowy

Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, spór zarówno z Pocztą Polską, jak i inną firmą kurierską można oddać do sądu powszechnego. Istnieje również możliwość zwrócenia się z zaistniałą sytuacją do Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o mediację w sporze z przewoźnikiem. W składanym wniosku powinno znaleźć się oświadczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego oraz ogólny opis sytuacji, reklamacji etc.

Podsumujmy

Kupowanie w Internecie nie jest trudne. Oczywiście cała operacja nie ogranicza się do jednego kliknięcia. Aby zakupy w Internecie były udane należy zwrócić uwagę na wiele czynników. Robienie zakupów w Internecie ma niezwykle wiele zalet. Przede wszystkim to nieograniczona możliwość przeglądania „sklepowych półek” w sklepie internetowym. Nikt nas nie pogania, możemy dowolnie długo i o każdej porze przeglądać asortyment. Jednak aby w pełni docenić zalety zakupów w Internecie, pamiętajmy o ostrożności i dociekliwości. Pamiętajmy - to my, klienci jesteśmy dla sprzedawców, nigdy odwrotnie i to po naszej stronie stoi prawo konsumenta.

Zobacz również: Komputer/Foto - Sprzęt

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Anna Nasiłowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »